Ford C-Max a Grand C-Max v predaji

Piatok, 18 február 2011

Ford tento týždeň oficiálne spustil predaj modelov C-Max a Grand C-Max. Nové modely majú posilniť pozíciu značky Ford v segmente kompaktných MPV, podľa Forda MAV (Multi-Activity Vehicle) vozidiel. Aj keď Ford vstúpil do kategórie kompaktných MPV neskoršie ako jeho najväčší konkurenti, druhá generácia modelu C-Max chce zmazať manko a ponúka dva karosárske varianty – štandardný pre päť a väčší pre sedem cestujúcich.

Ford C-Max spredu
Ford Grand C-Max je sedemmiestne kompaktné MPV s variabilným interiérom, ktorý svojim priestorom dokáže uspokojiť aj viacčlennú rodinu

Pôvodný C-Max predstavil Ford v roku 2003. K tradičným kombi a väčšiemu Galaxy tak pribudlo stredne veľké MPV. V tejto kategórii však chýbal Fordu sedemmiestny karosársky variant. Druhá generácia modelu C-Max ho však už ponúka. Obe verzie, päť- i sedemmiestna, stoja na úplne novej platforme, ktorú bude používať nielen pripravovaný Focus tretej generácie, ale aj budúce globálne modely Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max má oproti 5miestnemu C-Maxu dlhší rázvor o 140 mm, čo umožnilo pridať Grandu tretí rad sedadiel.

Nový C-Max používa rad pokročilých technológií a funkcií, ktoré pochádzajú z novej globálnej platformy Fordu v segmente C. Oba nové modely sa vyznačujú štýlovým exteriérom a interiérom a sú nositeľmi tzv. kinetického dizajnu Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max vnáša do radu C-Max viac priestoru a flexibilitu s dvomi posuvnými zadnými dverami a konceptom "priechodných" sedadiel. Päťmiestny dynamický C-Max spája v sebe moderný športový dizajn s vlastnosťami ako priestor a praktickosť.

Ford C-Max interiér
Interiér modelov C-Max a Grand C-Max má prehľadné prístroje a množstvo ovládacích prvkov, na ktoré si však vodič musí zvykať

Významným zlepšením nového C-Maxu oproti odchádzajúcej generácii je vyššia torzná tuhosť. Vďaka nej má nový C-Max lepšie dynamické vlastnosti a je kultivovanejší. Prispeli k tomu najmä zmeny na podvozku. Vpredu vzpery MacPherson a vzadu viacprvková náprava sa modifikovali a dosť výrazne sa zväčšil rozchod kolies vpredu (10 až 15 mm) i vzadu (24 až 29 mm). Zmenený je posilňovač riadenia z elektrohydraulického na plne elektrický.

Pohon nového C-Maxu a Grand C-Maxu budú zabezpečovať tri výkonové verzie benzínových motorov Duratec Ti-VCT objemom 1,6 litra s výkonmi 105, 125 koní a EcoBoost SCTi s výkonom 150 koní. Vynikajú nízkou spotrebou a emisiami CO2. Kompletne vynovené sú vznetové motory Duratorq TDCi s objemom 1,6 l litra a výkonmi 95 a 115 koní. Najvýkonnejší je dvojliter Duratorq TDCi s výkonmi 140 a 163 koní. Všetky ponúkajú uspokojivé hodnoty spotreby paliva a produkcie emisií CO2: C-Max s motorom 1,6 l TDCi 119 g/km a Grand C-Max s motorom 1,6 l TDCi 129 g/km.

K benzínovým motorom 1,6/105 k a 1,6/125 k sa bude viazať 5stupňová mechanická prevodovka s ručným radením, podobne aj modely so vznetovými motormi s výkonmi 105 a 125 koní. K najsilnejšiemu 150 koňovému benzínovému motoru 1,6 EcoBoost SCTi sa viaže 6stupňový manuál. Šesťstupňová manuálna prevodovka bude základ pre vznetové motory s výkonmi 140 a 163 koní, ale zákazník si môže zvoliť a automatickú prevodovku PowerShift. Vzťahujete sa to na C-Max i Grand C-Max.

Nový C-Max má množstvo funkcií, ktoré uľahčujú jeho každodenné používanie a zvyšujú pohodlie, vrátane parkovacieho asistenta, flexibilných sedadiel, ktoré sa dajú sklopiť do podlahy, výstražného indikátora nezapnutých bezpečnostných pásov na zadných sedadlách, elektronickej detské poistky, elektricky ovládaných zadných dverí a zadnej kamery.

Ford C-Max zboku
Nový päťmiestny Ford C-Max má moderný, elegantný a športovo-dynamický vzhľad

Ford C-Max a Grand C-Mac sa bude ponúkať vo výbavách tradične označovaných ako Ambiente, Trend a Titanium. Už základná ponúka protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentom EBD, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent EBA, trakčnú kontrolu TRC, systém stranového presmerovania krútiaceho momentu TVC, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie, tónované sklá a ďalšie. Klimatizácia v základnej výbave je za príplatok. Vo výbave Trend je už v cene.

Najlacnejší C-Max s motorom 1,6 Duratec Ti-VCT s výkonom 105 koní a vo výbave Ambiente má cenu 17 590 eur. Grand C-Max s rovnakým motorom a v rovnakej výbave má cenu 18 680 eur. Ceny modelu C-Max so vznetovým motorom a vo výbave Ambiente štartujú na cene 19 58. Za Grand C-Max s rovnakým motorom a výbavou zaplatí kupujúci 20 670 eur.

K novým technológiám, ktoré najviac ocení vodič, patria: systém pre informovanie vodiča o objekte v mŕtvom uhle, obmedzovač rýchlosti a asistent pre rozjazd do kopca.

Nový model C-Max bude základom pre prvé plne hybridné a plug-in hybridné vozidlá značky Ford, ktoré by do Európy mali prísť v roku 2013.

Ford C-Max spredu Ford C-Max interiér Ford C-Max zboku Ford C-Max spredu Ford C-Max zozadu Ford C-Max zboku Ford C-Max zozadu Ford C-Max interiér
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.