Dacia Lodgy Glace: premiérovo na ľade

Sobota, 03 december 2011

Pri Dacii sa stalo takmer pravidlom, že svoj nový model predstaví najprv v pretekárskom rúchu a až následne vo výstavnej róbe. Inak tomu nebude ani pri najnovšej novinke, atraktívnom rodinnom automobile, ktorého predvoj s menom Dacia Lodgy Glace sa po prvý raz predstaví práve dnes (3. decembra) a zajtra na okruhovom ľadovom ovále v pretekoch seriálu Trophée Andros.

Dacia Lodgy Glace
Dacia Lodge Glace pripravená na preteky na ľadovom okruhu v seriáli Trophée Andros. V Ženeve sa nové sériové MPV od Dacie predstaví na jar budúceho roka.

Skôr, ako sa nové MPV od Dacie s prímenom Lodge predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve, sadnú si do jej pretekárskej verzie, vlastne hneď dvoch, majstri volantu Alain Prost do prvej a jeho syn Nicolas Prost a Evans Stievenart do druhej. Dacia tak zostáva verná tradícii spred dvoch rokov, keď sa v rovnakých pretekoch nový model Dacie predstavil najprv (pred dvoma rokmi v preoblečení do rallye špeciálu) práve na zamrznutom okruhu a bývalý štvornásobný majster sveta Alain Prost obsadil v absolútnom poradí v oboch ročníkoch druhú priečku.

Nový, v poradí už tretí ročník Trophée Andros bude teda znovu s účasťou značky Dacia a znovu s originálnym a aktuálnym modelom značky Dacia. Do seriálu pretekov na ľade pre sezónu 2011/2012 prihlásila Dacia dve autá a posadí za ich volant silných jazdcov Alaina Prosta a Evensa Stievenarta. Prvé kolo seriálu 2011/2012 sa uskutoční 3. a 4. decembra vo Val Thorens vo Francúzsku.

Dacia Lodgy Glace
Nová Dacia má šmrnc. Za volantom aj s Alainom Prostom sa predstaví na ľadovom okruhu.

"Ľadový" špeciál Dacia Lodgy Glace pripravovali na preteky seriálu Trophée Andros hneď tri firmy: Tork Engineering si zobrala na starosť dizajn, výrobu a kompletizáciu, Sodemp pripravila motor a svoj podiel na vyhotovení má, ako inak, aj Renault Sport Technologies. Ako správny pretekársky automobil tak aj Dacia Lodgy Glace má motor umiestnený uprostred. Upravený trojlitrový šesťvalec dokáže vyprodukovať až 355 koní pri 7500 otáčkach a krútiaci moment 360 Nm pri 5500 otáčkach. Silu prenáša na všetky štyri magnéziové 16" kolesá cez sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku. Aby auto aj dobre brzdilo, o to sa postarajú štvorpiestikové strmene bŕzd Beringer s kotúčmi s priemerom 300 mm vpredu a 265 mm vzadu.

Dacia Lodgy Glace dlhá 4001 mm a široká 1900 mm má rázvor 2500 mm a hmotnosť len 950 kg. Menšia sestrička budúceho sériového rodinného MPV, ktoré uvidíme na autosalóne v Ženeve, bude tak na ľadových okruhoch zrejme postrachom všetkých štartujúcich.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."