Dacia Lodgy. Bude za deväť tisíc eur?

Streda, 16 máj 2012

Dacia, o ktorej si v deväťdesiatych rokoch mnohí mysleli, že zmizne zo zoznamu automobilových značiek, prežíva stále väčší boom. Po opatrnom vykročení s Loganom nasledovali ďalšie modely. Najmä neskoršie kombi MCV, van a pick-up, potom Sandero, Sandero Stepway a Duster povzniesli rumunsko-francúzsku značku prosperujúcu pod Renaultom do nečakaných výšin. V týchto dňoch vstupuje na scénu nový model Dacie – Lodgy.

Dacia Lodgy
Prírastkom do rodiny Dacia je sedemmiestny Lodgy s obrovským vnútorným priestorom

S modelom Lodgy sme sa stretli už v marci na autosalóne v Ženeve. Je to všestranný automobil väčších vonkajších rozmerov a priestranného interiéru až pre sedem osôb. Ideálny pre viacpočetné rodiny, ale aj pre skupiny remeselníkov. Spoločným menovateľom pre potenciálnych kupcov je dobrá, teda pomerne nízka cena. Podobný, aj keď o niečo menší model Dacia už ponúkala v podobe modelu Logan MCV. Lodgy však nebude nahrádzať MCV, aj keď by sa to tak mohlo vidieť.

Dacia Lodgy ponúka priestranný a variabilný interiér. Okrem spomínaných siedmich miest aj priestor pre batožiny s objemom 207 litrov. Pri päťmiestnom Lodgy je tento priestor už 827 litrov (približne toľko má napríklad Renault Espace) a pri dvojmiestnom až 2617 litrov. Cestovanie aj pri plnom obsadení siedmimi pasažiermi poskytuje na každom sedadle plnohodnotné sedenie aj na dlhšie cesty.

Nový Lodgy bude ponúkať dva benzínové a dva naftové motory. V základnom vyhotovení sa bude ponúkať benzínový agregát s objemom 1,6 litra, výkonom 85 koní a najvyšším krútiacim momentom 134 Nm (už od 2800 otáčok). V kombinácii s 5stupňovou manuálnou prevodovkou by mal mať spotrebu 7,1 l/100 km. Výkonnejší je prepĺňaný motor 1,2 TCe s výkonom 115 koní a spotrebu 5,9 l/100 km, v ponuke bude však až od júla. Naftové motory sú tiež dva, oba s objemom 1,5 litra a ponúkané výkony sú 90 a 107 koní. Oba by mali mať nízku spotrebu 4,2 a 4,4 l/100 km.

Vyberať sa bude až zo štyroch stupňov výbav. Základná Access s benzínovým motorom 1,6/85 k má štyri airbagy, posilňovač riadenia a ABS. Stabilizačný systém ESP majú vyššie stupne, podobne komfortné prvky výbavy – Ambiance (elektrické okná, centrálne zamykanie, delené zadné sedadlá, palubný počítač), Arctica (navyše klimatizácia, hmlovky, elektrické zrkadlá) a Exception (navigácia, zadné parkovacie senzory, ESP, obmedzovač rýchlosti, kolesá z ľahkých zliatin). Pre nižšie výbavy prvky ako ESP a ďalšie si bude možné dokúpiť.

Ceny pre Daciu Lodgy zatiaľ nie sú určené. Podľa slovenského zastúpenia importéra by Lodgy v základnej výbave Access s benzínovým motorom 1,6/85 k mala stáť 9000 eur a v cene okrem iného sú okrem iného štyri airbagy, posilňovač riadenia a ABS.

Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."