Ford Focus: Prichádza štvrtá generácia

Nedeľa, 29 apríl 2018

Po niekoľkých špionážnych fotografiách kolujúcich po internete Ford teraz odtajnil dlho a netrpezlivo očakávanú novinku – Focus štvrtej generácie. Urobil tak 10. apríla tohto roku, presne po dvadsiatich rokoch od predstavenia jeho prvej generácie.

1 Ford Focus

Na trh novinka dorazí vo viacerých vyhotoveniach. K nám však len ako päťdverový hatchback a kombi, do niektorých destinácií vo svete aj ako štvordverový sedan. Na novom Focuse nešetril Ford na počte výbav a hneď na úvod ich uvedie vo vyhotoveniach Active, Ambiente, ST-Line, Titanium, Trend Vignale.

Medzi nimi je aj verzia Active, ktorá má vyššiu svetlú výšku a na karosérii ochranné plasty. Môže aj mimo asfaltové cesty a zájsť do ľahšieho terénu, akoby inšpirovaná kategóriou SUV.

Nový Ford Focus sa môže pasovať aj do role rodinného automobilu strednej veľkosti. Oproti predchodcovi je štýlovejší a ponúka viac priestoru než kedykoľvek predtým. Medzi nové výrazné varianty patrí luxusný variant Vignale a tiež už spomínaná verzia Active.

Nový Focus ponúka nové asistenčné technológie pre vodiča, ktoré mu uľahčujú jazdu v hustej premávke, poskytujú lepšiu viditeľnosť v tme a zároveň dokážu vozidlo zaparkovať po jednoduchom stlačení a podržaní tlačidla. Jeho nová technológia vie tiež predchádzať dopravnej nehode.

Novou je aj viac zábavy za volantom spomedzi všetkých vozidiel strednej veľkosti a navyše aj viac pohodlia než doteraz. Prispievajú k tomu voliteľné jazdné režimy a vyspelé technológie zavesenia kolies.

Voliteľné možnosti pripojenia a informačno-zábavného systému zahŕňajú zabudovaný modem Ford Pass Connect, funkciu bezdrôtového nabíjania, systém SYNC 3 s dotykovým displejom a ovládaním hlasovými povelmi, ako aj audiosystém B&O Play s výkonom 675 W s desiatimi reproduktormi a subwooferom v batožinovom priestore.

Nový Focus je prvým modelom s architektúrou C2, kde sa Ford sústredil na vyššiu bezpečnosť, vyspelejší interiér a zlepšenú dynamiku. Ford sa pohral s prepracovaním prakticky všetkých jazdných asistentov. Nechýba adaptívny tempomat, systémy stop and go, rozpoznávanie dopravných značiek a systém udržiavania jazdného pruhu, head-up displej, asistent pre vyhýbací manéver či parkovací asistent.

V motorizácii ponúka Ford pre nový Focus jednotky EcoBoost a EcoBlue. Trojvalce s objemom 1,0 litra a výkonmi 100 a 125 koní. S rovnakým počtom troch valcov je aj motor s 1,5 litrovým objemom a výkonovými verziami 150 k a 185 k. Všetky tieto trojvalce majú ako prvé odpojiteľný jeden valec (odpojenie valca trvá 14 milisekúnd) pri malom zaťažení.

Z dieselových jednotiek má nový Focus tri: menšia s objemom 1,5 litra a výkonmi 100k a 125 k, resp. 2,0 litra a výkon 150 k. Z prevodoviek k benzínovým i dieselovým motorom bude možné kombinovať 6stupňový manuál alebo 8stupňový automat.

Nový Ford Focus by sa na Slovensku mal začať predávať v júli tohto roku.

1 Ford Focus 2 Ford Focus 3 Ford Focus
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover