Elektromobil BMW i3 už v sériovej výrobe

Streda, 25 september 2013

Bavorská automobilka BMW spustila minulý týždeň sériovú výrobu svojho prvého elektrického automobilu i3. Model i3 sa vyrába vo výrobnom závode BMW v Lipsku. V akých množstvách sa nový model bude produkovať, BMW neuviedlo.

BMW i3
BMW i3 je prvým sériovo vyrábaným elektrickým automobilom mníchovského výrobcu

Modelom i3 vstupuje značka podľa BMW do úplne novej konštrukcie automobilov. BMW i3 je prvý prémiový elektrický automobil, ktorý bol od základu navrhovaný výhradne pre tento druh pohonu. Počas celého vývojového procesu kládli konštruktéri mimoriadny dôraz na znižovanie spotreby energie a produkciu emisií pri jazde na obývaných územiach. Nižšia náročnosť na energie u nového modelu vyplýva aj z jeho nízkej hmotnosti, na ktorom je prakticky celá karoséria z ľahkých kompozitných materiálov. To z veľkej časti eliminuje vyššiu hmotnosť akumulátorov, ktoré sú jediným zdrojom pohonnej energie.

Do predaja elektrický BMW i3 príde v Nemecku približne dva mesiace od spustenia výroby, to znamená v druhej polovici novembra tohto roku. Tu sa cena začína na 34 950 eurách. Je to približne o pätinu viac ako stojí základná verzia BMW radu 3. S akým záujmom kupujúcich sa stretne prvý elektrický automobil, ukážu až prvé mesiace predaja. Zrejme od záujmu kupujúcich bude závisieť aj to, v akých množstvách sa nový model bude vyrábať.

V Nemecku sa v auguste predalo približne 214 tisíc nových aut, z toho na elektrický pohon bolo len 435. Zatiaľ totiž väčšina kupujúcich dáva prednosť pohonu na klasický spaľovací motor a ekológia zostáva u nich v pozadí pozornosti. Možné však je, že prémiový segment elektrických BMW zmení ich rozhodovanie pri kúpe nového automobilu. Model i3 je prvým vážnym pokusným balónikom BMW, po ňom príde na rad väčší a športový i8. Zaberie to?

BMW i3 BMW i3 BMW i3
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.