Ford C-Max a Grand C-Max v predaji

Piatok, 18 február 2011

Ford tento týždeň oficiálne spustil predaj modelov C-Max a Grand C-Max. Nové modely majú posilniť pozíciu značky Ford v segmente kompaktných MPV, podľa Forda MAV (Multi-Activity Vehicle) vozidiel. Aj keď Ford vstúpil do kategórie kompaktných MPV neskoršie ako jeho najväčší konkurenti, druhá generácia modelu C-Max chce zmazať manko a ponúka dva karosárske varianty – štandardný pre päť a väčší pre sedem cestujúcich.

Ford C-Max spredu
Ford Grand C-Max je sedemmiestne kompaktné MPV s variabilným interiérom, ktorý svojim priestorom dokáže uspokojiť aj viacčlennú rodinu

Pôvodný C-Max predstavil Ford v roku 2003. K tradičným kombi a väčšiemu Galaxy tak pribudlo stredne veľké MPV. V tejto kategórii však chýbal Fordu sedemmiestny karosársky variant. Druhá generácia modelu C-Max ho však už ponúka. Obe verzie, päť- i sedemmiestna, stoja na úplne novej platforme, ktorú bude používať nielen pripravovaný Focus tretej generácie, ale aj budúce globálne modely Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max má oproti 5miestnemu C-Maxu dlhší rázvor o 140 mm, čo umožnilo pridať Grandu tretí rad sedadiel.

Nový C-Max používa rad pokročilých technológií a funkcií, ktoré pochádzajú z novej globálnej platformy Fordu v segmente C. Oba nové modely sa vyznačujú štýlovým exteriérom a interiérom a sú nositeľmi tzv. kinetického dizajnu Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max vnáša do radu C-Max viac priestoru a flexibilitu s dvomi posuvnými zadnými dverami a konceptom "priechodných" sedadiel. Päťmiestny dynamický C-Max spája v sebe moderný športový dizajn s vlastnosťami ako priestor a praktickosť.

Ford C-Max interiér
Interiér modelov C-Max a Grand C-Max má prehľadné prístroje a množstvo ovládacích prvkov, na ktoré si však vodič musí zvykať

Významným zlepšením nového C-Maxu oproti odchádzajúcej generácii je vyššia torzná tuhosť. Vďaka nej má nový C-Max lepšie dynamické vlastnosti a je kultivovanejší. Prispeli k tomu najmä zmeny na podvozku. Vpredu vzpery MacPherson a vzadu viacprvková náprava sa modifikovali a dosť výrazne sa zväčšil rozchod kolies vpredu (10 až 15 mm) i vzadu (24 až 29 mm). Zmenený je posilňovač riadenia z elektrohydraulického na plne elektrický.

Pohon nového C-Maxu a Grand C-Maxu budú zabezpečovať tri výkonové verzie benzínových motorov Duratec Ti-VCT objemom 1,6 litra s výkonmi 105, 125 koní a EcoBoost SCTi s výkonom 150 koní. Vynikajú nízkou spotrebou a emisiami CO2. Kompletne vynovené sú vznetové motory Duratorq TDCi s objemom 1,6 l litra a výkonmi 95 a 115 koní. Najvýkonnejší je dvojliter Duratorq TDCi s výkonmi 140 a 163 koní. Všetky ponúkajú uspokojivé hodnoty spotreby paliva a produkcie emisií CO2: C-Max s motorom 1,6 l TDCi 119 g/km a Grand C-Max s motorom 1,6 l TDCi 129 g/km.

K benzínovým motorom 1,6/105 k a 1,6/125 k sa bude viazať 5stupňová mechanická prevodovka s ručným radením, podobne aj modely so vznetovými motormi s výkonmi 105 a 125 koní. K najsilnejšiemu 150 koňovému benzínovému motoru 1,6 EcoBoost SCTi sa viaže 6stupňový manuál. Šesťstupňová manuálna prevodovka bude základ pre vznetové motory s výkonmi 140 a 163 koní, ale zákazník si môže zvoliť a automatickú prevodovku PowerShift. Vzťahujete sa to na C-Max i Grand C-Max.

Nový C-Max má množstvo funkcií, ktoré uľahčujú jeho každodenné používanie a zvyšujú pohodlie, vrátane parkovacieho asistenta, flexibilných sedadiel, ktoré sa dajú sklopiť do podlahy, výstražného indikátora nezapnutých bezpečnostných pásov na zadných sedadlách, elektronickej detské poistky, elektricky ovládaných zadných dverí a zadnej kamery.

Ford C-Max zboku
Nový päťmiestny Ford C-Max má moderný, elegantný a športovo-dynamický vzhľad

Ford C-Max a Grand C-Mac sa bude ponúkať vo výbavách tradične označovaných ako Ambiente, Trend a Titanium. Už základná ponúka protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentom EBD, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent EBA, trakčnú kontrolu TRC, systém stranového presmerovania krútiaceho momentu TVC, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie, tónované sklá a ďalšie. Klimatizácia v základnej výbave je za príplatok. Vo výbave Trend je už v cene.

Najlacnejší C-Max s motorom 1,6 Duratec Ti-VCT s výkonom 105 koní a vo výbave Ambiente má cenu 17 590 eur. Grand C-Max s rovnakým motorom a v rovnakej výbave má cenu 18 680 eur. Ceny modelu C-Max so vznetovým motorom a vo výbave Ambiente štartujú na cene 19 58. Za Grand C-Max s rovnakým motorom a výbavou zaplatí kupujúci 20 670 eur.

K novým technológiám, ktoré najviac ocení vodič, patria: systém pre informovanie vodiča o objekte v mŕtvom uhle, obmedzovač rýchlosti a asistent pre rozjazd do kopca.

Nový model C-Max bude základom pre prvé plne hybridné a plug-in hybridné vozidlá značky Ford, ktoré by do Európy mali prísť v roku 2013.

Ford C-Max spredu Ford C-Max interiér Ford C-Max zboku Ford C-Max spredu Ford C-Max zozadu Ford C-Max zboku Ford C-Max zozadu Ford C-Max interiér
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.