Dacia Dokker: do kostola, aj na prácu

Sobota, 15 jún 2013

V týchto dňoch obohacuje slovenský trh nový model automobilky Dacia: Dokker a Dokker Van. Nejde o pracanta výlučne do prístavov, ako by to podľa pomenovania mohlo vyzerať, ale na prácu sa hodí najmä ten druhý. Najviac pre živnostníkov a malých podnikateľov, obchodníkov i remeselníkov. Elegantnejšia osobná verzia môže navyše okrem prepravy tovarov bez kompromisov nahrádzať aj osobný automobil.

Dacia Dokker
Dacia Dokker v osobnej verzii a úžitkovej Van sa v týchto dňoch dostala na slovenský trh

Od oživenia značky Dacia uplynulo už takmer desaťročie a jej predaje sa úctyhodne rozrástli. Značka patrí medzi najviac expandujúcich výrobcov. Jej produkty sa predávajú v tridsiatich štátoch sveta, najviac však v Európe. Z marockej továrne, jednej z najmodernejších tovární Renaultu (k nemu značka Dacia patrí), dorazili k nám už prvé exempláre a tak predaj nového osobného i úžitkového modelu s jedným z najväčších nákladovým priestorom a rovnako jednou z najlepších ponúk úžitková hodnota/cena sa môže začať.

Po Lodgy, ktorý je najlacnejším sedemmiestnym autom na trhu, je nový model Dokker ďalším veľmi zaujímavým modelom. Osobná verzia má síce o dve miesta menej, ponúka však enormne veľký 800 litrový batožinový priestor. Dvojmiestna skriňová dodávka rovnakých vonkajších rozmerov má nákladový priestor až 3300 litrov. Navyše obe verzie Dokker ponúkajú praktické posuvné bočné dvere, osobné verzia vo vyšších výbavách na oboch stranách, úžitkový Van zatiaľ iba na pravej strane.

Nová Dacia Dokker Van bude so základnou cenou 6790 eur bez DPH je najlacnejšou dodávkou na trhu. V základnej výbave Access ponúka posuvné dvere na pravej strane, asymetricky delené zadné dvere, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom, airbag vodiča, hydraulický posilňovač riadenia, oceľové 14palcové kolesá, rezervné koleso a plechovú deliacu priehradku.

Vyššia verzia Ambiance má navyše airbag pre spolujazdca, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel (aj s vyhrievaním) a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním.

Za príplatok napríklad metalický lak (370 eur), stabilizačný systém s ASR a kontrolou nedotáčavosti (250 eur), bočné airbagy vpredu (160 eur), palubný počítač (50 eur), obmedzovač rýchlosti (240 eur), manuálnu klimatizáciu (600 eur), zadný parkovací senzor (200 eur), autorádio s CD a MP3 prehrávačom a Bluetooth (170 eur), multimediálny systém Media NAV s navigáciou (380 eur) a iné.

Osobná päťmiestna verzia Dokker môže mať zmenou konfigurácie interiéru nákladový priestor 3000 litrov. Cena sa odvíja od 7990 eur vrátane DPH. Dodáva sa v troch stupňoch výbavy. Základná Access má okrem iného posuvné bočné dvere na pravej strane, posilňovač riadenia, štyri airbagy, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom.

Prostredná Ambiance začína na cene 8790 eur. Navyše oproti základnej výbave má napríklad centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien a delené zadné sedadlo. Za príplatok posuvné dvere na ľavej strane, stabilizačný systém, metalický lak, svetlá do hmly a autorádio s CD/MP3.

Vo výbave Arctica je prvá cena 9790 eur a najvyššia 12 190 eur. Tá už má klimatizáciu, posuvné dvere na obidvoch stranách, palubný počítač a mnoho ďalších prvkov. Za príplatok napríklad 15palcové disky z ľahkých zliatin, navigáciu s veľkoplošným dotykovým displejom, stabilizačný systém, obmedzovač rýchlosti, vyhrievané sedadlá a zadný parkovací senzor.

Na pohon slúžia dva benzínové motory – základný s objemom 1,6 litra a výkonom 82 koní, výkonnejším je 1,2 TCe a má 115 koní. Turbodiesel má objem 1,5 litra a dodáva sa vo dvoch výkonových verziách. Slabší má 75 a výkonnejší 90 koní. Ku všetkých sa viažu päťstupňové mechanické prevodovky s ručným radením.

Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker Dacia Dokker
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.