Ďalší elektrický Chevrolet: Volt MPV5

Nedeľa, 25 apríl 2010

Chevrolet urobil ďalší krok k výrobe hospodárnych globálnych automobilov. Prostredníctvom spoločného podniku Shanghai GM predstavil v Číne hospodárne modely Cruze a New Sail. Ale najmä nový koncept, elektrický Volt MPV5, ktorý ako sériový model sa chystá uviesť v roku 2011. Nový crossover, elektrický Volt MPV5, bude mať predĺžený dojazd a vychádza zo základov známeho Chevroletu Volt. Štúdia päťmiestneho viacúčelového crossovera demonštruje potenciál pohonného systému Voltec a využíva na bezemisnú jazdu s elektrickým pohonom rovnaký základ ako model Volt.

Chevrolet Volt MPV5

Styling štúdie Volt MPV5 si vypožičal dizajnérske a aerodynamické prvky z modelu Chevrolet Volt. Predné čelo patrí medzi najaerodynamickejšie spomedzi crossoverov vďaka uzatvorenej mriežke a aerodynamicky optimalizovanému prednému spojleru, čo spoločne napomáha zníženiu spotreby paliva. Kryt spodnej časti, spolu s ochranou podvozka, tvarovanými koncovými svetlami a špeciálne navrhnutými plochami v zadnej časti tiež pomáhajú štúdii Volt MPV5 znížiť odpor vzduchu. Intenzívne zameranie sa na aerodynamiku umožňuje zvýšiť dojazd v čisto elektrickom režime.

Exteriér konceptu Volt MPV5 nie je výlučne len o hospodárnosti. Jeho modrá metalická farba Sonic Blue je pôsobivá, pričom dvojité presklené panely strechy a 19palcové kolesá inšpirované Voltom dávajú Voltu MPV5 športový akcent. Štúdia Volt MPV5 preberá efektívny dizajn Chevroleta Volt a prispôsobuje ho segmentu rodinných crossoverov. Je na prvý pohľad identifikovateľná ako skutočný člen rodiny Chevrolet.

Rozmery štúdie Volt MPV5 prinášajú cestujúcim zvýšený komfort. Kým rázvor štúdie Volt MPV5 2760 mm je dlhší len o 15 mm, v porovnaní s rázvorom Chevroletu Volt je jeho karoséria dlhšia o 181 mm (4585 mm), širšia o 73 mm (1871 mm) a vyššia o 182 mm (1612 mm).

Aj interiér štúdie Volt MPV5 využíva prvky modelu Volt, napríklad stredovú konzolu a prístrojový panel, ale aj výrazné dvojfarebné kožené sedadlá. Vďaka väčším rozmerom sedia cestujúci pohodlne aj na zadných sedadlách, vyšší je aj komfort, flexibilta a zlepšené nastupovanie i vystupovanie. Základný batožinový priestor 864 litrov možno po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1764 litrov.

Štúdia Volt MPV5 využíva rovnaký systém pohonu Voltec ako Chevrolet Volt, vrátane prídavnej možnosti využitia motorového generátora na predĺženie jazdného dosahu. Sústava líthium-ionových batérií má kapacitu 16 kWh a zásobuje energiou pohonnú elektrickú jednotku.

Systém Voltec umožňuje štúdii Volt MPV5 dynamickú jazdu v čisto elektrickom režime pri obsadení piatimi cestujúcimi na vzdialenosť až 51,5 km. Je to dvojnásobok vzdialenosti, ktorú priemerný mestský vodič v Číne absolvuje za deň. Ak sa batéria vyčerpá, začne ju dobíjať generátor poháňaný motorom so zdvihovým objemom 1,4 l a umožní tak na elektrinu dojazd ďalších 482 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.