Dodge Challenger: návrat legendy

Štvrtok, 14 február 2008

Automobil, ktorý sa na prvý pohľad vzhľadom nie veľmi líši od bežného sériového, a má pod kapotou motor s objemom 6,1 litra, výkon 431 koní, krútiaci moment 570 Nm a akceleruje na stovku za 4,5 sekundy, vyzerá ako bláznivý nápad. No - nezamilovali by ste si ho?

Dodge Challenger Dodge Challenger

Po vyše 35 rokoch oživila americká automobilka Dodge legendárne športové kupé Dodge Challenger. Nový Dodge Challenger SRT8 zostáva verný dedičstvu svojich predkov, ponecháva si charakter pretekárskeho auta a bude môcť jazdiť po bežných komunikáciách. Tohto "svalovca" spája nezameniteľný dizajn s prvotriednymi jazdnými vlastnosťami. Má všetky predpoklady, aby si získal srdcia fanúšikov rýchlych kolies. Challenger i ďalšie americké športové autá z prelomu 60. a 70. rokov sa stali automobilovými legendami.

Dodge Challenger SRT8, model 2008, bol vyvinutý v konštrukčnej dielni značky Chrysler, ktorá vyvíja všetky SRT (Street Racing Technology) modely. Pri navrhovaní dizajnu sa konštruktéri inšpirovali jeho populárnym predchodcom. Challenger upúta predĺženou prednou kapotou, na ktorej vynikajú dva pruhy vo farbe uhlíkových vlákien. Športovú karosériu dotvára zvýšená zadná časť s výrazným spojlerom a veľkou hranatou pochrómovanou koncovkou výfuku. Pútavý dizajn dotvárajú prepracované detaily, napríklad chrómované veko nádrže alebo logá SRT8.

Dodge Challenger Dodge Challenger

Dodge Challenger SRT8 poháňa najvýkonnejší motor koncernu Chrysler určený pre všetky automobily typu SRT. Benzínový motor HEMI® V-8 s objemom 6,1 litra dopĺňa 5-stupňová športovo naladená automatická prevodovka Autostick®. Agregát má výkon 317 kW (431 k) a krútiaci moment 570 Nm. S týmito parametrami dokáže Challenger zrýchliť z 0 na 100 km/h za necelých 5 sekúnd a cyklus 0–160–0 km/h je schopné vykonať za menej ako 17 sekúnd. Na Slovensku je tento motor už dostupný vo vozidlách Jeep Grand Cherokee SRT8 a Chrysler 300C SRT8.

Challenger nie je len o sile, ktorá sa prejavuje navonok. Okrem "dymiacich pneumatík" vozidlo ponúka aj celý rad najmodernejších technických prvkov, ako sú dotyková navigácia GPS, bezkľúčový systém na prístup do vozidla bez použitia klasického kľúča, multimediálny systém MyGIG™ určený na zábavu a systém UConnect® na hands-free telefonovanie cez Bluetooth®. Zákazník v ňom nájde všetko, čo by od športového kupé budúcnosti mohol očakávať.

Dodge Challenger

Dodge Challenger SRT8 sa bude zatiaľ sériovo vyrábať len pre severoamerické trhy, a to iba v limitovanej sérii, čiže každý automobil bude mať číslované osvedčenie o originalite. Do predaja sa dostane už na jar tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Dodge
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.