Dacia Duster s Alainom Prostom v sedle

Pondelok, 30 november 2009

Ďalší nový model Dacie, v poradí šiesty, sa po predstavení štúdie na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku uvedie teraz veľmi originálnym a netradičným, o to však zaujímavejším spôsobom – ako pretekársky automobil s 3,0 litrovým šesťvalcovým vidlicovým motorom s výkonom 350 koní, ktorý je umiestnený pred zadnou nápravou a poháňa všetky štyri kolesá, navyše má riadené obe nápravy. Dacia Duster sa tak odlišuje od všetkých doteraz uvedených modelov rumunskej automobilky, ktorá pracuje pod krídlami francúzskeho Renaultu.

Dacia Duster

Už dizajn štúdie sa vymykal tomu, čo dovtedy v kuchyni Dacie navarili. Aj preto, že vznikala v stredisku dizajnového centra Renaultu v Bukurešti v spolupráci s dizajnovým centrom Renaultu vo francúzskom Guyoncourte. Konečným výsledkom je unikátny automobil s exkluzívnym poslaním – Dacia Duster sa v sedle s bývalým štvornásobným majstrom sveta formuly 1 Alainom Prostom zúčastní sedemdielneho seriálu pretekov na ľade Trophée Andros.

Predstavený pretekársky špeciál Dacia Duster má pod laminátovou karosériou priestorový rúrkový rám, ktorého celková dĺžka je 4001 mm, šírka 1900 mm a je dielom divízie Renault Sport Technologies, pod taktovkou ktorej vznikajú všetky športové modely francúzskej automobilky.

Pri pohľade na pretekársky špeciál sa črtá silueta nového sériového modelu Dacia Duster, ktorá by už v polovici roku 2010 mala obohatiť trh s novými automobilmi.

Dacia Duster

Pohľad na karosériu pretekárskeho špeciálu prezrádza siluetu a základné črty nového sériového modelu Dacia Duster, ktorý by už v roku 2010 mohol obohatiť aj náš trh s novými automobilmi s pohonom 4x4.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.