Defender SVX - čerešnička na torte

Streda, 27 február 2008

Land Rover predvedie v premiére na budúci týždeň v Ženeve svoj druhý model, najluxusnejší Defender v doterajšej histórii – verziu Defender SVX.

Land Rover Defender SVX Land Rover Defender SVX

Kým každoročne sa vyrobí okolo 25 tisíc kusov bežných modelov Defender, ktoré sú pracovným vozidlom pre široké spektrum zákazníkov, od farmárov až po záchranné služby, špeciálna edícia SVX bude dizajnovo najzaujímavejšou a najbohatšie vybavenou verziou, akú kedy Land Rover vyrobil. Oslávi tak 60. výročie svojho vzniku práve špeciálnou verziou Defender SVX, ktorá sa začne predávať na jar.

S čiernym metalizovaným lakom karosérie bude Defender SVX k dispozícii v obidvoch základných verziách: ako soft-top s plátennou strechou, aj ako kombi station wagon. Každý exemplár bude vybavený individuálne číslovaným štítkom. Nové vonkajšie prvky zahŕňajú reštylizované orámovanie masky chladiča, rúrkové bočné stúpačky, disky kolies z ľahkej zliatiny, zosilnený hliníkový predný nájazdový štít, hlavné reflektory s čírymi krycími sklami a koncové svetlá zo svietiacich led-diód.

Interiér modelu SVX zušľachťujú anatomické predné sedadlá Recaro so špeciálnym poťahom, decentná hliníková hlavica radiacej páky a páky redukčnej prevodovky, nový audiosystém so subwooferom a konektorom USB, konektor pre prehrávač Apple iPod a prenosný navigačný systém GPS Garmin.

Celkom bude vyrobených 1800 exemplárov verzie SVX, z ktorých tristo je určených na domáci anglický trh. Ako prvá sa začne predávať verzia soft-top začiatkom leta, uzavretá verzia station wagon bude nasledovať koncom leta. Ceny verzie SVX sa budú začínať približne od jedného milióna tristotisíc korún.

Ešte predtým ako sa LRX dostane do sériovej výroby, spoločnosť Land Rover oslávi svoje 60. výročie vzniku špeciálnou verziou SVX modelu Defender, ktorá sa začne predávať na jar. Legendárny Defender si naďalej zachová výraznú vzhľadovú príbuznosť so svojím predchodcom z roku 1948, no v interiéri bude obohatený navigačným systémom GPS, anatomickými sedadlami Recaro a prípojkou pre prehrávač Apple iPod.

Komentáre
super auticko hmmm:)
Pridal zuzana v pondelok 03 marca 2008 o 17:22
supr dzíp taky by som chcel aj ja.
Pridal v nedeľu 18 decembra 2011 o 18:40
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.