Dacia Sandero a Sandero Stepway už v predaji

Nedeľa, 09 december 2012

Renault oprášil značku Daciu pred ôsmimi rokmi s úmyslom zásobovať trh cenovo dostupnejšími autami. Prvým krokom k tomu bol model Logan s tým, že predávať sa bude za cenu pod päťtisíc euro. Tak či onak, s Loganom by to Dacia nebola vyhrala, a tak pridávala ďalšie modely. Práve v týchto dňoch prichádza na Slovensko nové Sandero a jeho "terénny" variant Sandero Stepway.

Dacia Stepway
Sandero v "terénnej" verzii Stepway prichádza k nám súčasne so základným Sanderom

Zámer Renaultu sa dokonale vydaril, keď teraz, osem rokov po vzkriesení pôvodnej rumunskej značky, sa 15krát znásobili predaje modelov Dacia. O Daciu je záujem na Slovensku, ale vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Veľkej Británii, ale aj iných štátoch sveta. Asi by bolo prehnané povedať, že sa predáva ako čerstvé rožky, ale tri milióny predaných Dacií svedčí o značnej obľúbenosti značky vyrábanej pod krídlami Renaultu.

Značka Dacia prechádza obnovou svojich modelových radov a práve Sandero a Sandero Stepway sú medzi prvými. Spoločným znakom oboch je, že ich dizajn sa príliš nemení. Oba nové modely majú moderný vzhľad, lepšiu kvalitu, vylepšený komfort, dostali pridanú výbavu, ktorou doteraz nedisponovali. Napríklad nájdeme v nich dotykový displej s 18 centimetrovou uhlopriečkou, dotykový multimediálny navigačný systém s rádiom, vstupom USB, handsfree a navigáciu (za príplatok 230 eur pre výbavu Arctica) , tempomat (za príplatok 240 eur), viac odkladacích priestorov (napríklad v zadných dverách), väčší batožinový priestor, teraz s objemom 320 litrov, kotevné body Isofix pre detské sedačky.

Pre posádku bude nové Sandero bezpečnejšie aj preto, že má vylepšené deformačné zóny a zapracovalo sa aj na väčšej ochrane chodcov. O ich ochranu sa stará šesť airbagov, viac bezpečnostných systémov, z ktorých napríklad ABS s brzdovým asistentom AFU, stabilizačný systém ESP a protipreklzový ASR so systémom nedotáčavosti CSV sú štandardne už základnej výbave Access. Ďalšie dve sú Ambiance a Arctica. Verzia Sandero Stepway má iba tie dve vyššie – Ambiance a Arctica.

Pomerne pestrý je výber pohonných jednotiek. Základom je benzínový štvorvalec 1,2 16V/75 k. Tento motor sa však ponúka aj na palivo LPG, ktorý má výkon 72 koní. Silnejší benzínový je nový trojvalec TCe 90. Na konzumáciu naftu sú dve pohonné jednotky 1,5 dCi s výkonmi 75 a 90 koní. Prevodovky sú výhradne päťstupňové s ručným radením a ani v budúcnosti sa neráta s automatickou či robotizovanou prevodovkou.

Dacia Stepway
Dacia Sandero Stepway sa od základného hatchbacku líši najmä opastovaným spodkom

Dacia prichádza k nám aj s dobrou cenovou ponukou, keď za Sandero 1,2 16V/75k vo výbave Access zaplatí zákazník 6 490 eur. Vo výbave Ambiance sa predáva za 7 090 eur, s motorom 1,2 16V/72k na plyn LPG je cena 7 890 eur. Verzia s 90koňovým benzínovým motorom 0,9 TCe/90k sa vo výbave Arctica ponúka za 8 790 eur.

Stepway, ktorý je od hatchbacku vyšší o 40 mm a v spodnej časti karosérie má oplastovanie, je o niečo drahší, ale aj lepšie vybavený. Nechýbajú mu napríklad predné hmlovky alebo hlavný pozdĺžny strešný nosič. Základný model má motor 0,9 TCe/90k a ponúka sa vo výbave Ambiance za 8 890 eur. Vo výbave Arctica má s rovnakým motorom cenu 9 490 eur. Dieselový Stepway je v ponuke len v najvyššej výbave Arctica a s výkonnejším motorom 1,5 dCi/90k. Predáva sa za 11 190 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.