Clio (Twingo) RS s rýchlymi pásmi: Gordini

Štvrtok, 10 jún 2010

Renault Clio RS Gordini chce pritiahnuť tých, čo hľadajú výkonný, rýchly a zábavný automobil a nemá to byť napríklad Ferrari či Lamborghini. Ak je to práve Clio Gordini, tak tento malý Francúz sa už od júna predáva aj na Slovensku za 23 800 eur. Za túto sumu ponúka modré Clio RS Gordini s rýchlymi bielymi pásmi okrem 203 koní pod kapotou aj ďalšie užitočné "zábavky" a luxusné prvky výbavy.

Renault Clio RS
Malá raketa Renault Clio RS Gordini je na slovenskom trhu v predaji od júna tohto roku

Gordini ponúka to najlepšie z modelu Clio Renault Sport: dvojlitrový benzínový motor s výkonom 203 koní a krútiacim momentom 215 Nm, ktorý je rovnako výkonný v nízkych otáčkach ako i pred hranicou červenej zóny. Športový podvozok (Sport alebo tvrdší Cup) od Renaultu Sport s účinnými brzdami Brembo, ktorý dokáže efektívnym spôsobom preniesť výkon na cesty a aj bezpečne zastaviť. Špecifický ľahko odlíšiteľný dizajn v odtieni modrá Malte a dva legendárne "rýchle" biele pásy.

V interiéri má Gordini kombináciu kože, čierneho laku a kovu. Výbavu hodnú vyššej triedy, napríklad hands-free kartu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, príslušenstvo na zvýšenie komfortu počas jazdy ako palubný počítač, volant potiahnutý kožou, rádio s podporou MP3, automatickú klimatizáciu, elektricky ovládané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, dažďový a svetelný senzor, predné hmlovky a ďalšie. Samozrejmosťou je aj úplná bezpečnostná výbava.

Základná cena modelu Renaultu Clio RS je 21 900 eur. Špeciálnou ponukou je financovanie od Renault Finance. V tomto prípade je zvýhodnená cena nižšia o 800 eur a činí 21 100 eur. Model Renault Clio RS Gordini stojí 24 600 eur, zvýhodnená lízingová cena je 23 800 eur. Pri financovaní prostredníctvom Renault Finance je záruka 4 roky alebo do 60 tisíc kilometrov.

Renault Clio RS
Renault Twingo RS Gordini je živé a zábavné podobne ako jeho väčší súrodenec

Súčasne s Cliom RS a RS Gordini uvádza Renault na náš trh aj menšie modely Twingo RS a Twingo RS Gordini. Twingo RS či Twingo RS Gordini (oba malé modely Renaultu majú výkon motora 133 koní) oslovia zákazníkov, ktorí hľadajú osobitý automobil s podobným charakterom ako má Clio RS alebo Clio RS Gordini, ale o voľačo menší a lacnejší. Twingo RS má cenu 13 490 eur (12 690 eur pri Renault Finance), Twingo RS Gordini stojí 15 390 eur (14 590 eur pri Ranault Finance). Aj tu platí, že pri kúpe prostredníctvom Renault Finance je záruka 4 roky alebo 60 tisíc kilometrov.

Aj Twingo RS Gordini je oblečený do modrého metalického laku Malte a cez karosériu sa tiahnu dva biele pásy, presne tak, ako si to vyžaduje tradícia značky Gordini.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.