Dacia Lodgy. Bude za deväť tisíc eur?

Streda, 16 máj 2012

Dacia, o ktorej si v deväťdesiatych rokoch mnohí mysleli, že zmizne zo zoznamu automobilových značiek, prežíva stále väčší boom. Po opatrnom vykročení s Loganom nasledovali ďalšie modely. Najmä neskoršie kombi MCV, van a pick-up, potom Sandero, Sandero Stepway a Duster povzniesli rumunsko-francúzsku značku prosperujúcu pod Renaultom do nečakaných výšin. V týchto dňoch vstupuje na scénu nový model Dacie – Lodgy.

Dacia Lodgy
Prírastkom do rodiny Dacia je sedemmiestny Lodgy s obrovským vnútorným priestorom

S modelom Lodgy sme sa stretli už v marci na autosalóne v Ženeve. Je to všestranný automobil väčších vonkajších rozmerov a priestranného interiéru až pre sedem osôb. Ideálny pre viacpočetné rodiny, ale aj pre skupiny remeselníkov. Spoločným menovateľom pre potenciálnych kupcov je dobrá, teda pomerne nízka cena. Podobný, aj keď o niečo menší model Dacia už ponúkala v podobe modelu Logan MCV. Lodgy však nebude nahrádzať MCV, aj keď by sa to tak mohlo vidieť.

Dacia Lodgy ponúka priestranný a variabilný interiér. Okrem spomínaných siedmich miest aj priestor pre batožiny s objemom 207 litrov. Pri päťmiestnom Lodgy je tento priestor už 827 litrov (približne toľko má napríklad Renault Espace) a pri dvojmiestnom až 2617 litrov. Cestovanie aj pri plnom obsadení siedmimi pasažiermi poskytuje na každom sedadle plnohodnotné sedenie aj na dlhšie cesty.

Nový Lodgy bude ponúkať dva benzínové a dva naftové motory. V základnom vyhotovení sa bude ponúkať benzínový agregát s objemom 1,6 litra, výkonom 85 koní a najvyšším krútiacim momentom 134 Nm (už od 2800 otáčok). V kombinácii s 5stupňovou manuálnou prevodovkou by mal mať spotrebu 7,1 l/100 km. Výkonnejší je prepĺňaný motor 1,2 TCe s výkonom 115 koní a spotrebu 5,9 l/100 km, v ponuke bude však až od júla. Naftové motory sú tiež dva, oba s objemom 1,5 litra a ponúkané výkony sú 90 a 107 koní. Oba by mali mať nízku spotrebu 4,2 a 4,4 l/100 km.

Vyberať sa bude až zo štyroch stupňov výbav. Základná Access s benzínovým motorom 1,6/85 k má štyri airbagy, posilňovač riadenia a ABS. Stabilizačný systém ESP majú vyššie stupne, podobne komfortné prvky výbavy – Ambiance (elektrické okná, centrálne zamykanie, delené zadné sedadlá, palubný počítač), Arctica (navyše klimatizácia, hmlovky, elektrické zrkadlá) a Exception (navigácia, zadné parkovacie senzory, ESP, obmedzovač rýchlosti, kolesá z ľahkých zliatin). Pre nižšie výbavy prvky ako ESP a ďalšie si bude možné dokúpiť.

Ceny pre Daciu Lodgy zatiaľ nie sú určené. Podľa slovenského zastúpenia importéra by Lodgy v základnej výbave Access s benzínovým motorom 1,6/85 k mala stáť 9000 eur a v cene okrem iného sú okrem iného štyri airbagy, posilňovač riadenia a ABS.

Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.