Elektrický Smart fortwo v sériovej výrobe

Štvrtok, 28 jún 2012

Daimler spustil vo svojej francúzskej automobilke v Hambachu sériovú výrobu elektrického dvojmiestneho smartu fortwo. Elektrosmart tretej generácie jazdiaci bez emisií sa začne už v lete tohto roku dodávať vo vyše tridsiatich krajinách aj pre bežných záujemcov, na Slovensku od roku 2013.

Elektrosmart
Dvojmiestny elektrický Smart fortwo sa dočkal sériovej výroby. K nám príde v roku 2013.

Najnovší elektrosmart na rozdiel od predošlých generácií má výkonnejší elektromotor (55 kW, 130 Nm), dosahuje rýchlosť 125 km/h a stáva sa tak vhodným aj pre jazdu po diaľnici. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 11,5 sekundy, z 0 na 60 km/h za 4,8 s. Vyššia kapacita 17,6 kWh nového akumulátora umožňuje vozidlu prejsť v mestskej premávke až 145 km.

Úplne vybitý akumulátor sa dobije z bežnej zásuvky alebo z nabíjacej stanice za maximálne sedem hodín. Cez verejné rýchlonabíjacie stanice alebo takzvaný wallbox inštalovaný doma alebo v zamestnaní sa dá nabiť dokonca za menej ako hodinu.

Nový elektrosmart sa odlišuje od predchodcov najmä väčšou prednou maskou a diódovým dennými svetlami, má širšie dverové prahy i zmeny na zadnej časti. Štandardná výbava zahŕňa automatickú klimatizáciu s peľovým filtrom, elektrické ovládanie okien, kožený volant, koženú hlavicu páky radenia, audio systém Basic, posilňovač riadenia, disky z ľahkej zliatiny s dizajnom deviatich lúčov a kryt batožinového priestoru.

Novinka si zachováva aj pomerne širokú možnosť doplnkovej výbavy a individualizácie. Ponúka účelné aplikácie, napríklad smart drive app pre iPhone a bude sa dodávať aj vo verziách s panoramatickou strechou i ako kabriolet.

Cena za nový elektrosmart pre Nemecko stanovili na 18 910 eur za kupé a 22 000 eur za kabriolet. K tomu treba pripočítať ešte nájom za akumulátor 65 eur za mesiac. Pri kúpe s akumulátorom je cena za kupé 23 680 eur a za kabriolet 26 770 eur.

Elektrosmart Elektrosmart Elektrosmart Elektrosmart Elektrosmart
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.