Elektrický Abarth 500e ponúka 155 koní a aj vrčí

Pondelok, 10 apríl 2023

Fiat predstavil vo veľkej virtuálnej premiére v závere minulého roka nový elektrický škorpión Abarth 500e. Elektrický hot-tach ponúka 155 koní a vrčí ako auto so spaľovacím motorom.

1-abarth-500e

Abarth vstupuje do elektrickej éry premiérou nového modelu Abarth 500e, ktorý vychádza z klasického elektrického Fiata 500e. Oproti tomuto slabšiemu súrodencovi však model so škorpiónom v znaku ponúkne o dosť vyšší výkon, odlišný a zaujímavejší vzhľad, ale aj zvuk, ktorý napodobňuje spaľovací motor.

Elektrický pohon modelu Abarth 500e je vhodnou technológiou na zvýšenie pôžitku z jazdy, zlepšenie akcelerácie a lepšie vyváženie vozidla, ktoré zvyšuje stabilitu a zlepšuje jazdné vlastnosti. Elektrický Abarth predstavuje tiež väčší zážitok z jazdy, navyše ide o ekologickejší pohon.

Fiat potreboval elektrický Abarth, pretože slovo abarth je synonymom výkonu, akcelerácie a rýchlosti. Zmeny robí výrobca v podstate kvôli výkonnosti, pretože každá zmena je zameraná na čo najlepší jazdný výkon, v duchu zakladateľa značky Carlo Abartha. Abarth znamená lepšiu akceleráciu, ovládateľnosť i väčší pôžitok z jazdy. A tiež podmanivo športový zvuk.

Pohon nového elektrického Abartha je vybavený batériou s kapacitou 42 kWh a elektromotorom s výkonom 113,7 kW/155k a krútiacim momentom 235 Nm. S ním stihne zvládnuť akceleráciu z nuly na 100 km/h na rovných 7 sekúnd. Pre porovnanie je to o dve sekundy menej ako to trvá modelu Abarth 595 so spaľovacím motorom, aj keď tento má približne o 10 koní vyšší výkon ako Abarth 500e.

Nový elektrický Abarth 500e ponúka tri voliteľné jazdné režimy. Základný Turismo obmedzí výkon elektromotora na 100 kW/136 k ( - 19 k) a krútiaci moment na 200 Nm ( - 35 Nm), čo by sa malo prejaviť v úspore elektriny a dlhšom dojazde.

V režime Street ide elektromotor na plný výkon, energiu batérie však šetrí rekuperácia pri brzdení a spomaľovaní. Tretí režim Scorpion Truck ponúka tiež plný výkon, akceleráciu i rýchlosť, ale na úkor dojazdu.

Batéria s kapacitou 42 kWh pochádza z Fiata 500e, je teda staršia, má však lepšiu podporu pri nabíjaní, ktoré je možné až do 85 kW. S ním sa dá nabiť z 0 na 80 % už za 35 minút. Celkový dojazd Abartha 500e nevieme, mohol by však byť do 320 kilometrov.

Elektrický Abarth "vrčí", akoby išlo o naozajstný spaľovák. Zvukový zážitok modelu Abarth 500e je vraj fascinujúci, čo je pre značku Abarth vždy dôležitý faktor. Svoj pôvod má v športovom tlmiči výfuku benzínového motora, ktorý znížením prietokového odporu výfukových plynov prispieva k zvýšeniu výkonu spaľovacieho motora. V prípade elektrického Abartha výfukové potrubie zastupuje zvukový generátor.

Nový Abarth 500e je prvým a jediným mestským automobilom, ktorý je vybavený zvukovým generátorom. Je určený pre tých, ktorí sa ani v elektrickom vozidle nechcú vzdať charakteristického "vrčania" Abartha, aký vydáva model s benzínovým motorom.

Na trh nový Abarth 500e uvádza verziu Scorpionissima. S ňou sa začne predávať ako exkluzívna, bohato vybavená limitovaná verzia s vizuálne atraktívnymi prvkami na karosérii. Bude v nej vyrobených len 1949 kusov. Toto číslo vyjadruje rok vzniku značky.

Uvádzacia verzia Abarth 500e Scorpionissima bude na výber ako hatchback aj ako kabriolet v nových nápadných odtieňoch laku karosérie Acid Green alebo Poison Blue. Špičkovú verziu bude na prvý pohľad prezrádzať grafika Abarth na bokoch karosérie. Scorpionissima má exkluzívne 18-palcové disky z ľahkej zliatiny sivej farby Titanium Grey s lesklo sústruženými plochami, pevné strešné okno a stmavené okná v zadnej časti kabíny.

1-abarth-500e 2-abarth-500e (3) 3-abarth-500e
Autor: J. Goldberger
Foto: Abarth
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.