Fiesta ECOnetic: najúspornejší Ford

Utorok, 03 apríl 2012

Má spotrebu len 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Poháňa ju vznetový motor Duratorq TDCi s objemom 1,6 l - nová Fiesta ECOnetic Technology.

Ford Fiesta Econetic
Fiesta ECOnetic s motorom 1,6 Duratorq TDCi sa stáva najúspornejším osobným Fordom

V novom modeli sa predstavia inovácie technológie Ford ECOnetic Technology, ako automatické vypínanie a spúšťanie motora napríklad pri státí na križovatkách (známy systém Stop/Start), inteligentné rekuperačné dobíjanie, ekologický režim Eco Mode a kontrolka preraďovania. Model taktiež ťaží zo špeciálnej kalibrácie motora a optimalizovaných prevodových pomerov. K zníženiu jazdných odporov prispieva aj nižšia svetlá výška vozidla, kryty podvozka a kolies a pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Do konca roka 2012 bude polovica všetkých vozidiel značky Ford predaných v Európe niesť označenie ECOnetic Technology. V roku 2013 sa tento podiel zvýši na dve tretiny. Prvým takýmto Fordom je inovovaná Fiesta ECOnetic Technology , ktorej výroba sa práve začala.

Ide o historicky najúspornejší osobný Ford, pri ktorom výrobca deklaruje spotrebu 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Pohon zabezpečuje vznetový motor Duratorq TDCi s objemom 1,6 litra, s výkonom 95 koní a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm. Bude sa dodávať s troj- a päťdverovou karosériou a viacerými stupňami výbavy.

Ford Fiesta Econetic Ford Fiesta Econetic Ford Fiesta Econetic
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.