Duster: nový trhák Dácie

Štvrtok, 08 apríl 2010

Máte záujem o najlacnejšie SUV na trhu? Ak ste si doteraz mysleli, že rozpočet rodiny vám nedovolí myslieť na takúto kúpu, oddnes to nemusí platiť. Dnešným dňom sa situácia mení, pretože na trh prichádza nová Dacia Duster, zaručene najlacnejšie SUV. Už za 9990 eur môžete mať Duster s pohonom 4x2, s pohonom 4x4 za 11 790 eur. Pri financovaní prostredníctvom Dacia Finance je to len 8990, resp. 10 790 eur.

Dacia Duster

Pod krídlami francúzskeho Renaulta prekvapuje Dacia stále viac. Expanduje a prosperuje na trhoch. Od roku 2004 sa predalo vyše jeden a štvrť milióna dacií (v roku 2004 22 833, v roku 2009 až 311 000). Továreň v rumunskej Pitešti vyrába s najnovším Dusterom už šesť modelových radov. Dacia už nie je automobilom chudobných krajín, keďže viac ako v strednej a východnej Európe sa nových dacií predá v Nemecku, Francúzsku a Taliansku.

Stratégovia v Renaulte kalkulovali s Daciou asi takto: "nie každý si môže dovoliť nové auto", "väčšie auto je drahšie auto", "platí sa aj za dizajn", "treba mať veľa peňazí, aby si človek mohol urobiť radosť". Z toho vyplýva: prerušiť pravidlá a... kúpiť si Daciu. Zabralo to nielen v Rumunsku, ale ešte výraznejšie v Nemecku, kde sa za posledných päť rokov predalo 84 875 dacií, ale aj vo Francúzsku, kde ich za rovnaké obdobie pribudlo 66 531. Na Slovensku pribudlo 7432 nových dacií. Takže fenomén DACIA zaberá aj u nás, a teraz, po uvedení modelu kategórie SUV, Dacie Duster, zaberie určite ešte viac.

Ak spočiatku bola háčikom nízka cena, na ktorý sa chytali zákazníci dacie, tak to už dlhší čas nie je hlavný dôvod, prečo sa chodí do showroomov tejto značky. Po Logane prišli modely ako veľké kombi (či kompaktné MPV?) Logan MCV, Pick-Up, Van, ale aj imidžové Sandero. Najnovší model Duster, auto na voľný čas, auto do mesta, auto do terénu a na hory, je inej kategórie. Je pre zákazníkov, ktorí síce nechcú príliš veľa investovať, ale zato vyžadujú auto, ktoré im budú závidieť minimálne susedia. A práve takým je Duster. Je väčší ako Suzuki Jimny alebo Fiat Panda, iný ako Fiat Sedici, lacnejšie ako Suzuki Vitara, Kia Sportage alebo Hyundai iX35. Znovu je teda tu fenomén Dacia.

Duster nebude útoč iba cenou, ale najmä tým, čo ponúka. Model s benzínovým motorom 1,6 16V/105 môže mať zákazník s pohonom predných kolies už za 9990 eur (300 959 Sk), s pohonom štyroch kolies je cena 11 790 eur (355 185 Sk). Z naftových motorov sú v ponuke dva. Oba s objemom 1,5 litra, ale v dvoch výkonových verziách - 1,5 dCi/85 k a 1,5 dCi/110 k. Najlacnejší turbodiesel 1,5 dCi/85 k vo výbave Ambiance stojí 14 290 eur (430 500 Sk), najdrahším je model 1,5 dCi/110 k v najvyššej výbave Exception – ten má cenu 15 990 eur (481 715 Sk). Pre podnikateľov a živnostníkov je možnosť kúpiť si Duster aj ako model N1 bez DPH.

Dacia Duster

Na výber sú až štyri stupne výbavy. Prvý Access ponúka ABS + AFU, airbagy vodiča a spolujazdca, posilňovač riadenia a 16" kolesá. Výbava Ambiance obsahuje navyše čierne pozdĺžne strešné nosiče, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a bočné airbagy. Tretí stupeň Arctica má okrem pridaných vzhľadových prvkov na karosérii manuálnu klimatizáciu, balík Modularita a predné hmlovky. Najvyššou výbavou je Exception a navyše oproti predošlým výbavám obsahuje balík na vylepšenie vzhľadu, balík koža (sedadlá, volant a iné), rádio s CD a MP3 prehrávačom a ovládaním pod volantom.

Predaj sa začal dnešným dňom prijímaním objednávok, prvé autá si zákazníci prevezmú v máji.

Autor: J. Goldberger
Foto: Dacia
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.