Dacia tasí zbrane

Štvrtok, 19 marec 2009

Nové zbrane do boja na trhu nových automobilov vyťahuje v týchto dňoch značka Dacia. Pod taktovkou francúzskeho Renaulta sa jej darí určite lepšie, ako si to v čase kupovania rumunskej značky vedeli aj tí najväčší optimisti predstaviť.

Dacia Logan

Od roku 2004 sa predalo viac ako 1,3 milióna modelov Logan a Sandero, či už pod značkou Dacia alebo Renault. Doteraz znak Dacia nosili modely Logan, Logan MCV a Sandero. Od týchto dní je značka bohatšia o dva nové modely, ktoré sa práve začali predávať a rozširujú škálu na päť konkurencieschopných modelov. Novými na našom trhu sú úžitkové verzie Logan Van a Logan Pick-up.

Silou Dacie podľa výrobcu je rozsiahla výbava, vnútorný priestor, primeraný komfort, kvalita a spoľahlivosť ponúkaných modelov. Lákavá je cena jej modelov a v súčasnej finančnej a hospodárskej situácii jej nahráva aj fakt, že kupujúci sú náchylní na lacnejšie a racionálnejšie nákupy, teda za čo najnižšie ceny. Oba modely Dacie, Van i Pick-up, prichádzajú na trh v najvhodnejšom čase, keď všeobecne ceny áut klesajú, drahšie sa horšie predávajú a kupujúci striehnu na čo najvýhodnejšie ceny. Po príchode nových modelov má v súčasnosti Dacia v ponuke päť modelov: Logan, Logan MCV, Sandero, Van a Pick-up.

Logan Van

Dacia Logan

Model Van má dĺžku 445 cm, šírku 174 cm, výšku 164 cm a rázvor 290,5 cm. Za dvojmiestnou kabínou je tristolitrový úložný priestor. Nákladný priestor má objem 2,5 m³ a jeho najväčšia dĺžka na úrovni podlahy má necelých 194 cm a môže sa v ňom prevážať náklad do hmotnosti až 800 kg. Šírka medzi vnútornými blatníkmi presahuje meter, celková šírka je 137 cm. Nákladný priestor je prístupný cez bočné zadné dvere podobne ako v osobnom automobile a dvojkrídlovými zadnými dverami vertikálne delenými v pomere 60:40, ktoré sa kvôli lepšej prístupnosti otvárajú v uhloch otvorenia 40°, 90° a 180°. Logan Van je praktický aj preto, že má úplne rovnú nákladovú plochu.

Na Slovensku sa Logan Van bude predávať s dvoma zážihovými motormi 1,4/75 k, 1,6/90 k a dvoma vznetovými 1,5 dCi/70 k a 1,5 dCi/85 k. Všetky štyri vyhovujú emisnej norme Euro 4. Predávať sa bude v dvoch úrovniach výbavy: Access a Ambiance. Obe majú v základe ABS s rozdeľovačom brzdného tlaku, airbag vodiča (pre spolujazdca len Ambiance), imobilizér, 15palcové kolesá a ďalšie. Z výbavy na želanie sa dá dokúpiť klimatizácia, predné svetlomety do hmly či gumený koberec do ložného priestoru.

Cena Loganu Van v základnej výbave Access s motorom 1,4/75 k je 5990 eur (180 455 Sk), vo výbave Ambiance s motorom 1,6/90 k stojí 7390 eur (222 631 Sk). S motorom 1,5 dCi/70 k stojí 8390 eur (252 757 Sk) a s 1,5 dCi/85 k sa predáva za 8990 eur (270 8323 Sk).

Akciová lízingová ponuka na Logan Van je už od 4990 eur (150 329 Sk) – bez DPH.

Logan Pick-up

Dacia Logan

Automobil vhodný pre podnikateľov alebo drobných živnostníkov. Ale aj na použitie vo voľnom čase na prevoz surfov a podobného športového náradia. Aj Pick-up tak ako Van ponúka podobný ložný priestor. Užitočná nosnosť je aj tu 800 kg, dĺžka úložného priestoru 1,8 metra. Úložný priestor s objemom až tristo litrov je za prednými sedadlami. Výklopné zadné čelo možno zaťažiť bremenom až do 300 kg.

Pick-up ponúka tri motorizácie. Základná je s benzínovým motorom 1,6 litra s výkonom 90 koní, naftové verzie 1,5 dCi majú výkon 70 alebo 85 koní. Stupne výbav sú aj tu Access a Ambiance. Náplne výbav sú prakticky zhodné s tými, ako u modelu Van. Vo výbave Access sa dodáva pick-up len s benzínovým motorom 1,6/90 k. K výbave Ambiance sa viažu všetky tri motorizácie.

Logan Pick-up v základnej výbave Access sa dodáva len s motorom 1,6/90 za cenu 6390 eur (192 631 Sk), vo výbave Ambiance s rovnakým motorom stojí 7390 eur (222 631 Sk) a v rovnakej výbave s motorom 1,5 dCi/70 k 8390 eur (252 757 Sk), s výkonnejším 1,5 dCi/85 k sa predáva za 8990 eur (270 832 Sk).

Aj na Logan Pick-up platí akciová lízingová ponuka už od 5390 eur (162 379 Sk) – bez DPH.

Na oba nové modely je záruka tri roky alebo 100 tisíc kilometrov.

Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.