Ďalší elektrický Chevrolet: Volt MPV5

Nedeľa, 25 apríl 2010

Chevrolet urobil ďalší krok k výrobe hospodárnych globálnych automobilov. Prostredníctvom spoločného podniku Shanghai GM predstavil v Číne hospodárne modely Cruze a New Sail. Ale najmä nový koncept, elektrický Volt MPV5, ktorý ako sériový model sa chystá uviesť v roku 2011. Nový crossover, elektrický Volt MPV5, bude mať predĺžený dojazd a vychádza zo základov známeho Chevroletu Volt. Štúdia päťmiestneho viacúčelového crossovera demonštruje potenciál pohonného systému Voltec a využíva na bezemisnú jazdu s elektrickým pohonom rovnaký základ ako model Volt.

Chevrolet Volt MPV5

Styling štúdie Volt MPV5 si vypožičal dizajnérske a aerodynamické prvky z modelu Chevrolet Volt. Predné čelo patrí medzi najaerodynamickejšie spomedzi crossoverov vďaka uzatvorenej mriežke a aerodynamicky optimalizovanému prednému spojleru, čo spoločne napomáha zníženiu spotreby paliva. Kryt spodnej časti, spolu s ochranou podvozka, tvarovanými koncovými svetlami a špeciálne navrhnutými plochami v zadnej časti tiež pomáhajú štúdii Volt MPV5 znížiť odpor vzduchu. Intenzívne zameranie sa na aerodynamiku umožňuje zvýšiť dojazd v čisto elektrickom režime.

Exteriér konceptu Volt MPV5 nie je výlučne len o hospodárnosti. Jeho modrá metalická farba Sonic Blue je pôsobivá, pričom dvojité presklené panely strechy a 19palcové kolesá inšpirované Voltom dávajú Voltu MPV5 športový akcent. Štúdia Volt MPV5 preberá efektívny dizajn Chevroleta Volt a prispôsobuje ho segmentu rodinných crossoverov. Je na prvý pohľad identifikovateľná ako skutočný člen rodiny Chevrolet.

Rozmery štúdie Volt MPV5 prinášajú cestujúcim zvýšený komfort. Kým rázvor štúdie Volt MPV5 2760 mm je dlhší len o 15 mm, v porovnaní s rázvorom Chevroletu Volt je jeho karoséria dlhšia o 181 mm (4585 mm), širšia o 73 mm (1871 mm) a vyššia o 182 mm (1612 mm).

Aj interiér štúdie Volt MPV5 využíva prvky modelu Volt, napríklad stredovú konzolu a prístrojový panel, ale aj výrazné dvojfarebné kožené sedadlá. Vďaka väčším rozmerom sedia cestujúci pohodlne aj na zadných sedadlách, vyšší je aj komfort, flexibilta a zlepšené nastupovanie i vystupovanie. Základný batožinový priestor 864 litrov možno po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1764 litrov.

Štúdia Volt MPV5 využíva rovnaký systém pohonu Voltec ako Chevrolet Volt, vrátane prídavnej možnosti využitia motorového generátora na predĺženie jazdného dosahu. Sústava líthium-ionových batérií má kapacitu 16 kWh a zásobuje energiou pohonnú elektrickú jednotku.

Systém Voltec umožňuje štúdii Volt MPV5 dynamickú jazdu v čisto elektrickom režime pri obsadení piatimi cestujúcimi na vzdialenosť až 51,5 km. Je to dvojnásobok vzdialenosti, ktorú priemerný mestský vodič v Číne absolvuje za deň. Ak sa batéria vyčerpá, začne ju dobíjať generátor poháňaný motorom so zdvihovým objemom 1,4 l a umožní tak na elektrinu dojazd ďalších 482 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.