Dacia Sandero a Sandero Stepway už v predaji

Nedeľa, 09 december 2012

Renault oprášil značku Daciu pred ôsmimi rokmi s úmyslom zásobovať trh cenovo dostupnejšími autami. Prvým krokom k tomu bol model Logan s tým, že predávať sa bude za cenu pod päťtisíc euro. Tak či onak, s Loganom by to Dacia nebola vyhrala, a tak pridávala ďalšie modely. Práve v týchto dňoch prichádza na Slovensko nové Sandero a jeho "terénny" variant Sandero Stepway.

Dacia Stepway
Sandero v "terénnej" verzii Stepway prichádza k nám súčasne so základným Sanderom

Zámer Renaultu sa dokonale vydaril, keď teraz, osem rokov po vzkriesení pôvodnej rumunskej značky, sa 15krát znásobili predaje modelov Dacia. O Daciu je záujem na Slovensku, ale vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Veľkej Británii, ale aj iných štátoch sveta. Asi by bolo prehnané povedať, že sa predáva ako čerstvé rožky, ale tri milióny predaných Dacií svedčí o značnej obľúbenosti značky vyrábanej pod krídlami Renaultu.

Značka Dacia prechádza obnovou svojich modelových radov a práve Sandero a Sandero Stepway sú medzi prvými. Spoločným znakom oboch je, že ich dizajn sa príliš nemení. Oba nové modely majú moderný vzhľad, lepšiu kvalitu, vylepšený komfort, dostali pridanú výbavu, ktorou doteraz nedisponovali. Napríklad nájdeme v nich dotykový displej s 18 centimetrovou uhlopriečkou, dotykový multimediálny navigačný systém s rádiom, vstupom USB, handsfree a navigáciu (za príplatok 230 eur pre výbavu Arctica) , tempomat (za príplatok 240 eur), viac odkladacích priestorov (napríklad v zadných dverách), väčší batožinový priestor, teraz s objemom 320 litrov, kotevné body Isofix pre detské sedačky.

Pre posádku bude nové Sandero bezpečnejšie aj preto, že má vylepšené deformačné zóny a zapracovalo sa aj na väčšej ochrane chodcov. O ich ochranu sa stará šesť airbagov, viac bezpečnostných systémov, z ktorých napríklad ABS s brzdovým asistentom AFU, stabilizačný systém ESP a protipreklzový ASR so systémom nedotáčavosti CSV sú štandardne už základnej výbave Access. Ďalšie dve sú Ambiance a Arctica. Verzia Sandero Stepway má iba tie dve vyššie – Ambiance a Arctica.

Pomerne pestrý je výber pohonných jednotiek. Základom je benzínový štvorvalec 1,2 16V/75 k. Tento motor sa však ponúka aj na palivo LPG, ktorý má výkon 72 koní. Silnejší benzínový je nový trojvalec TCe 90. Na konzumáciu naftu sú dve pohonné jednotky 1,5 dCi s výkonmi 75 a 90 koní. Prevodovky sú výhradne päťstupňové s ručným radením a ani v budúcnosti sa neráta s automatickou či robotizovanou prevodovkou.

Dacia Stepway
Dacia Sandero Stepway sa od základného hatchbacku líši najmä opastovaným spodkom

Dacia prichádza k nám aj s dobrou cenovou ponukou, keď za Sandero 1,2 16V/75k vo výbave Access zaplatí zákazník 6 490 eur. Vo výbave Ambiance sa predáva za 7 090 eur, s motorom 1,2 16V/72k na plyn LPG je cena 7 890 eur. Verzia s 90koňovým benzínovým motorom 0,9 TCe/90k sa vo výbave Arctica ponúka za 8 790 eur.

Stepway, ktorý je od hatchbacku vyšší o 40 mm a v spodnej časti karosérie má oplastovanie, je o niečo drahší, ale aj lepšie vybavený. Nechýbajú mu napríklad predné hmlovky alebo hlavný pozdĺžny strešný nosič. Základný model má motor 0,9 TCe/90k a ponúka sa vo výbave Ambiance za 8 890 eur. Vo výbave Arctica má s rovnakým motorom cenu 9 490 eur. Dieselový Stepway je v ponuke len v najvyššej výbave Arctica a s výkonnejším motorom 1,5 dCi/90k. Predáva sa za 11 190 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.