DS3 a DS3 Cabrio po modernizácii

Piatok, 29 január 2016

Značka DS, čo nie je nič iné ako štýlová a luxusná odnož francúzskeho Citroënu, pristúpila po rokoch k modernizácii modelu DS3 i jeho polootvorenej verzie DS3 Cabrio. Namiesto modelovej obmeny pristúpila fabrika k faceliftu zrejme preto, že DS3 ide dobre na odbyt a nepotrebuje zásadné zmeny.

1 DS3 a DS3 Cabrio
Inovované modely francúzskej prémiovej značky DS vo verziách hatchback a Cabrio

Aj preto sa Francúzi rozhodli iba pre modernizáciu hatchbacku i kabrioletu. Aby sa ďalej dobre predávali, nestačí len pridať módny balík karosérii kvôli lepšiemu vonkajšiemu vzhľadu, znížiť trošku jeho podvozok a pridať do ponuky pohonnú jednotku s výkonom 211 konských síl, ale najmä množstvo iných vylepšení. To, že v prípade značky DS nejde o citroën, ale o novú prémiovú značku, dokladá novým logom namiesto dvojitého šípu na prednej maske i zadnom čele karosérie.

Keďže na karosérii inovované DS3 nemá príliš radikálne zmeny, predsa sa na nej niečo nové nájde. Napríklad nový predný nárazník a upravená maska chladiča. Tiež nové LED svetlá, iný dizajn zliatinových kolies. Pribudli nové farby karosérie a s nimi aj rozšírená individualizácia s ponukou až 78 kombinácií farieb karosérie a strechy. Individualizáciu rozširujú aj strešné polepy strechy či rôzne farby krytov vonkajších spätných zrkadiel a pri kabriolete aj štyri odlišné odtiene plátna.

2 DS3
Dizajn interiéru modelu DS3 i DS3 Cabrio po facelifte viac dýcha luxusom a eleganciou

Novinky sú aj v interiéri, kde nájdeme nový multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, ktorý je kompatibilný s Apple CarPlay a MirrorLink. Stredová konzola je vďaka tomu "odľahčená" o mnoho tlačidiel. Nové a iné je tiež čalúnenie a kupujúci si môže objednať už od základného modelu kožu v štýle ramienka luxusných hodiniek.

Výbave nechýbajú parkovacie senzory vrátane zadnej kamery. Nechýba ani systém Active City Brake, ktorý pomocou laserového senzora dokáže automobil samočinne zastaviť do rýchlosti 30 km/h.

3 Citroen DS3
Model DS3 hatchback po facelifte, podobne aj DS3 Cabrio, prichádzajú so vzhľadovými a luxusnými vylepšeniami, ale aj mnohými praktickými a technologickými novinkami

Faceliftované modely DS3 ctí aj pestrý výber pohonných jednotiek. Na výber ich výrobca ponúkne až osem. Aké presne budú, to teraz ešte nie je detailne známe, nemajú však medzi nimi chýbať trojvalce s atmosférickým plnením i turbom s objemom 1,2 litra. Ráta sa tiež so štvorvalcovým motorom 1,6 litra THP.

V ponuke budú aj dieselové motory 1,6 BlueHDi. Spolupracovať budú s manuálnymi i robotizovanými prevodovkami, ale aj klasickým automatom. Výrobca avizuje, že najúspornejší diesel s výkonom sto koní by mal vypúšťať do ovzdušia len 79 g/km CO2, z čoho sa vyvodiť priemerná spotreba len okolo 3 l/100 km.

4 DS3
Predné sedadlá verzie Performance nezaprú v sebe športovú orientovanosť modelu DS3

Výkonom špičkový DS3 bude model od športovej divízie Performance. Pod kapotou bude mať motor 1,6 THP a stádočko naladené na výkon 211 koní a najvyšší krútiaci moment až 300 Nm. Podvozok tohto DS3 bude znížený o 15 milimetrov, kolesá budú mať väčší rozchod tak vpredu ako aj vzadu, pribudne účinnejší brzdový systém a samosvorný diferenciál Torsen.

Pre väčšiu príťažlivosť pribudnú v interiéry modelu DS3 karbónové dekóry, možno aj čalúnenie v kombinácii alkantara/koža. Dvojité koncovky výfuku sú však na modeli Performance stopercentnou istotou.

5 DS3 Performance
Nový elegantný dizajn zliatinových kolies jasne hovorí o tom, že značka DS je prémiová

Odkedy sa modernizované modely DS3 a DS3 Cabrio stanú realitou na trhu? Ako klasický hatchback tak i kabriolet s plátennou strechou sa budú dať kúpiť už od februára, v športovej verzii Performance to bude neskôr.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.