Citroën Wild Rubis so znakom DS

Piatok, 12 apríl 2013

Približne týždeň pred autosalónom v Šanghaji Citroën po prvý raz oficiálne predstavil štúdiu DS Wild Rubis. Odohralo sa to na zámku Cheval Blanc, v jednom z najprestížnejších vinárstiev v regióne. Pre novinárov a fotografov aj na opustených cestách departementu Tarn v blízkosti ohromujúceho mosta pri obci Millau.

Citroen Wild Rubis
Citroën Wild Rubis vstúpi do segmentov veľkých SUV v Číne na autosalóne v Šanghaji

Po modeloch DS3, DS4, DS5 a štúdii Numéro 9 je nový koncept Wild Rubis ďalším prírastkom do modelového radu DS. Koncept predznamenáva budúce SUV modelovej línie DS. Nové SUV spája výkon a dizajn. Najnovší výtvor má výrazný dizajn a veľmi dobre zapadá do línie DS:

Citroën opisuje nový model ako rebelský, divoký, no zároveň rafinovaný a dotiahnutý do najmenších detailov. Je to vraj skutočný šperk. Štúdia Wild Rubis bude mať svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Šanghaji a jej pohon bude obstarávať nešpecifikovaný hybridný systém plug-in.

Štúdia je dlhá 4,7 metra, šírku má 1,95 metra, vysoká je 1,59 metra a jej rázvor náprav má nezvykle veľkú dĺžku 2,9 metra. Tieto rozmery evokujú najmä výkon. Vozidlo je postavené na 21palcových kolesách s pneumatikami 255/40 R21. Jazdnými vlastnosťami a variabilitou interiéru má budúci model zodpovedať potrebám a požiadavkám klientov prémiového segmentu.

V Citroëne venovali štúdii Wild Rubis mimoriadnu pozornosť každému detailu. Rubínovo červená farba exteriéru sa mení podľa intenzity dopadajúceho svetla a podľa toho sa viac či menej zvýrazňujú tvary karosérie. Táto farba doplní paletu farieb súčasnej ponuky modelového radu DS.

Predpokladá sa, že nové veľké SUV Citroënu, rozmermi porovnateľné s VW Touareg, by sa s určitosťou malo dostať do sériovej výroby. Viac o tom napovie zrejme až autosalón v Šanghaji.

Citroen Wild Rubis Citroen Wild Rubis Citroen Wild Rubis Citroen Wild Rubis Citroen Wild Rubis Citroen Wild Rubis
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.