Detský automobil v štýle Lotusu Seven

Streda, 20 február 2008

Dvojmiestne autíčko v štýle Lotus Seven navrhli a vyrobili v pretekárskom klube vo Vranove nad Topľou koncom roku 2007, je pre deti od šesť do štrnásť rokov a pomenovali ho Scorpy 7.

Scorpy 7

Fotografiu a technický popis nám poslal Andrej Ivančo, člen vranovského klubu a autor projektu, ktorý sa v minulosti venoval pretekaniu na motokárach i automobiloch. Cieľom, ako nám napísal, nebolo vytvoriť presnú kópiu Lotusu 7, Caterhamu, Donkervortu alebo Rusha, ale auto, ktoré by sa podobalo tomuto štýlu. Podstatné bolo, aby sa deti mohli učiť jazdiť na primerane veľkom aute, cítili sa v ňom pohodlne a bezpečne. Preto je Ivanco Scorpy 7 vybavené trubkovým priestorovým rámom ako majú repliky Lotus 7, anatomicky tvarovanými sedačkami so 4-bodovými bezpečnostnými pásmi a ochranným rámom za posádkou. Rodičia majú možnosť vybaviť Scorpy 7 diaľkovým odpojovačom motora a mať tak kontrolu nad jazdou svojho dieťaťa.

Pri konštrukcii autíčka bolo dôležité, aby ho deti mohli využívať čo najdlhšie. Preto vyriešili posúvanie pedálového boxu v dĺžke 25cm a volant, u ktorého sa nastavuje výška aj vzdialenosť od dieťaťa. Pre pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie sa volant vyberá, tak ako je to v F1. Takto je možné ovládacie prvky prispôsobovať na mieru od 6-ročných až po 14-ročné deti.

Scorpy 7 je vybavený benzínovým motorom s výkonom šesť konských síl s elektrickým štartérom a variátorom. Ovláda sa jednoducho volantom, plynom a brzdou. Jeho súčasťou je aj svetelná sústava s obrysovými, tlmenými a diaľkovými svetlami, smerovkami, brzdovými svetlami a klaksónom. So Scorpy 7 je ľahké zvládnuť základy šoférovania. V úplných začiatkoch môže dieťaťu pomôcť aj dospelá osoba do 165 cm na sedadle spolujazdca. Autíčko je možné využívať na dopravnú výchovu detí, na go-kart a iných okruhoch, na rôzne amatérske preteky a pod. Dá sa s ním jazdiť aj v ľahkom teréne.

Scorpy 7 nie je robený ako kit-car, ale všetky diely sú nové a z európskej produkcie. Možno ho vyrobiť v rôznych farebných odtieňoch a s rôznym vybavením, podľa konkrétnych požiadaviek zákazníka. Dá sa to docieliť, pretože sa vyrába ručne. Aj preto môže byť každé takéto autíčko originálom.

Autor: J. Goldberger
Komentáre
Dobry den.

Mal by som záujem a takéto auticko. Aka je cena?
Pridal Peter Fedor v pondelok 18 mája 2015 o 21:16
dobrý den,


mám velmi vážný zájem o vozítko.
Jáká je cena?

Mirek
Pridal Mirek Ševčík vo štvrtok 05 novembra 2015 o 10:58
dobrý den,


mám velmi vážný zájem o vozítko.
Jáká je cena?

Mirek
Pridal Mirek Ševčík vo štvrtok 05 novembra 2015 o 10:58
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.