Citroën odhalil nový C4 i plne elektrický ë-C4

Pondelok, 07 december 2020

Francúzska automobilka Citroën predstavuje nový model C4 a čisto elektrický ë-C4. Pokračuje tak v stratégii nazvanej Citroën goes Ëlectric for all a elektrický ë-C4 je piatym elektrifikovaným modelom značky.

1-Citroen-C4

Nové kompaktné C4 novej generácie predstavuje Citroën ako úplne odlišné od svojho predchodcu. Automobilka nazýva nové C4 ako odvážne, ktoré búra zažité predstavy a hovorí o ňom, že prináša identitu značky Citroën s prvkami ako výnimočný koncept, ktorého silueta využíva viacero automobilových dizajnérskych prvkov, čím avizuje novú dizajnovú etapu značky Citroën.

Novinka so zvýšenou svetlou výškou stojí na kolesách s veľkým priemerom. Aerodynamicky upravený nový C4 je so svojou siluetou akoby pripravený vyraziť, pričom využíva prvky dizajnu vozidiel SUV. Zároveň francúzska novinka ponúka mnoho možností na individuálne úpravy.

V rámci stratégie Citroën goes Ëlectric for all predstavuje teraz automobilka piaty zo šiestich elektrifikovaných vozidiel, ktorým je model ë-C4 ako 100 % elektrický a značka tak pokračuje vo svojej elektrifikačnej ofenzíve v segmente kompaktných automobilov. Druhá novinka Citroën C4 je dostupný aj s benzínovými a naftovými motormi.

Program Citroën Advanced Comfort prináša na palubu komfort. Najmä vďaka odpruženiu s progresívnymi hydraulickými dorazmi, sedadlám Advanced Comfort a prvku Smart Pad Support Citroën, ktorý sa na novinkách predstavuje vo svetovej premiére.

Čisto elektrický model ë-C4 zosobňuje modernú a technologicky vyspelú elektrickú mobilitu, ktorá zvyšuje komfort a všestrannosť využitia. Jazdí úplne potichu, plynulo, jednoducho sa ovláda a k prvkom Advanced Comfort patria aj pohodlné sedadlá.

Model ë-C4 vďaka 100 % elektrickému režimu zaručuje nulové emisie CO2 a zodpovedá najprísnejším emisným predpisom. Nulový hluk a zápach prispieva k zlepšeniu životného prostredia, krútiaci moment je ihneď dostupný a prispieva k výnimočnému pocitu z jazdy, má služby nastaviteľné na diaľku a nižšie servisné náklady.

Elektrický model ë-C4 poskytuje podľa režimu WLTP dojazd 350 km. Elektrický pohon disponuje výkonom 100 kW/136k a krútiacim momentom 260 Nm dostupným od nulových otáčok. Zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,7s, v režime Sport a maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Vysokonapäťová 400V lítium-iónová batéria má kapacitu 50 kWh. Pomocou rýchleho nabíjania s výkonom100 kW sa batéria nabije rýchlosťou 10 km/min, čo patrí na špičku segmentu. Na 80 % kapacity batérie sa nabije za 30 min.

Komfort oboch noviniek umocňuje dvadsať asistenčných technológií, vrátane prvkov ako Highway Driver Assist, zariadenie na čiastočne autonómnej jazde či šiestim technológiám konektivity. Komfort sa v novom modeli Citroën ë-C4 prejavuje aj tichou a plynulou jazdou a pocitom z jazdy.

Novinka Citroënu je dlhá 4360 mm, na šírku meria 1800 mm, 2032 mm s vyklopenými spätnými zrkadlami, na výšku má 1525 mm. Rázvor náprav má dĺžku 2670 mm, priemer otáčania 10,9 metra, svetlá výška je 156 mm, a objem batožinového priestoru 380 až 1250 litrov.

Nový C4 sa bude ponúkať v štyroch stupňoch výbavy: Live Pack, Feel, Feel Pack a Shine. Uvádzacie ceny (zvýhodnenie 1000 eur oproti cenníkovým pre všetky výbavy a verzie) benzínových motorov (75 kW/102k) vo výbave Live Pack štartujú na 14 990 eurách, s naftovým motorom (81 kW/110k) 16 490 eur. V oboch prípadoch výlučne len s manuálnou 6stupňovou prevodovkou.

V najvyššej výbave Shine zaplatí kupujúci za verziu s benzínovým motorom (114 kW/155k + 8stup. automat) 23 490 eur, so slabším naftovým (81 kW/110k + 6stup. manuál) 21 490 eur, s výkonnejším motorom (96 kW/131k + 8stup. automat) 23 990 eur.

Ceny elektrického modelu ë-C4 tlačová správa neudáva.

1-Citroen-C4 2-Citroen-C4 3-Citroen-e-C4
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroen
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5