Ford Fiesta pre Ameriku

Štvrtok, 03 december 2009

Na práve sa začínajúcom autosalóne v americkom Los Angeles predstavuje Ford pre americký trh prispôsobený model Fiesta. Zatiaľ vieme podľa fotografií o novom modeli len to, ako vyzerá, žiadne ďalšie podrobnosti, ako technické údaje, použité motory či ceny nie sú známe. Predstavením a následnou výrobou modelu Ford Fiesta pre americký trh pokračuje automobilka vo svojej globálnej stratégii ONE Ford.

Ford Fiesta
Nová Fiesta pre americký trh má premiéru na autosalóne v Los Angeles od 2. decembra

Podľa fotografií ide pri novej Fieste pre americký trh o karosárske verzie hatchback a sedan – prvá v päťdverovom a druhá v štvordverovom vyhotovení. Päťdverovú verziu v pôvodnej podobe dobre poznáme aj v Európe, aj keď je vzhľadovo trošku odlišná od predstavovanej americkej. Fiesta vo verzii sedan sa však na starom kontinente nepredáva. Zatiaľ. Čo a ako bude neskôr, o tom je teraz predčasné špekulovať. Ak by sa však Ford v rámci svojej globálnej stratégie rozhodol rozšíriť svoj sortiment v Európe aj o sedan, európsky trh by takéto spestrenie určite privítal.

Z toho, čo ponúkajú snímky je vidieť, že európska verzia sa od americkej mierne odlišuje. Veľký rozdiel je aj medzi oboma americkými verziami. Diametrálne odlišné sú napríklad masky chladiča hatchbacku a sedana. Tá prvá je čierna plastová, tróni na agresívnej prednej časti a je iná aj oproti tej, ktorú nosí európska Fiesta. Inak je umiestnené aj logo značky a posunutý viac dozadu je predný okraj kapoty motora. Sedan má spodný otvor na vstup vzduchu do motorového priestoru menší ako päťdverová verzia, je orámovaný chrómovanou lištou, pričom jeho masku chladiča zdobia tri vodorovné chrómované lamely a znak Ford. Zadná časť karosérie má iba malé odlišnosti od u nás známej Fiesty. Podobne malé zmeny sú aj v interiéri.

Ford Fiesta
Fiesta vo verzii sedan pre Ameriku. Bude sa predávať aj na európskom kontinente?

Aj keď nepoznáme pohonné jednotky, ktoré bude "americká" Fiesta používať, v tlačovej správe Fordu sa uvádza, že americký model dosahuje najlepšiu spotrebu vo svojej triede, iba 5,9 l/100 km s novým benzínovým motorom 1,6 DOHC I-4. Ďalším známym údajom je, že americká verzia bude používať zdokonalenú 6stupňová automatickú prevodovku Ford PowerShift a elektrický posilňovač riadenia EPAS – to však len na prianie zákazníkov.

Nová Fiesta je globálne uznávaná za svoju všestrannosť, osobitosť a prispôsobivosť. Podľa Forda ju charakterizuje komfort . Okrem iného má hlasovo ovládaný komunikačný systém, široký a pestrý výber farieb a predpoklady byť najbezpečnejším autom vo svojej triede.

Ford Fiesta
Od európskej verzie sa "americká" Fiesta najviac odlišuje vo svojej prednej časti

S Fiestou má Ford v Amerike veľké plány – "má udávať nové štandardy expresívneho malého auta v spojených štátoch", povedal Mark Fields, prezident Ford Motor Company. "Pokračujeme v budovaní celosvetového rozmachu Fiesty, aby sme priniesli novú generáciu malých vozidiel pre novú generáciu severoamerických zákazníkov."

Vo Forde sú presvedčení, že úspech novej Fiesty na európskom trhu bude mať pokračovanie aj v severnej Amerike, keďže americkí zákazníci vraj pochopili, že malé môže byť štýlové, sofistikované a aj zábavné.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.