Ford Focus: Prichádza štvrtá generácia

Nedeľa, 29 apríl 2018

Po niekoľkých špionážnych fotografiách kolujúcich po internete Ford teraz odtajnil dlho a netrpezlivo očakávanú novinku – Focus štvrtej generácie. Urobil tak 10. apríla tohto roku, presne po dvadsiatich rokoch od predstavenia jeho prvej generácie.

1 Ford Focus

Na trh novinka dorazí vo viacerých vyhotoveniach. K nám však len ako päťdverový hatchback a kombi, do niektorých destinácií vo svete aj ako štvordverový sedan. Na novom Focuse nešetril Ford na počte výbav a hneď na úvod ich uvedie vo vyhotoveniach Active, Ambiente, ST-Line, Titanium, Trend Vignale.

Medzi nimi je aj verzia Active, ktorá má vyššiu svetlú výšku a na karosérii ochranné plasty. Môže aj mimo asfaltové cesty a zájsť do ľahšieho terénu, akoby inšpirovaná kategóriou SUV.

Nový Ford Focus sa môže pasovať aj do role rodinného automobilu strednej veľkosti. Oproti predchodcovi je štýlovejší a ponúka viac priestoru než kedykoľvek predtým. Medzi nové výrazné varianty patrí luxusný variant Vignale a tiež už spomínaná verzia Active.

Nový Focus ponúka nové asistenčné technológie pre vodiča, ktoré mu uľahčujú jazdu v hustej premávke, poskytujú lepšiu viditeľnosť v tme a zároveň dokážu vozidlo zaparkovať po jednoduchom stlačení a podržaní tlačidla. Jeho nová technológia vie tiež predchádzať dopravnej nehode.

Novou je aj viac zábavy za volantom spomedzi všetkých vozidiel strednej veľkosti a navyše aj viac pohodlia než doteraz. Prispievajú k tomu voliteľné jazdné režimy a vyspelé technológie zavesenia kolies.

Voliteľné možnosti pripojenia a informačno-zábavného systému zahŕňajú zabudovaný modem Ford Pass Connect, funkciu bezdrôtového nabíjania, systém SYNC 3 s dotykovým displejom a ovládaním hlasovými povelmi, ako aj audiosystém B&O Play s výkonom 675 W s desiatimi reproduktormi a subwooferom v batožinovom priestore.

Nový Focus je prvým modelom s architektúrou C2, kde sa Ford sústredil na vyššiu bezpečnosť, vyspelejší interiér a zlepšenú dynamiku. Ford sa pohral s prepracovaním prakticky všetkých jazdných asistentov. Nechýba adaptívny tempomat, systémy stop and go, rozpoznávanie dopravných značiek a systém udržiavania jazdného pruhu, head-up displej, asistent pre vyhýbací manéver či parkovací asistent.

V motorizácii ponúka Ford pre nový Focus jednotky EcoBoost a EcoBlue. Trojvalce s objemom 1,0 litra a výkonmi 100 a 125 koní. S rovnakým počtom troch valcov je aj motor s 1,5 litrovým objemom a výkonovými verziami 150 k a 185 k. Všetky tieto trojvalce majú ako prvé odpojiteľný jeden valec (odpojenie valca trvá 14 milisekúnd) pri malom zaťažení.

Z dieselových jednotiek má nový Focus tri: menšia s objemom 1,5 litra a výkonmi 100k a 125 k, resp. 2,0 litra a výkon 150 k. Z prevodoviek k benzínovým i dieselovým motorom bude možné kombinovať 6stupňový manuál alebo 8stupňový automat.

Nový Ford Focus by sa na Slovensku mal začať predávať v júli tohto roku.

1 Ford Focus 2 Ford Focus 3 Ford Focus
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.
Skoda Octavia G-TEC
Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.