Citroën Survolt brázdil trať Le Mans

Štvrtok, 12 august 2010

Štúdia športového elektromobilu Citroën Survolt má prinavrátiť francúzskej automobilke imidž kreatívneho výrobcu automobilov. Krokom k tomu je aj koncept Survolt predstavený v marci tohto roku v Ženeve. Navyše Survolt predstavuje automobil, ktorý rozvíja nekonvenčné nápady značky a zameriava sa na netradičný elektrický pohon. Okrem toho koncept Survolt spája v sebe aj jedinečný štýl, extravaganciu a dynamiku do výnimočného športového automobilu.

Citroën Survolt
Jedinečný štýl, dynamika, elektrický pohon a 299 koní pod kapotou, to je Citroën Survolt

Citroën Survolt je pokračovateľom štúdie Revolte. Koncept športového automobilu je 3,85 metra dlhý, 1,87 metra široký a vysoký len 1,2 metra. Atraktívny dizajn je kombináciou zakrivených plôch, absencií liniek a užitočných doplnkov v podobe spojlerov a difúzorov. Survolt pripomína, že automobilka Citroën, ktorá žne úspechy na svetových automobilových súťažiach, má športové ambície a rada by vytvorila a zaradila do svojho portfólia aj menšie dvojdverové kupé. Vyžaduje si to bohatá športová história značky, ale najmä súčasný športový potenciál automobilky.

Plne elektrický koncept Citroën Survolt sa predstavil počas jedného júlového víkendu na 24hodinových pretekoch Le Mans Clasic, kde si na jednej z najznámejších vytrvalostných tratí odkrúžil prvé ostré kilometre. Za volant Survoltu sa posadila aj Vanina Ickxová, dcéra bývalého belgického automobilového pretekára Jackyho Ickxa. Jazdu s konceptom dvojmiestneho elektrického kupé si pochvaľovala a ocenila jeho sľubný športový potenciál.

Vanina Ickxová
Na projekte Survolta sa podieľa aj Vanina Ickxová, dcéra bývalého automobilového pretekára J. Ickxa

Citroën Survolt poháňajú dva elektromotory s výkonom 220 kW (299 k), ktoré dokážu automobil zrýchliť z nuly na sto kilometrovú rýchlosť za čas pod päť sekúnd a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 260 km/h. Elektrickú energiu posielajú na elektromotory dve batérie s hmotnosťou 140 kg a dovoľujú Survoltu prejsť na jedno nabitie vzdialenosť 200 km. Pri dobíjaní zo špeciálnej siete stačia na plné nabitie dve hodiny, z bežnej siete desať hodín.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.