Citroën Survolt brázdil trať Le Mans

Štvrtok, 12 august 2010

Štúdia športového elektromobilu Citroën Survolt má prinavrátiť francúzskej automobilke imidž kreatívneho výrobcu automobilov. Krokom k tomu je aj koncept Survolt predstavený v marci tohto roku v Ženeve. Navyše Survolt predstavuje automobil, ktorý rozvíja nekonvenčné nápady značky a zameriava sa na netradičný elektrický pohon. Okrem toho koncept Survolt spája v sebe aj jedinečný štýl, extravaganciu a dynamiku do výnimočného športového automobilu.

Citroën Survolt
Jedinečný štýl, dynamika, elektrický pohon a 299 koní pod kapotou, to je Citroën Survolt

Citroën Survolt je pokračovateľom štúdie Revolte. Koncept športového automobilu je 3,85 metra dlhý, 1,87 metra široký a vysoký len 1,2 metra. Atraktívny dizajn je kombináciou zakrivených plôch, absencií liniek a užitočných doplnkov v podobe spojlerov a difúzorov. Survolt pripomína, že automobilka Citroën, ktorá žne úspechy na svetových automobilových súťažiach, má športové ambície a rada by vytvorila a zaradila do svojho portfólia aj menšie dvojdverové kupé. Vyžaduje si to bohatá športová história značky, ale najmä súčasný športový potenciál automobilky.

Plne elektrický koncept Citroën Survolt sa predstavil počas jedného júlového víkendu na 24hodinových pretekoch Le Mans Clasic, kde si na jednej z najznámejších vytrvalostných tratí odkrúžil prvé ostré kilometre. Za volant Survoltu sa posadila aj Vanina Ickxová, dcéra bývalého belgického automobilového pretekára Jackyho Ickxa. Jazdu s konceptom dvojmiestneho elektrického kupé si pochvaľovala a ocenila jeho sľubný športový potenciál.

Vanina Ickxová
Na projekte Survolta sa podieľa aj Vanina Ickxová, dcéra bývalého automobilového pretekára J. Ickxa

Citroën Survolt poháňajú dva elektromotory s výkonom 220 kW (299 k), ktoré dokážu automobil zrýchliť z nuly na sto kilometrovú rýchlosť za čas pod päť sekúnd a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 260 km/h. Elektrickú energiu posielajú na elektromotory dve batérie s hmotnosťou 140 kg a dovoľujú Survoltu prejsť na jedno nabitie vzdialenosť 200 km. Pri dobíjaní zo špeciálnej siete stačia na plné nabitie dve hodiny, z bežnej siete desať hodín.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.