Ďalší nový Renault: Grand Modus

Štvrtok, 31 január 2008

Aby toho nebolo málo, vstupuje Renault na Slovensko v jeden deň hneď s dvoma novinkami. Spolu s Cliom Grandtour prichádza s ponukou v segmente malých automobilov aj s kompaktným MPV Grand Modus.

Renault Grand Modus Renault Grand Modus

S Cliom Grandtour vstupuje 1. februára na slovenský trh aj druhá novinka francúzskeho Renaulta – Grand Modus. Jeho menší brat Modus mal premiéru v Ženeve v roku 2004. V Renaulte však pravdepodobne prišli na to, že Modus postavený na báze Clia by mohol byť predsa len väčší, minimálne by mal mať väčší batožinový priestor ako pôvodných 200 litrov, čo bolo aj na malé MPV primálo. Väčší vnútorný priestor, najmä "kufor", mal zvýšiť záujem zákazníkov o kúpu Modusu, ktorý u nás ani v ostatnej Európe nevykazoval príliš dobré predajné výsledky.

Renault Grand Modus Renault Grand Modus

Nový Grand Modus prišiel zarovno s modernizáciou pôvodného Modusu. Oproti Modusu I, ktorý bol dlhý 379 cm, meria Grand Modus 403 cm, pribudlo mu teda do dĺžky 24 cm. Väčší je aj vnútorný priestor v pozdĺžnom smere, čo znamená viac miesta najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách. Čo je však možno ešte významnejšie, že batožinový priestor má teraz objem 410 litrov. To vtedy, keď zadné sedadlá sú posunuté úplne dopredu, čo však príliš neobmedzuje vzadu sediacich cestujúcich. Pre porovnanie: pri tomto nastavení sedadiel majú teraz pre nohy viac miesta o takmer desať centimetrov. Ak sa zadné sedadlá posúvajú skokovito dozadu, batožinový priestor sa zmenšuje na 370/330/305 litrov. Pri sklopení zadných sedadiel vznikne za prednými sedadlami priestor 1454 litrov.

Renault Grand Modus Renault Grand Modus

Grand Modus podobne ako Clio Grandtour ponúka na výber štyri pohonné jednotky, zhodné vo všetkých parametroch s tými, ktoré má Clio Grandtour. Dva zážihové štvorvalce a dva turbodiesely. Benzínové štvorvalce s objemom 1,2 l a výkonmi 75 a 100 koní, prvý atmosférický a druhý s malým turbom. Naftové preplňované štvorvalce dCi majú zdvihový objem 1,5 litra a výkony 70 a 85 koní. Ani spotreba sa oproti Grandtouru príliš nemení: kombinovaná spotreba oboch benzínových verzií je 5,9 l/100 km, 75 koňový turbodiesel vykazuje na sto kilometrov 4,7 litra a silnejší 85 koňový 4,5 litra nafty.

Nový Grand Modus na rozdiel od Grandtouru ponúka nie štyri ale tri stupne výbavy - Authentique, Expression a Dynamique. Aj tieto však dokážu uspokojiť záujemcov o tento kompaktný MPV. V základnej výbave Authentique nechýba ABS s brzdovým asistentom, airbagy vodiča a spolujazdca a dva bočné airbagy vpredu, palubný počítač, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, zadné sedadlá nesymetricky delené a sklopné a mnoho iných. Francúzsky komfort teda nechýba ani v Grand Moduse. Za príplatok sú napríklad 15palcové zliatinové disky kolies, metalizovaný lak, autorádio či svetlomety do hmly.

Renault Grand Modus Renault Grand Modus

Nový Grand Modus ponúka široké spektrum použitia. Je vhodný na každodenné používanie, ako rodinný automobil, na výlety alebo dovolenky, ale aj pre malých živnostníkov. Cena sa začína na sume necelých 345 tisíc korún, čo za tento kompaktný MPV je veľmi dobrá cena. Aj tu podobne ako pri modeli Clio Grandtour pristúpil Renault od začiatku predaja k cenovému zvýhodneniu. Ceny sú síce akciové, ale dlhodobé a budú platiť približne do konca tohto roka.

Dlhodobý akciový cenník

Grand Modus Authentique Expression Dynamique
1,2 16V 55 kW/75 k 344 900* 376 900
1,2 TCE 100 k 434 900
1,5 dCi 50 kW/70 k 405 900 437 900
1,5 dCi 63 kW/85 k 488 900

* ceny v Sk

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.