Ford Fiesta WRC pre sezónu 2017

Štvrtok, 15 december 2016

Súťažný Ford Fiesta WRC v réžii M-Sport sa predstavil v novej podobe pre sezónu 2017. Usmievavý predok navráva, že s tým ako vyzerá a čo má vo svojich útrobách je Fiesta očividne spokojná.

Ford Fiesta WRC
Súťažný špeciál Ford Fiesta WRC pre sezónu 2017 z dielne spoločnosti M-Sport

M-Sport vedený Malcolmom Wilsonom stavia súťažné špeciály Fiesta a potom s nimi takmer ako továrenský tím veľmi úspešne jazdí seriál majstrovstiev sveta rallye WRC. Tím skončil v seriáli majstrovstiev sveta v Pohárov konštruktérov sezóne 2016 na peknom štvrtom mieste, len jeden bod za tretím Volkswagenom II, Nór Mats Östberg v jednotlivcoch siedmy a Estónec Ott Tänak hneď za ním.

Fiesta WRC pre sezónu 2017 stojí na báze nedávno predstavenej už siedmej generácii tohto subkompaktu podľa nových pravidiel svetového šampionátu. Široký úsmev, ktorý vyžaruje z masky chladiča a úzkych do strán stúpajúcich svetlometov spolu s nasávacími otvormi v kapote napovedá, že na nachádzajúcu sezónu sa pozerá s optimizmom a teší sa na ňu.

Podporiť sebavedomie novej Fiesty má preplňovaný motor Ecoboost s priamym vstrekovaním so zdvihovým objemom 1,6 litra s výkonom 385 koní (283 kW) a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm. Prenos sily na všetky štyri kolesá obstaráva šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Krotiť rýchlosť majú na zodpovednosti štvorpiestikové brzdy s vŕtanými kotúčmi. Pohodlie pre jazdcov na súťažných tratiach je na pleciach športových sedadiel Sparco a bezpečnosť stráži masívna bezpečnostná klietka.

Britský tím M-Sport má s Fiestou určite veľké plány, keď sa mu podarilo angažovať štvornásobného majstra sveta Francúza Sebastiena Ogiera z majstrovstiev sveta odstupujúceho tímu Volkswagen. Kto z minuloročných jazdcov tohto tímu doplní Ogiera bude jasné neskôr. Vyberať je z čoho, kandidátmi sú Estónec Tänak, Nór Östberg alebo Francúz Eric Camilli.

Autor: J. Godberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.