E-Mehari: nový elektrický Citroën

Streda, 09 december 2015

Citroën vskriesil legendu, pôvodný model Méhari z roku 1968. Príchod nového Mehari (s krátkym e v mene) naznačil už koncept predstavený túto jeseň vo Frankfurte. Milé autíčko je dlhé 3,81 metra, široké 1,81 a vysoké 1,65 metra však bude poháňať elektromotor. E-Mehari sa bude vyrábať v meste Rennes vo Francúzsku a do predaja príde na jar roku 2016.

1 Citroen e-Mahari

Francúzska novinka je úzko spätá s históriou automobilky Citroën, na druhej strane však jasne ukazuje jej smerovanie do budúcnosti. Odkazuje na model Méhari z roku 1968, no ponúka oveľa viac: kabriolet so 4 miestami, 100 % elektrický pohon, optimistický, moderný a zábavný dizajn. V spolupráci so spoločnosťou Groupe Bolloré chce značka Citroën potvrdiť svoju ambíciu ponúkať odlišné a veselé vozidlá.

E-Mehari je automobil s otvorenou strechou, je prepojený s okolitým svetom, pôsobí bezstarostne, uvoľnene a odvážne. Vyznačuje sa sviežimi farbami, výraznými tvarmi, a to všetko presne v duchu značky Citroën. Je to presne to auto, ktoré osloví ľudí hľadajúcich niečo čím sa odlíšia, prejavia optimistický pohľad na svet, nastolia trendy a zároveň budú chrániť svoje ovzdušie.

2 Citroen e-Mahari

Reálny e-Mehari nekopíruje koncept Cactus M vystavovaný v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Pri jeho vývoji Citroëen spolupracoval s výrobcom elektrických minivozítok Bolloré Group, hlavne na elektrickom pohone. Jeho exteriér je však čisto "citroenovský". Dokazuje to viacero prvkov, napríklad výrazný vzhľad vytváraný svetlami vo dvoch úrovniach, čo je poznávací znak automobilky s dvojitým šípom, jedinečný optimistický dizajn s teplými farbami, mäkkými tvarmi a usmievavou prednou časťou a vycibrený štýl.

Neprehliadnuteľné na e-Mehari sú aj štyri farby karosérie: modrá, ktorá nabáda cestovať, oranžová zasa nabíja posádku energiou a optimizmom, potom sú ti ešte osviežujúca žltá a elegantná béžová. Vyzdvihnúť treba ďalej dve farby strechy: čiernu a červeno-oranžovú, dva poťahy interiéru - prirodzený béžový a druhý, červeno-oranžový s nádychom funkčných materiálov, oba dokonale nepremokavé. Tieto odvážne farebné kombinácie sú pre tých, ktorí hľadajú zábavné, expresívne a farebné auto.

Plne elektrický e-Mehari nemá teda pod kapotou konvenčný spaľovací agregát, ale elektromotor. Jeho maximálny výkon je 50 kW, nominálny 35 kW. Na plné nabitie batérií zo 16 A siete, teda domácej siete, alebo verejnej nabíjačky, potrebuje osem hodín. Na nabitie z 10 A siete je už 13 hodín. V mestskej premávke vystačí jedno nabitie na 200 kilometrov jazdy. Mimo mesta prejde e-Mehari len polovičnú vzdialenosť, teda okolo sto kilometrov. Najvyššia rýchlosť je 110 km/h, čo pre toho vozidlo stačí.

3 Citroen e-Mahari

E-Mehari sa širokej verejnosti po prvý raz predstavuje práve teraz, od 9. až 11. decembra, v parížskom sídle spoločnosti PSA Peugeot Citroën na Avenue de La Grande Armée.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.