Dodge Challenger: návrat legendy

Štvrtok, 14 február 2008

Automobil, ktorý sa na prvý pohľad vzhľadom nie veľmi líši od bežného sériového, a má pod kapotou motor s objemom 6,1 litra, výkon 431 koní, krútiaci moment 570 Nm a akceleruje na stovku za 4,5 sekundy, vyzerá ako bláznivý nápad. No - nezamilovali by ste si ho?

Dodge Challenger Dodge Challenger

Po vyše 35 rokoch oživila americká automobilka Dodge legendárne športové kupé Dodge Challenger. Nový Dodge Challenger SRT8 zostáva verný dedičstvu svojich predkov, ponecháva si charakter pretekárskeho auta a bude môcť jazdiť po bežných komunikáciách. Tohto "svalovca" spája nezameniteľný dizajn s prvotriednymi jazdnými vlastnosťami. Má všetky predpoklady, aby si získal srdcia fanúšikov rýchlych kolies. Challenger i ďalšie americké športové autá z prelomu 60. a 70. rokov sa stali automobilovými legendami.

Dodge Challenger SRT8, model 2008, bol vyvinutý v konštrukčnej dielni značky Chrysler, ktorá vyvíja všetky SRT (Street Racing Technology) modely. Pri navrhovaní dizajnu sa konštruktéri inšpirovali jeho populárnym predchodcom. Challenger upúta predĺženou prednou kapotou, na ktorej vynikajú dva pruhy vo farbe uhlíkových vlákien. Športovú karosériu dotvára zvýšená zadná časť s výrazným spojlerom a veľkou hranatou pochrómovanou koncovkou výfuku. Pútavý dizajn dotvárajú prepracované detaily, napríklad chrómované veko nádrže alebo logá SRT8.

Dodge Challenger Dodge Challenger

Dodge Challenger SRT8 poháňa najvýkonnejší motor koncernu Chrysler určený pre všetky automobily typu SRT. Benzínový motor HEMI® V-8 s objemom 6,1 litra dopĺňa 5-stupňová športovo naladená automatická prevodovka Autostick®. Agregát má výkon 317 kW (431 k) a krútiaci moment 570 Nm. S týmito parametrami dokáže Challenger zrýchliť z 0 na 100 km/h za necelých 5 sekúnd a cyklus 0–160–0 km/h je schopné vykonať za menej ako 17 sekúnd. Na Slovensku je tento motor už dostupný vo vozidlách Jeep Grand Cherokee SRT8 a Chrysler 300C SRT8.

Challenger nie je len o sile, ktorá sa prejavuje navonok. Okrem "dymiacich pneumatík" vozidlo ponúka aj celý rad najmodernejších technických prvkov, ako sú dotyková navigácia GPS, bezkľúčový systém na prístup do vozidla bez použitia klasického kľúča, multimediálny systém MyGIG™ určený na zábavu a systém UConnect® na hands-free telefonovanie cez Bluetooth®. Zákazník v ňom nájde všetko, čo by od športového kupé budúcnosti mohol očakávať.

Dodge Challenger

Dodge Challenger SRT8 sa bude zatiaľ sériovo vyrábať len pre severoamerické trhy, a to iba v limitovanej sérii, čiže každý automobil bude mať číslované osvedčenie o originalite. Do predaja sa dostane už na jar tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Dodge
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.