Dacia Lodgy Glace: premiérovo na ľade

Sobota, 03 december 2011

Pri Dacii sa stalo takmer pravidlom, že svoj nový model predstaví najprv v pretekárskom rúchu a až následne vo výstavnej róbe. Inak tomu nebude ani pri najnovšej novinke, atraktívnom rodinnom automobile, ktorého predvoj s menom Dacia Lodgy Glace sa po prvý raz predstaví práve dnes (3. decembra) a zajtra na okruhovom ľadovom ovále v pretekoch seriálu Trophée Andros.

Dacia Lodgy Glace
Dacia Lodge Glace pripravená na preteky na ľadovom okruhu v seriáli Trophée Andros. V Ženeve sa nové sériové MPV od Dacie predstaví na jar budúceho roka.

Skôr, ako sa nové MPV od Dacie s prímenom Lodge predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve, sadnú si do jej pretekárskej verzie, vlastne hneď dvoch, majstri volantu Alain Prost do prvej a jeho syn Nicolas Prost a Evans Stievenart do druhej. Dacia tak zostáva verná tradícii spred dvoch rokov, keď sa v rovnakých pretekoch nový model Dacie predstavil najprv (pred dvoma rokmi v preoblečení do rallye špeciálu) práve na zamrznutom okruhu a bývalý štvornásobný majster sveta Alain Prost obsadil v absolútnom poradí v oboch ročníkoch druhú priečku.

Nový, v poradí už tretí ročník Trophée Andros bude teda znovu s účasťou značky Dacia a znovu s originálnym a aktuálnym modelom značky Dacia. Do seriálu pretekov na ľade pre sezónu 2011/2012 prihlásila Dacia dve autá a posadí za ich volant silných jazdcov Alaina Prosta a Evensa Stievenarta. Prvé kolo seriálu 2011/2012 sa uskutoční 3. a 4. decembra vo Val Thorens vo Francúzsku.

Dacia Lodgy Glace
Nová Dacia má šmrnc. Za volantom aj s Alainom Prostom sa predstaví na ľadovom okruhu.

"Ľadový" špeciál Dacia Lodgy Glace pripravovali na preteky seriálu Trophée Andros hneď tri firmy: Tork Engineering si zobrala na starosť dizajn, výrobu a kompletizáciu, Sodemp pripravila motor a svoj podiel na vyhotovení má, ako inak, aj Renault Sport Technologies. Ako správny pretekársky automobil tak aj Dacia Lodgy Glace má motor umiestnený uprostred. Upravený trojlitrový šesťvalec dokáže vyprodukovať až 355 koní pri 7500 otáčkach a krútiaci moment 360 Nm pri 5500 otáčkach. Silu prenáša na všetky štyri magnéziové 16" kolesá cez sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku. Aby auto aj dobre brzdilo, o to sa postarajú štvorpiestikové strmene bŕzd Beringer s kotúčmi s priemerom 300 mm vpredu a 265 mm vzadu.

Dacia Lodgy Glace dlhá 4001 mm a široká 1900 mm má rázvor 2500 mm a hmotnosť len 950 kg. Menšia sestrička budúceho sériového rodinného MPV, ktoré uvidíme na autosalóne v Ženeve, bude tak na ľadových okruhoch zrejme postrachom všetkých štartujúcich.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.