Elektrický Smart Fortwo: už jazdí

Pondelok, 11 január 2010

Elektrické Smarty Fortwo už schádzajú z výrobných liniek. Zatiaľ ide o 1000 kusovú sériu určenú na testovanie. Veľkosériovú výrobu ekologických bezemisných elektrosmartov má spoločnosť Daimler spustiť v roku 2012.

Smart Fortwo

V uliciach Berlína už jazdia nové elektrickým prúdom poháňané elektrosmarty, ktoré poskytol Daimler firmám, inštitúciám a súkromným osobám na testovanie. Neskôr pribudnú ďalšie mestá v Nemecku, Taliansku, Španielsku, Anglicku, Francúzsku a Švajčiarsku a od druhého polroku 2010 aj v Spojených štátoch a Kanade.

Cieľom tohto testovania je, aby sa potom v roku 2012, po nábehu veľkosériovej výroby, bezproblémovo rozbehol predaj týchto malých ekologických elektromobilov. Zásobovať ekologicky vyrobenou elektrickou energiou bezplatne tieto bezemisné malé Smarty Fortwo bude energetická spoločnosť RWE.

Nový smart fortwo electric drive, ktorý má hneď od štartu výkon 30 kW/41 k, krútiaci moment 120 Nm a dokáže zrýchliť z nuly na 60 km/h za 6,5 sekundy, má najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 100 km/h a bez nabíjania prejde 135 kilometrov. Nabíjacie stanice od RWE umožnia rýchle nabitie a poskytnú nabíjací výkon 22 kW na nabíjacom boxe RWE pre domácu garáž a 44 kW na verejných staniciach (bežná elektrická zásuvka v domácnosti poskytne výkon najviac 3,7 kW).

Energiu smartu najnovšej generácie dodáva inovovaný vysoko efektívny lítium-iónový akumulátor s kapacitou 16,5 kWh umiestnený medzi nápravami tak, aby nezaberal miesto v kabíne alebo batožinovom priestore. Ponuka priestoru a bezpečnostná koncepcia tohto iba 2,7 metrového dvojmiestneho vozidla tak ostala i pri elektrosmarte úplne zachovaná.

Elektrický Smart Fortwo vyrába od novembra 2009 automobilka vo francúzskom Hambachu.

Smart Fortwo Smart Fortwo Smart Fortwo Smart Fortwo
Autor: J. Goldberger
Foto: Daimler
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.