Dacia Manifesto je koncept, nie vesmírne vozidlo

Piatok, 04 november 2022

Dacia predstavila na septembrovom autosalóne v Paríži vo svetovej premiére koncept menom Manifesto. Nešlo o žiadny budúci sériový model, Manifesto ako koncept stelesňuje len víziu značky Dacia.

1-dacia manifesto

Dacia o svojom koncepte hovorí, že má ísť o predvoj budúcich zásadných, sviežich, silných, cenovo dostupných a ekologických vozidlách. Akoby sa na koncepte Manifesto mali testovať najnovšie inovatívne funkcie, pričom niektoré z nich skončia v sériových modeloch.

Dacia Manifesto je kompaktné a ľahké vozidlo, ktoré je viac agilné ako rýchle, a určené do terénu a divočiny (alebo že by ako vesmírne vozidlo?). Je to vyjadrenie vízie Dacia, ktoré slúži ako hmatateľná reprezentácia jej hodnôt a značiek.

Koncept Manifesto pripomína buginu určenú na preskúmanie novej a nepoznanej planéty. Je skôr dizajnovým cvičením, z ktorého sériový model nikdy nebude. Manifesto predstavené v Paríži je elektrické vozidlo poháňané elektromotormi, ktoré stojí na bezvzduchových pneumatikách.

So svojím vyťahovacím jediným svetlometom, systémom Media Control a rozhraním príslušenstva YouClip, ktoré bude debutovať na prichádzajúcej generácii Dustera, je Manifesto podľa Dacie "podstatnejšie a sviežejšie ako kedykoľvek predtým".

Koncept Manifesto Dacia charakterizuje ako silné vozidlo, ktoré so svojimi bezvzduchovými pneumatikami si dokáže poradiť s každým terénom. Je vodotesné a dá sa ľahko umyť hadicou zvnútra aj zvonka.

Manifesto je eco-smart, ktorý používa jedinečný materiál vyrobený z 20 % recyklovaného plastu so škvrnitým vzhľadom.

Technológie a niektoré prvky konceptu Manifesto budú debutovať v ďalšej generácii modelu Duster.

1-dacia manifesto 2-dacia manifesto 3-dacia manifesto
Autor: J. Goldberger, Zdroj: Dacia
Foto: Dacia
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.