Concept Meriva: nová úroveň flexibility

Pondelok, 25 február 2008

Opel prichystal do Ženevy svetovú premiéru FlexDoors, vďaka ktorej jej budúce sériové malé MPV budú komfortnejšie, prispôsobivejšie, bezpečnejšie i štýlovejšie.

Concept Meriva

Dynamicky štylizovanú štúdiu Opel Meriva predstaví Opel na ženevskom autosalóne s novou úrovňou flexibility malých MPV. Štúdia využíva vzadu zavesené bočné zadné dvere na obidvoch stranách pomenované FlexDoors. Kým predné dvere sú obvyklej konštrukcie so závesmi vpredu, zadné sa otvárajú protismerne. Ďalšou vlastnosťou rodinne orientovanej štúdie Meriva je skutočnosť, že predné a zadné dvere sa dajú otvárať nezávisle. Vzadu zavesené zadné dvere súčasných modelov na trhu sa totiž dajú otvárať len po otvorení dverí predných, čo výrazne obmedzuje ich praktické využitie.

Inovatívne FlexDoors, patentované GM/Opel, prinášajú celý rad výhod:

Z funkčného hľadiska pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie, pretože zadné dvere sa otvárajú v uhle 90 stupňov, čím vytvárajú väčší vstupný otvor než bežné dvere. Vďaka vysokej streche majú zadní pasažieri pri vystupovaní z vozidla viac miesta pre hlavy. Interiér je oveľa ľahšie prístupný, takže napríklad uloženie aktovky za predné sedadlá je podstatne jednoduchšie.

Nový systém zavesenia a otvárania dverí zvyšuje aj bezpečnosť: ľahšie je bezpečné usadenie detí na zadné sedadlá. Vzadu zavesené zadné dvere tiež umožňujú lepšiu kontrolu detí, ktoré opúšťajú vozidlo, pretože "bezpečnostná zóna", ktorá vznikne medzi oboma otvorenými dverami podstatne komplikuje vkročiť do jazdnej dráhy v porovnaní s bežnými dverami. Ďalším plusom systému FlexDoors je nastupovanie a vystupovanie, ktoré je nielen štýlové a elegantné, ale aj pocit z neho je oveľa prirodzenejší.

Bezproblémové používanie FlexDoors zabezpečuje celý rad patentovaných inovácií konštruktérov GM/Opel. Tak bezpečnostný systém umožňuje otvorenie dverí zvnútra alebo zvonka len ak to nie je pre cestujúcich riskantné. Štúdia Meriva má automatickú elektronickú detskú poistku, ktorá dopĺňa obvyklý mechanický systém. Štúdia má tiež B-stĺpiky, a to nielen kvôli nezávislému otváraniu, ale aj kvôli bezpečnosti pri bočnom náraze. Nápadná "vlnka" okennej línie za B- stĺpikmi umožňuje vzadu sediacim cestujúcim vynikajúci výhľad. To dizajnérom zároveň umožnilo vytvoriť dynamickú a jedinečnú siluetu.

Design štúdie Meriva sa vyznačuje atraktívnou kombináciou praktickosti a priestornosti s dynamickým štýlom. Výrazná krivka okien, klenutá strecha, široký rozchod a nápadne tvarovaná karoséria štúdie sú dobrou predzvesťou toho, čo možno očakávať od budúcich sériových malých MPV značky Opel.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.