Ford Focus: Prichádza štvrtá generácia

Nedeľa, 29 apríl 2018

Po niekoľkých špionážnych fotografiách kolujúcich po internete Ford teraz odtajnil dlho a netrpezlivo očakávanú novinku – Focus štvrtej generácie. Urobil tak 10. apríla tohto roku, presne po dvadsiatich rokoch od predstavenia jeho prvej generácie.

1 Ford Focus

Na trh novinka dorazí vo viacerých vyhotoveniach. K nám však len ako päťdverový hatchback a kombi, do niektorých destinácií vo svete aj ako štvordverový sedan. Na novom Focuse nešetril Ford na počte výbav a hneď na úvod ich uvedie vo vyhotoveniach Active, Ambiente, ST-Line, Titanium, Trend Vignale.

Medzi nimi je aj verzia Active, ktorá má vyššiu svetlú výšku a na karosérii ochranné plasty. Môže aj mimo asfaltové cesty a zájsť do ľahšieho terénu, akoby inšpirovaná kategóriou SUV.

Nový Ford Focus sa môže pasovať aj do role rodinného automobilu strednej veľkosti. Oproti predchodcovi je štýlovejší a ponúka viac priestoru než kedykoľvek predtým. Medzi nové výrazné varianty patrí luxusný variant Vignale a tiež už spomínaná verzia Active.

Nový Focus ponúka nové asistenčné technológie pre vodiča, ktoré mu uľahčujú jazdu v hustej premávke, poskytujú lepšiu viditeľnosť v tme a zároveň dokážu vozidlo zaparkovať po jednoduchom stlačení a podržaní tlačidla. Jeho nová technológia vie tiež predchádzať dopravnej nehode.

Novou je aj viac zábavy za volantom spomedzi všetkých vozidiel strednej veľkosti a navyše aj viac pohodlia než doteraz. Prispievajú k tomu voliteľné jazdné režimy a vyspelé technológie zavesenia kolies.

Voliteľné možnosti pripojenia a informačno-zábavného systému zahŕňajú zabudovaný modem Ford Pass Connect, funkciu bezdrôtového nabíjania, systém SYNC 3 s dotykovým displejom a ovládaním hlasovými povelmi, ako aj audiosystém B&O Play s výkonom 675 W s desiatimi reproduktormi a subwooferom v batožinovom priestore.

Nový Focus je prvým modelom s architektúrou C2, kde sa Ford sústredil na vyššiu bezpečnosť, vyspelejší interiér a zlepšenú dynamiku. Ford sa pohral s prepracovaním prakticky všetkých jazdných asistentov. Nechýba adaptívny tempomat, systémy stop and go, rozpoznávanie dopravných značiek a systém udržiavania jazdného pruhu, head-up displej, asistent pre vyhýbací manéver či parkovací asistent.

V motorizácii ponúka Ford pre nový Focus jednotky EcoBoost a EcoBlue. Trojvalce s objemom 1,0 litra a výkonmi 100 a 125 koní. S rovnakým počtom troch valcov je aj motor s 1,5 litrovým objemom a výkonovými verziami 150 k a 185 k. Všetky tieto trojvalce majú ako prvé odpojiteľný jeden valec (odpojenie valca trvá 14 milisekúnd) pri malom zaťažení.

Z dieselových jednotiek má nový Focus tri: menšia s objemom 1,5 litra a výkonmi 100k a 125 k, resp. 2,0 litra a výkon 150 k. Z prevodoviek k benzínovým i dieselovým motorom bude možné kombinovať 6stupňový manuál alebo 8stupňový automat.

Nový Ford Focus by sa na Slovensku mal začať predávať v júli tohto roku.

1 Ford Focus 2 Ford Focus 3 Ford Focus
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.