Elektromobil BMW i3 už v sériovej výrobe

Streda, 25 september 2013

Bavorská automobilka BMW spustila minulý týždeň sériovú výrobu svojho prvého elektrického automobilu i3. Model i3 sa vyrába vo výrobnom závode BMW v Lipsku. V akých množstvách sa nový model bude produkovať, BMW neuviedlo.

BMW i3
BMW i3 je prvým sériovo vyrábaným elektrickým automobilom mníchovského výrobcu

Modelom i3 vstupuje značka podľa BMW do úplne novej konštrukcie automobilov. BMW i3 je prvý prémiový elektrický automobil, ktorý bol od základu navrhovaný výhradne pre tento druh pohonu. Počas celého vývojového procesu kládli konštruktéri mimoriadny dôraz na znižovanie spotreby energie a produkciu emisií pri jazde na obývaných územiach. Nižšia náročnosť na energie u nového modelu vyplýva aj z jeho nízkej hmotnosti, na ktorom je prakticky celá karoséria z ľahkých kompozitných materiálov. To z veľkej časti eliminuje vyššiu hmotnosť akumulátorov, ktoré sú jediným zdrojom pohonnej energie.

Do predaja elektrický BMW i3 príde v Nemecku približne dva mesiace od spustenia výroby, to znamená v druhej polovici novembra tohto roku. Tu sa cena začína na 34 950 eurách. Je to približne o pätinu viac ako stojí základná verzia BMW radu 3. S akým záujmom kupujúcich sa stretne prvý elektrický automobil, ukážu až prvé mesiace predaja. Zrejme od záujmu kupujúcich bude závisieť aj to, v akých množstvách sa nový model bude vyrábať.

V Nemecku sa v auguste predalo približne 214 tisíc nových aut, z toho na elektrický pohon bolo len 435. Zatiaľ totiž väčšina kupujúcich dáva prednosť pohonu na klasický spaľovací motor a ekológia zostáva u nich v pozadí pozornosti. Možné však je, že prémiový segment elektrických BMW zmení ich rozhodovanie pri kúpe nového automobilu. Model i3 je prvým vážnym pokusným balónikom BMW, po ňom príde na rad väčší a športový i8. Zaberie to?

BMW i3 BMW i3 BMW i3
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.
2-Ultragrip-performance
Výrobca pneumatík Goodyear rozšíril rad zimných pneumatík UltraGrip a majitelia menších mestských modelov, úžitkových vozidiel a silných áut si budú môcť na zimu obuť pneumatiky UltraGrip9+, UltraGrip Cargo a UltraGrip Performance+. Model UltraGrip 9+ ponúka dlhší kilometrový výkon a vyššiu priľnavosť na snehovej pokrývke a zľadovatenej ceste, UltraGrip Cargo zlepšujú brzdné vlastnosti úžitkových vozidiel na zľadovatených cestách a Ultra Grip Performance+ ponúkajú lepšie brzdné vlastnosti a vyššiu priľnavosť pre vodičov výkonných áut a mimoriadne jazdné vlastnosti na mokrom aj suchom povrchu v zimných podmienkach. Základom technológie WinterGrip je nová zmes, ktorá zlepšuje pružnosť gumy za nízkych teplôt a zvyšuje tak priľnavosť na zasneženej a zľadovatenej vozovke.