Dacia odhalila nový Logan i Sandero

Streda, 19 september 2012

Pred ôsmimi rokmi uzrel svetlo tohto sveta model Logan rumunskej automobilky Dacia a oživil jej výrobu. Za tým všetkým stál a doteraz stojí francúzsky Renault a urobil tým veľkú vec.

Dacia Logan
Nový Logan predstavuje nové dizajnové línie značky Dacia. Premiéru bude mať v Paríži.

Renault modelom Dacia Logan vykročil pred ôsmimi rokmi na cestu lacnejších plnohodnotných modelov, ktorú potom začalo kopírovať viacero automobiliek. To, že sa Loganu darí, svedčí aj fakt, že to prežil a teraz prichádza s druhou generáciou. Premiéru bude mať o osem dní na autosalóne v Paríži. A aby toho nebolo málo, súčasne s Loganom sa v Paríži predstaví aj ďalší nový model – Sandero.

Logan i Sandero, prezentujú nové dizajnové línie značky. Z oboch vyžaruje podľa automobilky dojem kvality a sily. Keďže nové modely poznáme len z fotografií presvedčiť sa o tom budeme môcť o pár dní na autosalóne v Paríži. Automobilka k novým modelom poskytla zatiaľ len veľmi strohé informácie.

Línie prednej časti zdieľané oboma modelmi zvýrazňujú logo Dacia umiestnené na mriežke chladiča. Predná maska nových modelov je ešte expresívnejšia a zvýraznená je širokými svetlometmi a je nápadne podobná tomu, čo už nosí SUV Duster.

Pohľad zboku odkrýva proporcie bočných panelov. Celkovo oba modely pôsobia robustne, vypuklejšie blatníky a prehĺbené bočné línie sú prvkami, ktoré nachádzame na celom produktovom rade.

Fotografie poskytnuté automobilkou nahliadajú aj do interiéru vozidla. Podľa nich možno usudzovať, že vnútrajšok nových modelov nadväzuje sa svojich predchodcov a stredová konzola je veľmi podobná tej, ktorú používa MPV Lodgy.

Oba nové modely prichádzajú s dobre vybavenou a modernou palubnou doskou, ktorá je buď vo farbe uhlíka alebo dvojfarebná. Na nej našli svoje miesto ovládače, ktoré pochádzajú z iných modelov, ako napríklad multimediálny systém s dotykovým displejom známy z Dacie Lodgy.

Pozornosť v interiéri venovali v Dacii aj tým, že použili nové materiály a kvalitnejšie spracovanie. Na nový Logan i Sandero dáva fabrika záruku tri roky alebo do záruka platí do najazdenia 100 000 kilometrov.

Kedy sa nové modely dostanú na trh a aká bude ich cena, to výrobca neoznámil. Predpokladá sa, že by to mohlo byť začiatkom roku 2013.

Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Sandero Dacia Sandero
Autor: Goldberger
Foto: Dacia
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.