Dacia tasí zbrane

Štvrtok, 19 marec 2009

Nové zbrane do boja na trhu nových automobilov vyťahuje v týchto dňoch značka Dacia. Pod taktovkou francúzskeho Renaulta sa jej darí určite lepšie, ako si to v čase kupovania rumunskej značky vedeli aj tí najväčší optimisti predstaviť.

Dacia Logan

Od roku 2004 sa predalo viac ako 1,3 milióna modelov Logan a Sandero, či už pod značkou Dacia alebo Renault. Doteraz znak Dacia nosili modely Logan, Logan MCV a Sandero. Od týchto dní je značka bohatšia o dva nové modely, ktoré sa práve začali predávať a rozširujú škálu na päť konkurencieschopných modelov. Novými na našom trhu sú úžitkové verzie Logan Van a Logan Pick-up.

Silou Dacie podľa výrobcu je rozsiahla výbava, vnútorný priestor, primeraný komfort, kvalita a spoľahlivosť ponúkaných modelov. Lákavá je cena jej modelov a v súčasnej finančnej a hospodárskej situácii jej nahráva aj fakt, že kupujúci sú náchylní na lacnejšie a racionálnejšie nákupy, teda za čo najnižšie ceny. Oba modely Dacie, Van i Pick-up, prichádzajú na trh v najvhodnejšom čase, keď všeobecne ceny áut klesajú, drahšie sa horšie predávajú a kupujúci striehnu na čo najvýhodnejšie ceny. Po príchode nových modelov má v súčasnosti Dacia v ponuke päť modelov: Logan, Logan MCV, Sandero, Van a Pick-up.

Logan Van

Dacia Logan

Model Van má dĺžku 445 cm, šírku 174 cm, výšku 164 cm a rázvor 290,5 cm. Za dvojmiestnou kabínou je tristolitrový úložný priestor. Nákladný priestor má objem 2,5 m³ a jeho najväčšia dĺžka na úrovni podlahy má necelých 194 cm a môže sa v ňom prevážať náklad do hmotnosti až 800 kg. Šírka medzi vnútornými blatníkmi presahuje meter, celková šírka je 137 cm. Nákladný priestor je prístupný cez bočné zadné dvere podobne ako v osobnom automobile a dvojkrídlovými zadnými dverami vertikálne delenými v pomere 60:40, ktoré sa kvôli lepšej prístupnosti otvárajú v uhloch otvorenia 40°, 90° a 180°. Logan Van je praktický aj preto, že má úplne rovnú nákladovú plochu.

Na Slovensku sa Logan Van bude predávať s dvoma zážihovými motormi 1,4/75 k, 1,6/90 k a dvoma vznetovými 1,5 dCi/70 k a 1,5 dCi/85 k. Všetky štyri vyhovujú emisnej norme Euro 4. Predávať sa bude v dvoch úrovniach výbavy: Access a Ambiance. Obe majú v základe ABS s rozdeľovačom brzdného tlaku, airbag vodiča (pre spolujazdca len Ambiance), imobilizér, 15palcové kolesá a ďalšie. Z výbavy na želanie sa dá dokúpiť klimatizácia, predné svetlomety do hmly či gumený koberec do ložného priestoru.

Cena Loganu Van v základnej výbave Access s motorom 1,4/75 k je 5990 eur (180 455 Sk), vo výbave Ambiance s motorom 1,6/90 k stojí 7390 eur (222 631 Sk). S motorom 1,5 dCi/70 k stojí 8390 eur (252 757 Sk) a s 1,5 dCi/85 k sa predáva za 8990 eur (270 8323 Sk).

Akciová lízingová ponuka na Logan Van je už od 4990 eur (150 329 Sk) – bez DPH.

Logan Pick-up

Dacia Logan

Automobil vhodný pre podnikateľov alebo drobných živnostníkov. Ale aj na použitie vo voľnom čase na prevoz surfov a podobného športového náradia. Aj Pick-up tak ako Van ponúka podobný ložný priestor. Užitočná nosnosť je aj tu 800 kg, dĺžka úložného priestoru 1,8 metra. Úložný priestor s objemom až tristo litrov je za prednými sedadlami. Výklopné zadné čelo možno zaťažiť bremenom až do 300 kg.

Pick-up ponúka tri motorizácie. Základná je s benzínovým motorom 1,6 litra s výkonom 90 koní, naftové verzie 1,5 dCi majú výkon 70 alebo 85 koní. Stupne výbav sú aj tu Access a Ambiance. Náplne výbav sú prakticky zhodné s tými, ako u modelu Van. Vo výbave Access sa dodáva pick-up len s benzínovým motorom 1,6/90 k. K výbave Ambiance sa viažu všetky tri motorizácie.

Logan Pick-up v základnej výbave Access sa dodáva len s motorom 1,6/90 za cenu 6390 eur (192 631 Sk), vo výbave Ambiance s rovnakým motorom stojí 7390 eur (222 631 Sk) a v rovnakej výbave s motorom 1,5 dCi/70 k 8390 eur (252 757 Sk), s výkonnejším 1,5 dCi/85 k sa predáva za 8990 eur (270 832 Sk).

Aj na Logan Pick-up platí akciová lízingová ponuka už od 5390 eur (162 379 Sk) – bez DPH.

Na oba nové modely je záruka tri roky alebo 100 tisíc kilometrov.

Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.