Detský automobil v štýle Lotusu Seven

Streda, 20 február 2008

Dvojmiestne autíčko v štýle Lotus Seven navrhli a vyrobili v pretekárskom klube vo Vranove nad Topľou koncom roku 2007, je pre deti od šesť do štrnásť rokov a pomenovali ho Scorpy 7.

Scorpy 7

Fotografiu a technický popis nám poslal Andrej Ivančo, člen vranovského klubu a autor projektu, ktorý sa v minulosti venoval pretekaniu na motokárach i automobiloch. Cieľom, ako nám napísal, nebolo vytvoriť presnú kópiu Lotusu 7, Caterhamu, Donkervortu alebo Rusha, ale auto, ktoré by sa podobalo tomuto štýlu. Podstatné bolo, aby sa deti mohli učiť jazdiť na primerane veľkom aute, cítili sa v ňom pohodlne a bezpečne. Preto je Ivanco Scorpy 7 vybavené trubkovým priestorovým rámom ako majú repliky Lotus 7, anatomicky tvarovanými sedačkami so 4-bodovými bezpečnostnými pásmi a ochranným rámom za posádkou. Rodičia majú možnosť vybaviť Scorpy 7 diaľkovým odpojovačom motora a mať tak kontrolu nad jazdou svojho dieťaťa.

Pri konštrukcii autíčka bolo dôležité, aby ho deti mohli využívať čo najdlhšie. Preto vyriešili posúvanie pedálového boxu v dĺžke 25cm a volant, u ktorého sa nastavuje výška aj vzdialenosť od dieťaťa. Pre pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie sa volant vyberá, tak ako je to v F1. Takto je možné ovládacie prvky prispôsobovať na mieru od 6-ročných až po 14-ročné deti.

Scorpy 7 je vybavený benzínovým motorom s výkonom šesť konských síl s elektrickým štartérom a variátorom. Ovláda sa jednoducho volantom, plynom a brzdou. Jeho súčasťou je aj svetelná sústava s obrysovými, tlmenými a diaľkovými svetlami, smerovkami, brzdovými svetlami a klaksónom. So Scorpy 7 je ľahké zvládnuť základy šoférovania. V úplných začiatkoch môže dieťaťu pomôcť aj dospelá osoba do 165 cm na sedadle spolujazdca. Autíčko je možné využívať na dopravnú výchovu detí, na go-kart a iných okruhoch, na rôzne amatérske preteky a pod. Dá sa s ním jazdiť aj v ľahkom teréne.

Scorpy 7 nie je robený ako kit-car, ale všetky diely sú nové a z európskej produkcie. Možno ho vyrobiť v rôznych farebných odtieňoch a s rôznym vybavením, podľa konkrétnych požiadaviek zákazníka. Dá sa to docieliť, pretože sa vyrába ručne. Aj preto môže byť každé takéto autíčko originálom.

Autor: J. Goldberger
Komentáre
Dobry den.

Mal by som záujem a takéto auticko. Aka je cena?
Pridal Peter Fedor v pondelok 18 mája 2015 o 21:16
dobrý den,


mám velmi vážný zájem o vozítko.
Jáká je cena?

Mirek
Pridal Mirek Ševčík vo štvrtok 05 novembra 2015 o 10:58
dobrý den,


mám velmi vážný zájem o vozítko.
Jáká je cena?

Mirek
Pridal Mirek Ševčík vo štvrtok 05 novembra 2015 o 10:58
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.