Elektrický Smart fortwo v sériovej výrobe

Štvrtok, 28 jún 2012

Daimler spustil vo svojej francúzskej automobilke v Hambachu sériovú výrobu elektrického dvojmiestneho smartu fortwo. Elektrosmart tretej generácie jazdiaci bez emisií sa začne už v lete tohto roku dodávať vo vyše tridsiatich krajinách aj pre bežných záujemcov, na Slovensku od roku 2013.

Elektrosmart
Dvojmiestny elektrický Smart fortwo sa dočkal sériovej výroby. K nám príde v roku 2013.

Najnovší elektrosmart na rozdiel od predošlých generácií má výkonnejší elektromotor (55 kW, 130 Nm), dosahuje rýchlosť 125 km/h a stáva sa tak vhodným aj pre jazdu po diaľnici. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 11,5 sekundy, z 0 na 60 km/h za 4,8 s. Vyššia kapacita 17,6 kWh nového akumulátora umožňuje vozidlu prejsť v mestskej premávke až 145 km.

Úplne vybitý akumulátor sa dobije z bežnej zásuvky alebo z nabíjacej stanice za maximálne sedem hodín. Cez verejné rýchlonabíjacie stanice alebo takzvaný wallbox inštalovaný doma alebo v zamestnaní sa dá nabiť dokonca za menej ako hodinu.

Nový elektrosmart sa odlišuje od predchodcov najmä väčšou prednou maskou a diódovým dennými svetlami, má širšie dverové prahy i zmeny na zadnej časti. Štandardná výbava zahŕňa automatickú klimatizáciu s peľovým filtrom, elektrické ovládanie okien, kožený volant, koženú hlavicu páky radenia, audio systém Basic, posilňovač riadenia, disky z ľahkej zliatiny s dizajnom deviatich lúčov a kryt batožinového priestoru.

Novinka si zachováva aj pomerne širokú možnosť doplnkovej výbavy a individualizácie. Ponúka účelné aplikácie, napríklad smart drive app pre iPhone a bude sa dodávať aj vo verziách s panoramatickou strechou i ako kabriolet.

Cena za nový elektrosmart pre Nemecko stanovili na 18 910 eur za kupé a 22 000 eur za kabriolet. K tomu treba pripočítať ešte nájom za akumulátor 65 eur za mesiac. Pri kúpe s akumulátorom je cena za kupé 23 680 eur a za kabriolet 26 770 eur.

Elektrosmart Elektrosmart Elektrosmart Elektrosmart Elektrosmart
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.