Fisker Karma: luxusný hybridný sedan

Štvrtok, 12 júl 2012

Hľadáte niečo extra, pretože limuzíny ako sedmičkové BMW, Mercedes triedy S či Audi A8 sú pre vás málo? Potom sa môžete porozhliadnuť napríklad po sedane Karma od americkej automobilky Fisker, ktorá môže ponúknuť primeraný ekvivalent. Iba päť rokov existujúca automobilka začína expandovať už aj do Európy a prvé predajné úspechy zaznamenala na holandskom trhu v prvých štyroch mesiacoch tohto roku.

Fisker Karma
Fisker Karma je prvý model, ktorým sa malá americká automobilka presadila v Európe

Americká automobilka Fisker Automotive vznikla v roku 2007 a zameriava sa na výrobu elektromobilov s predĺženým dojazdom, vysokým komfortom, ale najmä novými technológiami plug-in hybridov (nabíjanie z elektrickej zásuvky).

V súčasnosti pracuje Fisker na návrhu a vývoji kvalitných elektrických plug-in hybridov šetrných k životnému prostrediu, ktoré majú noblesný štýl a vysoký výkon.

Fisker Automotive ako globálna spoločnosť uprednostňuje vo svojej produkcii moderné športové autá s vysokým luxusom.

Fisker Karma sedan sa v Európe začal predávať v decembri 2011 a v silnej konkurencii na holandskom trhu sa v období od januára do apríla 2012 umiestnil v luxusnej triede pred modelmi ako BMW 7, Mercedes S a Audi A8.

Zákazníkov si Fisker získava nízkymi emisiami svojho hybridného automobilu, ktoré sú neporovnateľné s emisiami spaľovacích motorov konkurencie. Fisker Karma vypúšťa do ovzdušia len 53g/km CO2 a umiestnil sa na holandskom trhu luxusných vozidiel na druhom mieste za Porsche Panamera. Majitelia hybridov získavajú v Holandsku atraktívne daňové stimuly na vozidlá s nízkymi emisiami vďaka prínosu lithium-ionových batérií.

Tom LaSorda, generálny riaditeľ automobilky Fisker na okraj holandského úspechu povedal: "Je to veľký úspech pre Fisker a signalizuje potenciálny dopyt v Európe, kde máme zámer predať 40 percent našej produkcie. To je povzbudivé znamenie pokroku po štarte sedana Karma."

Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.