Citroën Survolt brázdil trať Le Mans

Štvrtok, 12 august 2010

Štúdia športového elektromobilu Citroën Survolt má prinavrátiť francúzskej automobilke imidž kreatívneho výrobcu automobilov. Krokom k tomu je aj koncept Survolt predstavený v marci tohto roku v Ženeve. Navyše Survolt predstavuje automobil, ktorý rozvíja nekonvenčné nápady značky a zameriava sa na netradičný elektrický pohon. Okrem toho koncept Survolt spája v sebe aj jedinečný štýl, extravaganciu a dynamiku do výnimočného športového automobilu.

Citroën Survolt
Jedinečný štýl, dynamika, elektrický pohon a 299 koní pod kapotou, to je Citroën Survolt

Citroën Survolt je pokračovateľom štúdie Revolte. Koncept športového automobilu je 3,85 metra dlhý, 1,87 metra široký a vysoký len 1,2 metra. Atraktívny dizajn je kombináciou zakrivených plôch, absencií liniek a užitočných doplnkov v podobe spojlerov a difúzorov. Survolt pripomína, že automobilka Citroën, ktorá žne úspechy na svetových automobilových súťažiach, má športové ambície a rada by vytvorila a zaradila do svojho portfólia aj menšie dvojdverové kupé. Vyžaduje si to bohatá športová história značky, ale najmä súčasný športový potenciál automobilky.

Plne elektrický koncept Citroën Survolt sa predstavil počas jedného júlového víkendu na 24hodinových pretekoch Le Mans Clasic, kde si na jednej z najznámejších vytrvalostných tratí odkrúžil prvé ostré kilometre. Za volant Survoltu sa posadila aj Vanina Ickxová, dcéra bývalého belgického automobilového pretekára Jackyho Ickxa. Jazdu s konceptom dvojmiestneho elektrického kupé si pochvaľovala a ocenila jeho sľubný športový potenciál.

Vanina Ickxová
Na projekte Survolta sa podieľa aj Vanina Ickxová, dcéra bývalého automobilového pretekára J. Ickxa

Citroën Survolt poháňajú dva elektromotory s výkonom 220 kW (299 k), ktoré dokážu automobil zrýchliť z nuly na sto kilometrovú rýchlosť za čas pod päť sekúnd a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 260 km/h. Elektrickú energiu posielajú na elektromotory dve batérie s hmotnosťou 140 kg a dovoľujú Survoltu prejsť na jedno nabitie vzdialenosť 200 km. Pri dobíjaní zo špeciálnej siete stačia na plné nabitie dve hodiny, z bežnej siete desať hodín.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.