Dodge Challenger: návrat legendy

Štvrtok, 14 február 2008

Automobil, ktorý sa na prvý pohľad vzhľadom nie veľmi líši od bežného sériového, a má pod kapotou motor s objemom 6,1 litra, výkon 431 koní, krútiaci moment 570 Nm a akceleruje na stovku za 4,5 sekundy, vyzerá ako bláznivý nápad. No - nezamilovali by ste si ho?

Dodge Challenger Dodge Challenger

Po vyše 35 rokoch oživila americká automobilka Dodge legendárne športové kupé Dodge Challenger. Nový Dodge Challenger SRT8 zostáva verný dedičstvu svojich predkov, ponecháva si charakter pretekárskeho auta a bude môcť jazdiť po bežných komunikáciách. Tohto "svalovca" spája nezameniteľný dizajn s prvotriednymi jazdnými vlastnosťami. Má všetky predpoklady, aby si získal srdcia fanúšikov rýchlych kolies. Challenger i ďalšie americké športové autá z prelomu 60. a 70. rokov sa stali automobilovými legendami.

Dodge Challenger SRT8, model 2008, bol vyvinutý v konštrukčnej dielni značky Chrysler, ktorá vyvíja všetky SRT (Street Racing Technology) modely. Pri navrhovaní dizajnu sa konštruktéri inšpirovali jeho populárnym predchodcom. Challenger upúta predĺženou prednou kapotou, na ktorej vynikajú dva pruhy vo farbe uhlíkových vlákien. Športovú karosériu dotvára zvýšená zadná časť s výrazným spojlerom a veľkou hranatou pochrómovanou koncovkou výfuku. Pútavý dizajn dotvárajú prepracované detaily, napríklad chrómované veko nádrže alebo logá SRT8.

Dodge Challenger Dodge Challenger

Dodge Challenger SRT8 poháňa najvýkonnejší motor koncernu Chrysler určený pre všetky automobily typu SRT. Benzínový motor HEMI® V-8 s objemom 6,1 litra dopĺňa 5-stupňová športovo naladená automatická prevodovka Autostick®. Agregát má výkon 317 kW (431 k) a krútiaci moment 570 Nm. S týmito parametrami dokáže Challenger zrýchliť z 0 na 100 km/h za necelých 5 sekúnd a cyklus 0–160–0 km/h je schopné vykonať za menej ako 17 sekúnd. Na Slovensku je tento motor už dostupný vo vozidlách Jeep Grand Cherokee SRT8 a Chrysler 300C SRT8.

Challenger nie je len o sile, ktorá sa prejavuje navonok. Okrem "dymiacich pneumatík" vozidlo ponúka aj celý rad najmodernejších technických prvkov, ako sú dotyková navigácia GPS, bezkľúčový systém na prístup do vozidla bez použitia klasického kľúča, multimediálny systém MyGIG™ určený na zábavu a systém UConnect® na hands-free telefonovanie cez Bluetooth®. Zákazník v ňom nájde všetko, čo by od športového kupé budúcnosti mohol očakávať.

Dodge Challenger

Dodge Challenger SRT8 sa bude zatiaľ sériovo vyrábať len pre severoamerické trhy, a to iba v limitovanej sérii, čiže každý automobil bude mať číslované osvedčenie o originalite. Do predaja sa dostane už na jar tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Dodge
Pridať komentár
Bleskovky
trakcne-baterie kopie
Automobilka Škoda Auto vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi vyrobila miliónty batériový systém. Vysokonapäťové trakčné akumulátory automobilka vyrába od roku 2019 a zároveň rozbehla montáž batérií pre plug-in hybridný Superb iV. V súčasnosti sa výroba orientuje na väčšie batérie pre plne elektrické autá na platforme MEB na dvoch montážnych linkách s dennou kapacitou 1500 kusov. Kapacita vyrábaných batérií je od 55 do 91 kWh. S výnimkou modelov Škoda Enyaq a Elroq sa tieto súpravy montujú aj do modelov značiek Volkswagen, Seat, Cupra a Audi.
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.