Citroën SpaceTourer už ako sériový model

Nedeľa, 21 február 2016

Citroën svoj nový model SpaceTourer predstavil už koncom minulého roku, takže jeho podoba je už dávnejšie známa, ale automobilka podrobnejšie informácie o novom modeli zverejnila len nedávno, krátko pred jeho oficiálnou premiérou, ktorá bude už o niekoľko dní na autosalóne v Ženeve.

1 Citroen SpaceTourer
Citroën SpaceTourer vyniká elegantným dizajnom, funkčnosťou a dobrou využiteľnosťou

Citroën pri modeli SpaceTour uprednostnil jednoduchý a nekomplikovaný dizajn s plynulými líniami a v konečnom dôsledku pôsobí elegantne a robustne, pričom je zameraný najmä na funkčnosť a využiteľnosť. Na prednej časti karosérie upúta krátka horizontálne spracovaná kapota s veľkými a vysoko umiestnenými svetlometmi s LED diódami na denné svietenie. Vysoká predná časť podčiarkuje charakter vozidla. Pri pohľade z profilu upútajú veľké presklené plochy priestornej kabíny.

Citroën SpaceTourer prichádza s tromi druhmi karosérie, variabilným usporiadaním interiéru, novými schopnosťami, ktoré spĺňajú potreby rodín, ale aj živnostníkov a podnikateľov. Zameriava sa na komfort, variabilitu a estetiku. SpaceTourer využíva nový variant modulárnej platformy EMP2 ako majú modely C4 Picsaso a Grand C4 Picasso. Vďaka nej má výborné dynamické i jazdné vlastnosti a spotrebu, ktorá ho radí medzi najúspornejšie v triede. Prináša technológie, ktoré zaručujú vysokú mieru bezpečnosti a každodenného využitia.

2 Citroen SpaceTourer
Komfort interiéru zvyšujú moderné prvky ovládania a bezpečnosti. Nechýba head-up displej, dotykový 7palcový displej či navigácia 3D Citroën Connect Nav.

Novinka Citroënu má spevnenú konštrukciu, na ktorú je upevnená nová špecifická predná a zadná náprava, ktorá znesie užitočné zaťaženie do 1400 kg. Ponúkne dva rázvory náprav, ten s hodnotou 327 cm je určený pre karosérie XS s dĺžkou 460 cm, kým druhý s rázvorom 392 cm pre väčšie karosérie M a XL s dĺžkou 495 cm alebo 530 cm. Zadný previs je potom dlhý 80 cm alebo 115 cm. Celková výška modelu SpaceTourer je 190 cm.

Verzia s dĺžkou 4,6 metra uvezie až deväť pasažierov a stáva sa tak ideálnym každodenným spoločníkom pre premávku v meste. K prednosti tejto verzie patria posuvné bočné dvere a množstvo odkladacích priestorov. Dobrý prístup k sedadlám tretieho radu umožňujú až 93 cm široké posuvné dvere. Cestujúci ocenia tiež pohodlný interiér, zvýšenú pozíciu sedenia, posuvné a otočné sedadlá i presklenú strechu. Komfort zvyšuje nová akustická izolácia a nižší valivý hluk od kolies.

3 Citroen SpaceTourer
Široké bočné posuvné dvere na oboch stranách uľahčujú prístup k tretiemu radu sedadiel

SpaceTourer oplýva špičkovými technológiami ako head-up displej a online navigáciou 3D Citroën Connect Nav, ale aj technológiami na zvýšenie bezpečnosti premávky, napríklad Coffee Break Alert, ktorá vyzýva na prestávku po dvoch hodinách nepretržitej jazdy. Ďalej Asistent pozornosti vodiča, ktorý umožňuje odhaliť znížené sústredenie vodiča a Predkolízny systém. Ide o súbor technológií a prvkov, aj vďaka ktorým SpaceTourer získal ešte predtým ako sa dostal do sériovej výroby v nárazových testoch Euro NCAP päťhviezdičkové ohodnotenie.

Po kapotou SpaceTour sa objaví paleta piatich pohonných jednotiek preplňovaných vznetových štvorvalcov radu BlueHDi s objemom 1,6 l a 2,0 l. Základom je motor BlueHDi 95 s manuálnou prevodovkou. Jeho spotreba je len 5,5 l/100 km, emisie CO2 144 g/km. Ďalej je tu BlueHDi S&S s robotizovanou 6stupňovou prevodovkou. Ten má spotrebu 5,2 l/100 km a emisie CO2 135 g/km. Potom sú tu BlueHDi 115 S&S a BlueHDi 150 S&S s manuálnou 6stupňovou prevodovkou a so spotrebou 5,1 l/100 km, resp. 5,3 l/100 km. Vrcholnou ponukou je model s motorom BlueHDi 180 S&S s krútiacim momentom 400 Nm, automatickou 6stupňovou prevodovkou so spotrebou nafty 5,8 l/100 km a emisiami 151 g/km.

4 Citroen SpaceTourer
Nový Citroën SpaceTourer pôsobí elegantne a je krásny z každého uhla pohľadu

Výborné hodnoty má batožinový priestor. Tak verzia XS sa môže pochváliť objemom 1978 litrov, verzia M má objem 2381 litrov a XS až 2932 litrov. Ide o 5miestne usporiadanie interiéru, keď druhý rad sedadiel je posunutý do zadnej polohy.

Pri uvedení na trh ponúkne SpaceTourer deväť odtieňov farby karosérie, ktorými sú čierna Onyx, modrá Impérial, hnedá Rich Oak, sivé Platinium a Aluminium, žiarivo oranžová Tourmaline, modrá Lagoon, piesková a biela Banquise. Na vylepšenie vzhľadu sú v ponuke aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin Curve.

Citroën popri sériovom modeli SpaceTourer vo výstavnej premiére predstaví v Ženeve aj koncept SpaceTourer Hyphen, ktorý sa od sériového modelu odlišuje tak dizajnom karosérie ako aj zmeneným interiérom.

5 Citroen SpaceTourer Hyhen
Koncept SpaceTourer Hyphen vychádza zo sériového SpaceTourera, má však zmenený dizajn exteriéru i interiéru. Výstavnú premiéru bude mať v Ženeve už 2. marca.

Z konceptu by sa v budúcnosti mal stať funkčný model s motorom BlueHDi 150 S&S, so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

1 Citroen SpaceTourer 2 Citroen SpaceTourer 3 Citroen SpaceTourer 4 Citroen SpaceTourer 5 Citroen SpaceTourer Hyhen 6 Citroen SpaceTourer 7 Citroen SpaceTourer 8 Citroen SpaceTourer 9 Citroen SpaceTourer 10 Citroen SpaceTourer 11 Citroen SpaceTourer 12 Citroen SpaceTourer 13 Citroen SpaceTourer 14 Citroen SpaceTourer 15 Citroen SpaceTourer 16 Citroen SpaceTourer 17 Citroen SpaceTourer 18 Citroen SpaceTourer
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.