Elektrická Honda e má slovenské ceny

Štvrtok, 05 december 2019

Po predstavení sériovej verzie elektromobilu Honda e na frankfurtskom autosalóne v septembri tohto roku zverejňuje teraz Honda oficiálne ceny tohto malého elektromobilu.

1-Honda-e
Prvý plne elektrický model japonskej automobilky Honda e pozná svoje slovenské ceny

Honda e je prvý produkčný elektromobil s batériami, ktorý značka Honda v Európe predstavila. Ide o ďalší krok značky smerom k vízii, že 100 % jej vozidiel predaných v Európe v roku 2022 bude elektrifikovaných.

Patrik Šolc, obchodný riaditeľ Honda Slovakia: "Sme veľmi radi, že môžeme potvrdiť začiatok predaja a slovenské ceny modelu Honda e. Od predstavenia prototypu zaznamenala Honda nadšené prijatie v celej Európe a už teraz registruje vyše 40 000 predbežných záujemcov. Model Honda e je stelesnením úsilia značky v oblasti elektrifikácie."

Ceny elektromobilu Honda e začínajú na 26 990 eurách, čo je cena vrátane štátnej dotácie za 100 kW (136 k) verziu. Vyhotovenie Advance s rozšírenou výbavou a motorom a so zvýšeným výkonom motora 113 kW (154 k) sa bude predávať za cenu 29 990 eur, čo je cena vrátane štátnej dotácie.

Honda e je model vyvinutý so zameraním na jednoduchosť dizajnu a použiteľnosti. Uspokojí potreby moderného mestského životného štýlu a poskytne novú hodnotu zákazníkom prostredníctvom integrovaných technológií konektivity a výnimočnej dynamiky. Vďaka systému bočných spätných kamier má Honda e takmer plynulý prechod medzi čelným sklom a predným stĺpikom.

V modernej kabíne je zabudovaná digitálna palubná doska novej generácie s piatimi obrazovkami prepojená informačno-zábavný systém. Najväčšiu plochu širokej digitálnej prístrojovej dosky Hondy e zaberajú dvojité 12,3-palcové LCD dotykové obrazovky. Slúžia ako primárne informačné a zábavné displeje a obsahujú množstvo aplikácií a informačné a zábavné služby.

Pohon Hondy e obstaráva vysokovýkonný elektromotor s alternatívnymi výkonmi 100 kW (136 koní) alebo 113 kW (154 koní) a pomerne vysokým krútiacim momentom 315 Nm. Batéria s kapacitou 35,5 kWh poskytne dojazd až 220 km na jedno nabitie, čo je postačujúce pre denné mestské jazdy. Funkcia rýchleho nabíjania umožňuje dobitie na 80 % kapacity za 30 minút.

Aby si elektrická honda zachovala športový charakter, výkon sa prenáša na zadné kolesá, a to umožňuje väčšia manévrovateľnosť. Výsledkom je polomer otáčania približne 4,3 metra, vďaka čomu má Honda e výnimočné manévrovacie schopnosti v mestských uličkách. Elektrická honda má vynikajúce zrýchlenie – rýchlosť z nuly na 100 km/h dosiahne za približne 8 sekúnd.

Služby a aplikácie prístupné cez rozhrania dotykovej obrazovky sa dajú aktivovať aj hlasovými povelmi. Intuitívny osobný asistent Honda je funkcia umelej inteligencie (AI), ktorá využíva jedinečné kontextové chápanie na vytváranie prirodzenej konverzácie a umožňuje prístup k širokému rozsahu on-line služieb.

Medzi špeciálne funkcie EV patrí regulácia nabíjania akumulátora a monitorovanie dojazdu. Výsledky vyhľadávania nabíjacích staníc a navigácie sa do auta môžu odoslať z mobilného zariadenia. K dispozícii je aj digitálny kľúč, ktorý umožňuje automobil zamknúť a odomknúť pomocou smartfónu.

Honda e bude v showroomoch vybraných autorizovaných predajcov na Slovensku od leta 2020.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.