Dacia Dokker: do kostola, aj na prácu

Sobota, 15 jún 2013

V týchto dňoch obohacuje slovenský trh nový model automobilky Dacia: Dokker a Dokker Van. Nejde o pracanta výlučne do prístavov, ako by to podľa pomenovania mohlo vyzerať, ale na prácu sa hodí najmä ten druhý. Najviac pre živnostníkov a malých podnikateľov, obchodníkov i remeselníkov. Elegantnejšia osobná verzia môže navyše okrem prepravy tovarov bez kompromisov nahrádzať aj osobný automobil.

Dacia Dokker
Dacia Dokker v osobnej verzii a úžitkovej Van sa v týchto dňoch dostala na slovenský trh

Od oživenia značky Dacia uplynulo už takmer desaťročie a jej predaje sa úctyhodne rozrástli. Značka patrí medzi najviac expandujúcich výrobcov. Jej produkty sa predávajú v tridsiatich štátoch sveta, najviac však v Európe. Z marockej továrne, jednej z najmodernejších tovární Renaultu (k nemu značka Dacia patrí), dorazili k nám už prvé exempláre a tak predaj nového osobného i úžitkového modelu s jedným z najväčších nákladovým priestorom a rovnako jednou z najlepších ponúk úžitková hodnota/cena sa môže začať.

Po Lodgy, ktorý je najlacnejším sedemmiestnym autom na trhu, je nový model Dokker ďalším veľmi zaujímavým modelom. Osobná verzia má síce o dve miesta menej, ponúka však enormne veľký 800 litrový batožinový priestor. Dvojmiestna skriňová dodávka rovnakých vonkajších rozmerov má nákladový priestor až 3300 litrov. Navyše obe verzie Dokker ponúkajú praktické posuvné bočné dvere, osobné verzia vo vyšších výbavách na oboch stranách, úžitkový Van zatiaľ iba na pravej strane.

Nová Dacia Dokker Van bude so základnou cenou 6790 eur bez DPH je najlacnejšou dodávkou na trhu. V základnej výbave Access ponúka posuvné dvere na pravej strane, asymetricky delené zadné dvere, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom, airbag vodiča, hydraulický posilňovač riadenia, oceľové 14palcové kolesá, rezervné koleso a plechovú deliacu priehradku.

Vyššia verzia Ambiance má navyše airbag pre spolujazdca, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel (aj s vyhrievaním) a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním.

Za príplatok napríklad metalický lak (370 eur), stabilizačný systém s ASR a kontrolou nedotáčavosti (250 eur), bočné airbagy vpredu (160 eur), palubný počítač (50 eur), obmedzovač rýchlosti (240 eur), manuálnu klimatizáciu (600 eur), zadný parkovací senzor (200 eur), autorádio s CD a MP3 prehrávačom a Bluetooth (170 eur), multimediálny systém Media NAV s navigáciou (380 eur) a iné.

Osobná päťmiestna verzia Dokker môže mať zmenou konfigurácie interiéru nákladový priestor 3000 litrov. Cena sa odvíja od 7990 eur vrátane DPH. Dodáva sa v troch stupňoch výbavy. Základná Access má okrem iného posuvné bočné dvere na pravej strane, posilňovač riadenia, štyri airbagy, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom.

Prostredná Ambiance začína na cene 8790 eur. Navyše oproti základnej výbave má napríklad centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien a delené zadné sedadlo. Za príplatok posuvné dvere na ľavej strane, stabilizačný systém, metalický lak, svetlá do hmly a autorádio s CD/MP3.

Vo výbave Arctica je prvá cena 9790 eur a najvyššia 12 190 eur. Tá už má klimatizáciu, posuvné dvere na obidvoch stranách, palubný počítač a mnoho ďalších prvkov. Za príplatok napríklad 15palcové disky z ľahkých zliatin, navigáciu s veľkoplošným dotykovým displejom, stabilizačný systém, obmedzovač rýchlosti, vyhrievané sedadlá a zadný parkovací senzor.

Na pohon slúžia dva benzínové motory – základný s objemom 1,6 litra a výkonom 82 koní, výkonnejším je 1,2 TCe a má 115 koní. Turbodiesel má objem 1,5 litra a dodáva sa vo dvoch výkonových verziách. Slabší má 75 a výkonnejší 90 koní. Ku všetkých sa viažu päťstupňové mechanické prevodovky s ručným radením.

Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.