Fiat 500: veľká premiéra sa blíži

Streda, 27 jún 2007

Už len pár dní zostáva do svetovej premiéry nového Fiata 500, ktorá sa uskutoční 4. júla tohto roku. Hneď po nej sa rozbehne aj predaj tohto veľmi očakávaného retro modelu. Presne po päťdesiatich rokoch, keďže prvá "päťstovka" uzrela svetlo sveta 4. júla 1957. Najmenší Fiat zažíva svoje znovuzrodenie a jeho uvedenie na trh len potvrdzuje silnú ofenzívu talianskej spoločnosti na pozície popredného európskeho i svetového výrobcu.

Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500

Tak, ako mnohé slávne modely, aj Fiat 500 sa po dlhšej prestávke znovu vracia na scénu, ale už v novej a modernizovanej podobe. Vyrábať sa bude v Poľsku s ročnou cieľovou produkciou 150 tisíc kusov.

Nový Fiat 500, určený najpravdepodobnejšie na to, aby sa stal kultovým pokračovateľom miniautomobilu, má základ v osvedčených komponentoch modelu Seicento, bude dlhý 355 cm, široký 165 cm, vysoký 149 a jeho rázvor náprav bude 230 cm. Dizajn trojdverovej karosérie vychádza z tvarov pôvodnej päťstovky, avšak jeho jazdné a dynamické vlastnosti budú markantne odlišné. Už základná pohonná jednotka 1,2 V8, jedna z troch uvažovaných, bude mať výkon 68 k, má zvládnuť šprint na stovku za pod 13 sekúnd a ísť rýchlosťou až 160 km/h. Výkonnejším benzínovým motorom bude 1,4 16V (100 k) a naftovým zástupcom 1,3 16V Multijet (75 k). Pošuškáva sa aj o preplňovanom benzínovom dvojvalci s objemom 0,9 l a výkone až 95 k. Ozdobou všetkých má byť aj spotreba od 5,1 l/100 km (1,2 8V), u posledne menovaného ešte výrazne nižšia.

Pôvodná päťstovka sa vyrábala do roku 1972 a vyrobilo sa jej takmer 3 milióny 900 tisíc exemplárov. S podobným úspechom ráta Fiat aj u jej pokračovateľa s rovnakým označením.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.