Fiesta ECOnetic: najúspornejší Ford

Utorok, 03 apríl 2012

Má spotrebu len 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Poháňa ju vznetový motor Duratorq TDCi s objemom 1,6 l - nová Fiesta ECOnetic Technology.

Ford Fiesta Econetic
Fiesta ECOnetic s motorom 1,6 Duratorq TDCi sa stáva najúspornejším osobným Fordom

V novom modeli sa predstavia inovácie technológie Ford ECOnetic Technology, ako automatické vypínanie a spúšťanie motora napríklad pri státí na križovatkách (známy systém Stop/Start), inteligentné rekuperačné dobíjanie, ekologický režim Eco Mode a kontrolka preraďovania. Model taktiež ťaží zo špeciálnej kalibrácie motora a optimalizovaných prevodových pomerov. K zníženiu jazdných odporov prispieva aj nižšia svetlá výška vozidla, kryty podvozka a kolies a pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Do konca roka 2012 bude polovica všetkých vozidiel značky Ford predaných v Európe niesť označenie ECOnetic Technology. V roku 2013 sa tento podiel zvýši na dve tretiny. Prvým takýmto Fordom je inovovaná Fiesta ECOnetic Technology , ktorej výroba sa práve začala.

Ide o historicky najúspornejší osobný Ford, pri ktorom výrobca deklaruje spotrebu 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Pohon zabezpečuje vznetový motor Duratorq TDCi s objemom 1,6 litra, s výkonom 95 koní a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm. Bude sa dodávať s troj- a päťdverovou karosériou a viacerými stupňami výbavy.

Ford Fiesta Econetic Ford Fiesta Econetic Ford Fiesta Econetic
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.