Fiat: nové MPV Freemont v Ženeve

Streda, 26 január 2011

Nový Fiat Freemont sa po prvýkrát predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. Vychádza z modelu Dodge Journey a je prvým automobilom značky Fiat, ktorý vznikol ako výsledok partnerstva so skupinou Chrysler. Fiat Freemont sa bude vyrábať v továrni Toluca v Mexiku.

Fiat Freemont spredu
Dizajn nového Fiata Freemont vychádza z partnerského amerického modelu Journey

Fiat Freemont vychádza z modernizovaného amerického MPV Dodge Journey, ktorý mal premiéru na jesennom autosalóne v Los Angeles. V koncernovej ponuke Fiatu nahradí starší model Ulysse.

Špecifický dizajn vozidla sa vyznačuje mohutnými, výraznými líniami, ktoré sa jasne prejavujú hlavne v prednej časti s úplne novým nárazníkom a maskou. Zadná časť auta prešla celkovou úpravou, má nový nárazník a zadné svetlá s LED technológiou.

Freemont bude mať nový interiér z modernizovaného Journeya, rovnako aj úpravy na podvozku a riadení. Vlastná bude však pohonná jednotka. K dispozícii nebudú ponúkané motory z modelu Journey. Spočiatku sa Freemont bude ponúkať len s dvojlitrovým turbodieselom MultiJet od Fiata v dvoch výkonových verziách.

Nový Freemont je navrhnutý tak, aby napĺňal rôznorodé potreby rodín a ľudí, ktorí hľadajú priestranné, pohodlné a všestranné auto, schopné vyhovieť všetkým požiadavkám rýchleho životného tempa i nárokom na voľný čas.

Fiat Freemont spojí flexibilitu a praktickosť so špecifickým a originálnym štýlom. Rozmery auta (dĺžka 489 cm, šírka 188 cm a výška 172 cm) zaručujú výnimočnú priestrannosť interiéru, čomu napomôže i rázvor (289 cm), najväčší v danej kategórii.

Fiat Freemont poskytne maximálnu priestrannosť, pohodlie a všestrannosť vďaka 7 sedadlám v troch radoch. Tretí rad pohodlných veľkých sedadiel je dobre dostupný, pretože dvere sa otvárajú až do uhla 90°. Posledný rad sedadiel sa dá jednoduchým pohybom sklopiť do podlahy a vznikne tak veľký batožinový priestor. Sedadlá v druhom rade sú položené vyššie ako tie vpredu a tretí rad je oproti druhému radu ešte vyššie. Toto usporiadanie zaručuje dobrý výhľad všetkým pasažierom.

V interiéri je veľké množstvo odkladacích priestorov, veľkorysý batožinový priestor s dvomi praktickými časťami a rovná plocha pre náklad s celkovou kapacitou až 1461 litrov.

V ponuke budú len dve výbavy. Úroveň v oboch prípadoch je vysoká, s bohatou škálou dôležitých prvkov. Pri oboch výbavách je k dispozícii 7 sedadiel, trojzónová automatická klimatizácia, otváranie auta bez kľúča, tempomat, vyspelý palubný počítač, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, hmlové svetlá, rádio s dotykovou farebnou obrazovkou a ovládaním na volante.

Fiat Freemont zozadu
Zadná časť Freemontu má v súlade s modelom Journey nový nárazník a LED svetlá

Mestská verzia má 17" kolesá, rádio s dotykovou obrazovkou 8.4", SD kartou a čítačkou DVD. Nechýba Bluetooth, zadné parkovacie senzory, sklápacie vonkajšie zrkadlá, automatické zapínanie predných svetiel, zatmavené zadné okná a pozdĺžny strešný nosič.

Z bezpečnostných prvkov má Fiat Freemont v základe 7 airbagov, ABS s brzdovým asistentom, ESP, ERM a Hill-holder.

Fiat Freemont bude mať pri uvedení na trh pohon predných kolies, dieselové turbo motory 2.0 MultiJet s výkonom 140 k alebo 170 k, v kombinácii s manuálnou prevodovkou. Neskôr príde tento model i s pohonom 4x4 s automatickou prevodovkou a v dvoch motorizáciách. Dieselový motor 2.0 MultiJet 170 k a benzínový 3,6 V6/276 k.

Predaj nového Fiata Freemont by v Európe mal odštartovať pravdepodobne v júni tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Fiat
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.