DONGFENG: nové "úžitkáče"

Streda, 05 máj 2010

Až zo siedmich nových modelov malých úžitkových automobilov si môžu vybrať podnikatelia, živnostníci a firmy, či obecné alebo mestské samosprávy. Ponúka ich Automax Žilina, ktorý je oficiálnym dovozcom a zatiaľ na Slovensku aj jediným dílerom. Žilinská firma začala s oficiálnym predajom týchto malých automobilov čínskeho výrobcu Dongfeng Motor Corporation začiatkom tohto roka. Ľahké úžitkové vozidlá kategórie N1 sa predávajú pod značkou DFM Mini Auto.

DONGFENG

V záujme rozšírenia predajných a servisných služieb chce Automax Žilina rozšíriť svoju dílerskú sieť rovnomerne po celom Slovensku a sprístupniť tak svoje produkty čo najväčšiemu okruhu záujemcov. V pláne má vybudovať sieť desiatich dílerstiev. Na tlačovej besede Automax prezentoval ľahké úžitkové automobily, ktorých prednosťou je jednoduchosť, kompaktné rozmery, malá spotreba (do 6 l/100 km), nízke povinné ručenie a pomerne vysoká nosnosť. A podľa skúseností, ktoré s nimi majú, aj veľmi dobrá ovládateľnosť, pružnosť motora a dobre odstupňovaná prevodovka. Práve tieto vlastnosti ich predurčujú ako vhodné dopravné prostriedky do mestskej a prímestskej prevádzky.

Možno si teraz kladiete otázky ohľadne výrobcu týchto ľahkých úžitkových automobilov. My sme sa dozvedeli, že Dongfeng Motor (DFM) má korene vzniku v roku 1969. Za štyridsať rokov svojej existencie sa spoločnosť s počtom 121 000 zamestnancov stala jedným z troch hlavných automobilových výrobcov v Číne s ročnou produkciou presahujúcou 1,1 milióna automobilov. V rebríčku veľkosti čínskych firiem zaujíma DFM dvadsiate miesto, v poradí výrobných spoločností je na piatom mieste.

Spoločnosť DFM vyrába prostredníctvom svojich dcérskych výrobných závodov moderné automobily renomovaných značiek, predovšetkým pre domáci trh. Vlastné výrobky predáva do celého sveta, okrem iných krajín aj do Nemecka, Česka a pobaltských štátov. V uplynulom roku predali napríklad v Nemecku 600 ľahkých úžitkových automobilov.

Čo z produkcie čínskej spoločnosti DFM sa bude na Slovensku ponúkať? Pôjde o celý modelový rad DFM Mini Auto, ktorý má 7 rôznych vyhotovení na spoločnej podvozkovej skupine. Tú tvorí pevný rebrinový rám, predná náprava s nezávislým zavesením kolies a zadná tuhá hnaná náprava uchytená na listových pružinách. Štvorvalcový motor (výrobca Suzuki – spĺňa emisnú normu Euro 4) má zdvihový objem 1012 cm³, výkon 52 koní a spolupracuje s päťstupňovou ručne ovládanou prevodovkou. Maximálna rýchlosť sa udáva 120 km/h.

Modelový rad DFM pozostáva zo siedmich rôznych vyhotovení ľahkých "úžitkáčov". Prvým je Mini Truck, valník s oceľovou korbou s plochou 2,3x1,43 metra a nosnosťou 948 kg. Je určený najmä pre upratovacie a stavebné firmy. Mini Dumper je trojstranný sklápač. Využiteľný je najmä na rozvoz posypového materiálu. Užitočné zaťaženie je 855 kg. Ďalším je Mini Box na podvozku Mini Trucku. Úžitková nadstavba izotermickej skrine má objem 3,6 m³.

Ďalším modelom je Mini Farmer, valník s dvojitou kabínou. Piatym v rade je Mini Pick-up. Má dvojitú kabínu a za ňou ložnú plochu. Mini Van je dodávka kompaktných rozmerov (3795 x 1560 x 1925 mm), ktorá sa uplatní ako vozidlo pre mestský a prímestský rozvoz. Posledný siedmy model je Mini Combi – presklená dodávka. Má 4 miesta na sedenie a meter dlhý nákladný priestor. Tento model i všetky predchádzajúce môžu mať voliteľnú výbavu, napríklad klimatizáciu, centrálne zamykanie, hliníkové diskové kolesá a ďalšie prvky. Všetky modely sú s pohonom zadných kolies, od budúceho roka by sa niektoré mali rozšíriť o verzie s pohonom 4x4.

Ceny prispôsobuje dovozca na naše pomery tak, aby ľahké úžitkové automobily DFM Mini boli dostupné pre slovenského zákazníka. Najlacnejší model je za 9276 eur (pre porovnanie: konkurent Piaggio štartuje na cene 11 750 eur). Záruka poskytovaná dovozcom je dva roky alebo 50 tisíc najazdených kilometrov, čo je štandardná záruka na úžitkové automobily.

S akými plánmi vstupuje spoločnosť Unimax Žilina na slovenský trh? Jej zástupca sa k tomu vyjadril jednoducho: skromnými. Predovšetkým im ide o to, aby ich produkty slúžili k spokojnosti slovenských užívateľov. A aby ľahké úžitkové automobily radu DFM Mini Auto boli vhodnou protiváhou pre konkurenčnú značku Piaggio. Ak bude spokojnosť, pôjde aj predaj.

DONGFENG DONGFENG DONGFENG DONGFENG DONGFENG DONGFENG DONGFENG DONGFENG DONGFENG
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.