Clio (Twingo) RS s rýchlymi pásmi: Gordini

Štvrtok, 10 jún 2010

Renault Clio RS Gordini chce pritiahnuť tých, čo hľadajú výkonný, rýchly a zábavný automobil a nemá to byť napríklad Ferrari či Lamborghini. Ak je to práve Clio Gordini, tak tento malý Francúz sa už od júna predáva aj na Slovensku za 23 800 eur. Za túto sumu ponúka modré Clio RS Gordini s rýchlymi bielymi pásmi okrem 203 koní pod kapotou aj ďalšie užitočné "zábavky" a luxusné prvky výbavy.

Renault Clio RS
Malá raketa Renault Clio RS Gordini je na slovenskom trhu v predaji od júna tohto roku

Gordini ponúka to najlepšie z modelu Clio Renault Sport: dvojlitrový benzínový motor s výkonom 203 koní a krútiacim momentom 215 Nm, ktorý je rovnako výkonný v nízkych otáčkach ako i pred hranicou červenej zóny. Športový podvozok (Sport alebo tvrdší Cup) od Renaultu Sport s účinnými brzdami Brembo, ktorý dokáže efektívnym spôsobom preniesť výkon na cesty a aj bezpečne zastaviť. Špecifický ľahko odlíšiteľný dizajn v odtieni modrá Malte a dva legendárne "rýchle" biele pásy.

V interiéri má Gordini kombináciu kože, čierneho laku a kovu. Výbavu hodnú vyššej triedy, napríklad hands-free kartu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, príslušenstvo na zvýšenie komfortu počas jazdy ako palubný počítač, volant potiahnutý kožou, rádio s podporou MP3, automatickú klimatizáciu, elektricky ovládané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, dažďový a svetelný senzor, predné hmlovky a ďalšie. Samozrejmosťou je aj úplná bezpečnostná výbava.

Základná cena modelu Renaultu Clio RS je 21 900 eur. Špeciálnou ponukou je financovanie od Renault Finance. V tomto prípade je zvýhodnená cena nižšia o 800 eur a činí 21 100 eur. Model Renault Clio RS Gordini stojí 24 600 eur, zvýhodnená lízingová cena je 23 800 eur. Pri financovaní prostredníctvom Renault Finance je záruka 4 roky alebo do 60 tisíc kilometrov.

Renault Clio RS
Renault Twingo RS Gordini je živé a zábavné podobne ako jeho väčší súrodenec

Súčasne s Cliom RS a RS Gordini uvádza Renault na náš trh aj menšie modely Twingo RS a Twingo RS Gordini. Twingo RS či Twingo RS Gordini (oba malé modely Renaultu majú výkon motora 133 koní) oslovia zákazníkov, ktorí hľadajú osobitý automobil s podobným charakterom ako má Clio RS alebo Clio RS Gordini, ale o voľačo menší a lacnejší. Twingo RS má cenu 13 490 eur (12 690 eur pri Renault Finance), Twingo RS Gordini stojí 15 390 eur (14 590 eur pri Ranault Finance). Aj tu platí, že pri kúpe prostredníctvom Renault Finance je záruka 4 roky alebo 60 tisíc kilometrov.

Aj Twingo RS Gordini je oblečený do modrého metalického laku Malte a cez karosériu sa tiahnu dva biele pásy, presne tak, ako si to vyžaduje tradícia značky Gordini.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."