E-Mehari: nový elektrický Citroën

Streda, 09 december 2015

Citroën vskriesil legendu, pôvodný model Méhari z roku 1968. Príchod nového Mehari (s krátkym e v mene) naznačil už koncept predstavený túto jeseň vo Frankfurte. Milé autíčko je dlhé 3,81 metra, široké 1,81 a vysoké 1,65 metra však bude poháňať elektromotor. E-Mehari sa bude vyrábať v meste Rennes vo Francúzsku a do predaja príde na jar roku 2016.

1 Citroen e-Mahari

Francúzska novinka je úzko spätá s históriou automobilky Citroën, na druhej strane však jasne ukazuje jej smerovanie do budúcnosti. Odkazuje na model Méhari z roku 1968, no ponúka oveľa viac: kabriolet so 4 miestami, 100 % elektrický pohon, optimistický, moderný a zábavný dizajn. V spolupráci so spoločnosťou Groupe Bolloré chce značka Citroën potvrdiť svoju ambíciu ponúkať odlišné a veselé vozidlá.

E-Mehari je automobil s otvorenou strechou, je prepojený s okolitým svetom, pôsobí bezstarostne, uvoľnene a odvážne. Vyznačuje sa sviežimi farbami, výraznými tvarmi, a to všetko presne v duchu značky Citroën. Je to presne to auto, ktoré osloví ľudí hľadajúcich niečo čím sa odlíšia, prejavia optimistický pohľad na svet, nastolia trendy a zároveň budú chrániť svoje ovzdušie.

2 Citroen e-Mahari

Reálny e-Mehari nekopíruje koncept Cactus M vystavovaný v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Pri jeho vývoji Citroëen spolupracoval s výrobcom elektrických minivozítok Bolloré Group, hlavne na elektrickom pohone. Jeho exteriér je však čisto "citroenovský". Dokazuje to viacero prvkov, napríklad výrazný vzhľad vytváraný svetlami vo dvoch úrovniach, čo je poznávací znak automobilky s dvojitým šípom, jedinečný optimistický dizajn s teplými farbami, mäkkými tvarmi a usmievavou prednou časťou a vycibrený štýl.

Neprehliadnuteľné na e-Mehari sú aj štyri farby karosérie: modrá, ktorá nabáda cestovať, oranžová zasa nabíja posádku energiou a optimizmom, potom sú ti ešte osviežujúca žltá a elegantná béžová. Vyzdvihnúť treba ďalej dve farby strechy: čiernu a červeno-oranžovú, dva poťahy interiéru - prirodzený béžový a druhý, červeno-oranžový s nádychom funkčných materiálov, oba dokonale nepremokavé. Tieto odvážne farebné kombinácie sú pre tých, ktorí hľadajú zábavné, expresívne a farebné auto.

Plne elektrický e-Mehari nemá teda pod kapotou konvenčný spaľovací agregát, ale elektromotor. Jeho maximálny výkon je 50 kW, nominálny 35 kW. Na plné nabitie batérií zo 16 A siete, teda domácej siete, alebo verejnej nabíjačky, potrebuje osem hodín. Na nabitie z 10 A siete je už 13 hodín. V mestskej premávke vystačí jedno nabitie na 200 kilometrov jazdy. Mimo mesta prejde e-Mehari len polovičnú vzdialenosť, teda okolo sto kilometrov. Najvyššia rýchlosť je 110 km/h, čo pre toho vozidlo stačí.

3 Citroen e-Mahari

E-Mehari sa širokej verejnosti po prvý raz predstavuje práve teraz, od 9. až 11. decembra, v parížskom sídle spoločnosti PSA Peugeot Citroën na Avenue de La Grande Armée.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.