Concept Meriva: nová úroveň flexibility

Pondelok, 25 február 2008

Opel prichystal do Ženevy svetovú premiéru FlexDoors, vďaka ktorej jej budúce sériové malé MPV budú komfortnejšie, prispôsobivejšie, bezpečnejšie i štýlovejšie.

Concept Meriva

Dynamicky štylizovanú štúdiu Opel Meriva predstaví Opel na ženevskom autosalóne s novou úrovňou flexibility malých MPV. Štúdia využíva vzadu zavesené bočné zadné dvere na obidvoch stranách pomenované FlexDoors. Kým predné dvere sú obvyklej konštrukcie so závesmi vpredu, zadné sa otvárajú protismerne. Ďalšou vlastnosťou rodinne orientovanej štúdie Meriva je skutočnosť, že predné a zadné dvere sa dajú otvárať nezávisle. Vzadu zavesené zadné dvere súčasných modelov na trhu sa totiž dajú otvárať len po otvorení dverí predných, čo výrazne obmedzuje ich praktické využitie.

Inovatívne FlexDoors, patentované GM/Opel, prinášajú celý rad výhod:

Z funkčného hľadiska pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie, pretože zadné dvere sa otvárajú v uhle 90 stupňov, čím vytvárajú väčší vstupný otvor než bežné dvere. Vďaka vysokej streche majú zadní pasažieri pri vystupovaní z vozidla viac miesta pre hlavy. Interiér je oveľa ľahšie prístupný, takže napríklad uloženie aktovky za predné sedadlá je podstatne jednoduchšie.

Nový systém zavesenia a otvárania dverí zvyšuje aj bezpečnosť: ľahšie je bezpečné usadenie detí na zadné sedadlá. Vzadu zavesené zadné dvere tiež umožňujú lepšiu kontrolu detí, ktoré opúšťajú vozidlo, pretože "bezpečnostná zóna", ktorá vznikne medzi oboma otvorenými dverami podstatne komplikuje vkročiť do jazdnej dráhy v porovnaní s bežnými dverami. Ďalším plusom systému FlexDoors je nastupovanie a vystupovanie, ktoré je nielen štýlové a elegantné, ale aj pocit z neho je oveľa prirodzenejší.

Bezproblémové používanie FlexDoors zabezpečuje celý rad patentovaných inovácií konštruktérov GM/Opel. Tak bezpečnostný systém umožňuje otvorenie dverí zvnútra alebo zvonka len ak to nie je pre cestujúcich riskantné. Štúdia Meriva má automatickú elektronickú detskú poistku, ktorá dopĺňa obvyklý mechanický systém. Štúdia má tiež B-stĺpiky, a to nielen kvôli nezávislému otváraniu, ale aj kvôli bezpečnosti pri bočnom náraze. Nápadná "vlnka" okennej línie za B- stĺpikmi umožňuje vzadu sediacim cestujúcim vynikajúci výhľad. To dizajnérom zároveň umožnilo vytvoriť dynamickú a jedinečnú siluetu.

Design štúdie Meriva sa vyznačuje atraktívnou kombináciou praktickosti a priestornosti s dynamickým štýlom. Výrazná krivka okien, klenutá strecha, široký rozchod a nápadne tvarovaná karoséria štúdie sú dobrou predzvesťou toho, čo možno očakávať od budúcich sériových malých MPV značky Opel.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.