Fiat: nové MPV Freemont v Ženeve

Streda, 26 január 2011

Nový Fiat Freemont sa po prvýkrát predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. Vychádza z modelu Dodge Journey a je prvým automobilom značky Fiat, ktorý vznikol ako výsledok partnerstva so skupinou Chrysler. Fiat Freemont sa bude vyrábať v továrni Toluca v Mexiku.

Fiat Freemont spredu
Dizajn nového Fiata Freemont vychádza z partnerského amerického modelu Journey

Fiat Freemont vychádza z modernizovaného amerického MPV Dodge Journey, ktorý mal premiéru na jesennom autosalóne v Los Angeles. V koncernovej ponuke Fiatu nahradí starší model Ulysse.

Špecifický dizajn vozidla sa vyznačuje mohutnými, výraznými líniami, ktoré sa jasne prejavujú hlavne v prednej časti s úplne novým nárazníkom a maskou. Zadná časť auta prešla celkovou úpravou, má nový nárazník a zadné svetlá s LED technológiou.

Freemont bude mať nový interiér z modernizovaného Journeya, rovnako aj úpravy na podvozku a riadení. Vlastná bude však pohonná jednotka. K dispozícii nebudú ponúkané motory z modelu Journey. Spočiatku sa Freemont bude ponúkať len s dvojlitrovým turbodieselom MultiJet od Fiata v dvoch výkonových verziách.

Nový Freemont je navrhnutý tak, aby napĺňal rôznorodé potreby rodín a ľudí, ktorí hľadajú priestranné, pohodlné a všestranné auto, schopné vyhovieť všetkým požiadavkám rýchleho životného tempa i nárokom na voľný čas.

Fiat Freemont spojí flexibilitu a praktickosť so špecifickým a originálnym štýlom. Rozmery auta (dĺžka 489 cm, šírka 188 cm a výška 172 cm) zaručujú výnimočnú priestrannosť interiéru, čomu napomôže i rázvor (289 cm), najväčší v danej kategórii.

Fiat Freemont poskytne maximálnu priestrannosť, pohodlie a všestrannosť vďaka 7 sedadlám v troch radoch. Tretí rad pohodlných veľkých sedadiel je dobre dostupný, pretože dvere sa otvárajú až do uhla 90°. Posledný rad sedadiel sa dá jednoduchým pohybom sklopiť do podlahy a vznikne tak veľký batožinový priestor. Sedadlá v druhom rade sú položené vyššie ako tie vpredu a tretí rad je oproti druhému radu ešte vyššie. Toto usporiadanie zaručuje dobrý výhľad všetkým pasažierom.

V interiéri je veľké množstvo odkladacích priestorov, veľkorysý batožinový priestor s dvomi praktickými časťami a rovná plocha pre náklad s celkovou kapacitou až 1461 litrov.

V ponuke budú len dve výbavy. Úroveň v oboch prípadoch je vysoká, s bohatou škálou dôležitých prvkov. Pri oboch výbavách je k dispozícii 7 sedadiel, trojzónová automatická klimatizácia, otváranie auta bez kľúča, tempomat, vyspelý palubný počítač, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, hmlové svetlá, rádio s dotykovou farebnou obrazovkou a ovládaním na volante.

Fiat Freemont zozadu
Zadná časť Freemontu má v súlade s modelom Journey nový nárazník a LED svetlá

Mestská verzia má 17" kolesá, rádio s dotykovou obrazovkou 8.4", SD kartou a čítačkou DVD. Nechýba Bluetooth, zadné parkovacie senzory, sklápacie vonkajšie zrkadlá, automatické zapínanie predných svetiel, zatmavené zadné okná a pozdĺžny strešný nosič.

Z bezpečnostných prvkov má Fiat Freemont v základe 7 airbagov, ABS s brzdovým asistentom, ESP, ERM a Hill-holder.

Fiat Freemont bude mať pri uvedení na trh pohon predných kolies, dieselové turbo motory 2.0 MultiJet s výkonom 140 k alebo 170 k, v kombinácii s manuálnou prevodovkou. Neskôr príde tento model i s pohonom 4x4 s automatickou prevodovkou a v dvoch motorizáciách. Dieselový motor 2.0 MultiJet 170 k a benzínový 3,6 V6/276 k.

Predaj nového Fiata Freemont by v Európe mal odštartovať pravdepodobne v júni tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Fiat
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.