Dacia tasí zbrane

Štvrtok, 19 marec 2009

Nové zbrane do boja na trhu nových automobilov vyťahuje v týchto dňoch značka Dacia. Pod taktovkou francúzskeho Renaulta sa jej darí určite lepšie, ako si to v čase kupovania rumunskej značky vedeli aj tí najväčší optimisti predstaviť.

Dacia Logan

Od roku 2004 sa predalo viac ako 1,3 milióna modelov Logan a Sandero, či už pod značkou Dacia alebo Renault. Doteraz znak Dacia nosili modely Logan, Logan MCV a Sandero. Od týchto dní je značka bohatšia o dva nové modely, ktoré sa práve začali predávať a rozširujú škálu na päť konkurencieschopných modelov. Novými na našom trhu sú úžitkové verzie Logan Van a Logan Pick-up.

Silou Dacie podľa výrobcu je rozsiahla výbava, vnútorný priestor, primeraný komfort, kvalita a spoľahlivosť ponúkaných modelov. Lákavá je cena jej modelov a v súčasnej finančnej a hospodárskej situácii jej nahráva aj fakt, že kupujúci sú náchylní na lacnejšie a racionálnejšie nákupy, teda za čo najnižšie ceny. Oba modely Dacie, Van i Pick-up, prichádzajú na trh v najvhodnejšom čase, keď všeobecne ceny áut klesajú, drahšie sa horšie predávajú a kupujúci striehnu na čo najvýhodnejšie ceny. Po príchode nových modelov má v súčasnosti Dacia v ponuke päť modelov: Logan, Logan MCV, Sandero, Van a Pick-up.

Logan Van

Dacia Logan

Model Van má dĺžku 445 cm, šírku 174 cm, výšku 164 cm a rázvor 290,5 cm. Za dvojmiestnou kabínou je tristolitrový úložný priestor. Nákladný priestor má objem 2,5 m³ a jeho najväčšia dĺžka na úrovni podlahy má necelých 194 cm a môže sa v ňom prevážať náklad do hmotnosti až 800 kg. Šírka medzi vnútornými blatníkmi presahuje meter, celková šírka je 137 cm. Nákladný priestor je prístupný cez bočné zadné dvere podobne ako v osobnom automobile a dvojkrídlovými zadnými dverami vertikálne delenými v pomere 60:40, ktoré sa kvôli lepšej prístupnosti otvárajú v uhloch otvorenia 40°, 90° a 180°. Logan Van je praktický aj preto, že má úplne rovnú nákladovú plochu.

Na Slovensku sa Logan Van bude predávať s dvoma zážihovými motormi 1,4/75 k, 1,6/90 k a dvoma vznetovými 1,5 dCi/70 k a 1,5 dCi/85 k. Všetky štyri vyhovujú emisnej norme Euro 4. Predávať sa bude v dvoch úrovniach výbavy: Access a Ambiance. Obe majú v základe ABS s rozdeľovačom brzdného tlaku, airbag vodiča (pre spolujazdca len Ambiance), imobilizér, 15palcové kolesá a ďalšie. Z výbavy na želanie sa dá dokúpiť klimatizácia, predné svetlomety do hmly či gumený koberec do ložného priestoru.

Cena Loganu Van v základnej výbave Access s motorom 1,4/75 k je 5990 eur (180 455 Sk), vo výbave Ambiance s motorom 1,6/90 k stojí 7390 eur (222 631 Sk). S motorom 1,5 dCi/70 k stojí 8390 eur (252 757 Sk) a s 1,5 dCi/85 k sa predáva za 8990 eur (270 8323 Sk).

Akciová lízingová ponuka na Logan Van je už od 4990 eur (150 329 Sk) – bez DPH.

Logan Pick-up

Dacia Logan

Automobil vhodný pre podnikateľov alebo drobných živnostníkov. Ale aj na použitie vo voľnom čase na prevoz surfov a podobného športového náradia. Aj Pick-up tak ako Van ponúka podobný ložný priestor. Užitočná nosnosť je aj tu 800 kg, dĺžka úložného priestoru 1,8 metra. Úložný priestor s objemom až tristo litrov je za prednými sedadlami. Výklopné zadné čelo možno zaťažiť bremenom až do 300 kg.

Pick-up ponúka tri motorizácie. Základná je s benzínovým motorom 1,6 litra s výkonom 90 koní, naftové verzie 1,5 dCi majú výkon 70 alebo 85 koní. Stupne výbav sú aj tu Access a Ambiance. Náplne výbav sú prakticky zhodné s tými, ako u modelu Van. Vo výbave Access sa dodáva pick-up len s benzínovým motorom 1,6/90 k. K výbave Ambiance sa viažu všetky tri motorizácie.

Logan Pick-up v základnej výbave Access sa dodáva len s motorom 1,6/90 za cenu 6390 eur (192 631 Sk), vo výbave Ambiance s rovnakým motorom stojí 7390 eur (222 631 Sk) a v rovnakej výbave s motorom 1,5 dCi/70 k 8390 eur (252 757 Sk), s výkonnejším 1,5 dCi/85 k sa predáva za 8990 eur (270 832 Sk).

Aj na Logan Pick-up platí akciová lízingová ponuka už od 5390 eur (162 379 Sk) – bez DPH.

Na oba nové modely je záruka tri roky alebo 100 tisíc kilometrov.

Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.