Crossover Saab 9-4X už vo výrobe

Utorok, 22 február 2011

Prvý komerčne vyrábaný crossover švédskej automobilky Saab zišiel z výrobnej linky továrne Ramos Arizpe v Mexiku. Prvý Saab 9-4X s číslom podvozku 00001 bol vyrobený v metalickej farbe Ice Pearl vo výbave Aero. Pod kapotou má výkonný motor 2,8 V6 turbo.

Saab 9-4X spredu
Prvý crossover automobilky Saab, model 9-4X, začali vyrábať v týchto dňoch

"Je to pre Saab veľký deň," povedal prezident automobilky Saab Jan Åke Jonsson. "Príchod 9-4X je ďalší dôležitý krok v naplňovaní nášho business plánu. Toto športové a výrazné vozidlo významne rozšíri príťažlivosť našej značky a umožní nám vstúpiť do dôležitého a neustále rastúceho segmentu," – dodal Jonsson.

Crossover Saab 9-4X sa v produkčnej podobe predstavil na autosalóne v Los Angeles v novembri minulého roku. Dizajn prvého SUV švédskej automobilky vychádza z konceptu Aero X a je návrhom dizajnérov Saab-u.

Saab 9-4X je dlhý 4,77 metra, šírku má 1,8 metra a výšku 1,68 metra. Rázvor náprav je dlhý 2,81 metra. Svojou dĺžkou prekonáva približne o 10 centimetrov Audi Q5 i Volvo XC 60.

Saab 9-4X zboku
Progresívny škandinávsky dizajn modelu 9-4X sa inšpiroval konceptom Aero X

Ponuka motorov pozostáva z dvoch účinných celohliníkových šesťvalcov. Trojlitrový atmosférický motor o výkone 265 koní je vybavený priamym vstrekovaním a je základnou motorizáciou. S ním dokáže 9-4X akcelerovať z 0 na 100 km/h za 9,0 sekúnd. V najvyššej verzii Aero je k dispozícii 2,8-litrový turbodúchadlom prepĺňaný motor s výkonom 300 koní a krútiacim momentom 400 Nm. S ním 9-4X akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy.

Pokročilé technológie nového 9-4X zahŕňajú mimo iného 6stupňovú automatickú prevodovku a pohon Saab XWD. Sofistikovaný pohon všetkých kolies variabilne prenáša krútiaci moment na kolesá prednej a zadnej nápravy.

Saab 9-4X interiér
V interiéri 9-4X je zjavný rukopis Saabu – kokpit vozidla je orientovaný na vodiča

Saab 9-4X s pohonom všetkých kolies Saab XWD a adaptívnym riadením podvozku sa začne predávať najprv v Spojených štátoch v máji. Začiatok predaja na Slovensku je naplánovaný na september tohto roku.

Saab 9-4X spredu Saab 9-4X interiér Saab 9-4X spredu Saab 9-4X spredu Saab 9-4X zboku Saab 9-4X zboku
Autor: J. Goldberger
Foto: Saab
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.