Ford Focus RS: viac výkonu

Sobota, 10 apríl 2010

Vidí sa vám, že 305 koní vo vašom Forde Focus RS je nedostatočných pre váš naturel a nádej na kúpu limitovanej série Focusu RS500 s výkonom 350 koní (RS500 znamená počet vyrobených kusov limitovanej série) je malá? Nemusíte vešať hlavu, pretože Ford na vás myslí a dáva možnosť novým i existujúcim majiteľom modelu Focus RS zvýšiť si výkon motora na 350 koní, práve na toľko, koľko ich má Focus RS500. Ide o Fordom schválený vylepšený 350-koňový motor, pričom úpravy nemajú dopad na štandardnú záručnú dobu. Táto verzia je dostupná prostredníctvom vybraných dílerov Fordu.

Ford Focus RS

Podstata motora Focusu RS zostáva zachovaná aj pre RS500. Aj tu radovému 2,5litrovému päťvalcovému motoru Duratec RS pridáva výkon turbodúchadlo. Hlavným výkonovým dopingom je Balík MP350, ktorý po rozbalení a montáži dodá pôvodnému RS ďalších 45 koní, takže spolu bude mať úctyhodných 350 koní pri 6000 ot/min a najvyšší krútiaci moment 460 Nm v rozsahu od 2500 do 4500 ot/min. Práve toľko ako má motor limitovanej série RS500.

Vyšší výkon a krútiaci moment sa dosiahne vďaka väčšiemu medzichladiču stlačeného vzduchu, športovému vzduchovému filtru, výkonnejšiemu palivovému čerpadlu, upravenému výfukovému systému a preprogramovanej riadiacej jednotke. Po týchto úpravách by sa akcelerácia z nuly na stovku mala zlepšiť na 5,6 sekundy a najvyššia rýchlosť na 265 km/h. Balík MP350 je dostupný od partnera Fordu, ladičskej firmy Revolte Technologies a sadu ponúka Ford prostredníctvom Mountune Performance cez vybranú sieť dealerov.

Ford Focus RS

Ford a Mountune vytvorili doteraz sériu balíkov, ktoré zvyšujú výkony pre modely Ford Focus ST a novú Fiestu a dávnejšie aj pre Sierra RS500 Cosworth. Ford verí, že balík pre Focus RS bude rovnako úspešný aj teraz. Úpravy podľa Balíka MP350 vykonané na motore pre Ford Focus RS sú podobné tým, ktoré boli vyvinuté pre exkluzívnu limitovanú edíciu modelov Focus RS500 a ktoré boli vyvíjané odborníkmi tímu RS v spolupráci so špecialistami spoločnosti Mountune.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.