Ford B-Max už v produkčnej verzii

Streda, 01 február 2012

Pred rokom predstavil Ford v Ženeve koncept, ktorý už prerástol do sériového modelu a po roku práve v Ženeve bude mať svoju svetovú premiéru. Ide o malé kompaktné MPV, ktoré po odchode modelu Fusion bude vstupným modelom značky s modrým oválom do segmentu veľkopriestorových vozidiel značky Ford.

Ford B-Max
Veľkopriestorový B-Max vsadil na dizajn, moderné technológie a kvalitné materiály

Nový B-Max, nepriamy nástupca súčasného modelu Fusion, rozšíri rodinu veľkopriestorových Fordov o piateho člena. Postaví sa do čela pred C-Mac, Grand C-Mac, Galaxy a S-Max. Aj keď Fusion nebol typickým MPV, skôr praktickým a zvýšeným hatchbackom, užil si medzi zákazníkmi dosť popularity. Minimálne na podobný úspech pripravuje Ford teraz nový B-Max. Má upútať dômyselným dizajnom, najmodernejšími technológiami, kvalitnými materiálmi i spracovaním, ale aj výnimočným batožinovým priestorom.

Oproti konceptu spred roka má produkčný model iba minimálne zmeny. Na exteriéri je v prednej časti badať príbuznosť k Fieste, ale aj C-Maxu – bočné presklenie, či Grand C-Maxu – posuvné zadné dvere. Nový B-Max vsádza tiež na absenciu stredového stĺpika, ktorý je integrovaný do konštrukcie zadných dverí.

Ponuku pohonných jednotiek pre B-Max bude tvoriť nový benzínový preplňovaný trojvalec Ford 1,0 EcoBoost vo viacerých výkonových verziách. Budú spájať výkon a efektivitu, rovnako ako aj dieselové pohonné jednotky Duratorq TDCi. Ktoré konkrétne to budú, to Ford zatiaľ nešpecifikoval.

Ford B-Max bude v Európe v predaji zrejme až v závere tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.