Ford Focus RS: viac výkonu

Sobota, 10 apríl 2010

Vidí sa vám, že 305 koní vo vašom Forde Focus RS je nedostatočných pre váš naturel a nádej na kúpu limitovanej série Focusu RS500 s výkonom 350 koní (RS500 znamená počet vyrobených kusov limitovanej série) je malá? Nemusíte vešať hlavu, pretože Ford na vás myslí a dáva možnosť novým i existujúcim majiteľom modelu Focus RS zvýšiť si výkon motora na 350 koní, práve na toľko, koľko ich má Focus RS500. Ide o Fordom schválený vylepšený 350-koňový motor, pričom úpravy nemajú dopad na štandardnú záručnú dobu. Táto verzia je dostupná prostredníctvom vybraných dílerov Fordu.

Ford Focus RS

Podstata motora Focusu RS zostáva zachovaná aj pre RS500. Aj tu radovému 2,5litrovému päťvalcovému motoru Duratec RS pridáva výkon turbodúchadlo. Hlavným výkonovým dopingom je Balík MP350, ktorý po rozbalení a montáži dodá pôvodnému RS ďalších 45 koní, takže spolu bude mať úctyhodných 350 koní pri 6000 ot/min a najvyšší krútiaci moment 460 Nm v rozsahu od 2500 do 4500 ot/min. Práve toľko ako má motor limitovanej série RS500.

Vyšší výkon a krútiaci moment sa dosiahne vďaka väčšiemu medzichladiču stlačeného vzduchu, športovému vzduchovému filtru, výkonnejšiemu palivovému čerpadlu, upravenému výfukovému systému a preprogramovanej riadiacej jednotke. Po týchto úpravách by sa akcelerácia z nuly na stovku mala zlepšiť na 5,6 sekundy a najvyššia rýchlosť na 265 km/h. Balík MP350 je dostupný od partnera Fordu, ladičskej firmy Revolte Technologies a sadu ponúka Ford prostredníctvom Mountune Performance cez vybranú sieť dealerov.

Ford Focus RS

Ford a Mountune vytvorili doteraz sériu balíkov, ktoré zvyšujú výkony pre modely Ford Focus ST a novú Fiestu a dávnejšie aj pre Sierra RS500 Cosworth. Ford verí, že balík pre Focus RS bude rovnako úspešný aj teraz. Úpravy podľa Balíka MP350 vykonané na motore pre Ford Focus RS sú podobné tým, ktoré boli vyvinuté pre exkluzívnu limitovanú edíciu modelov Focus RS500 a ktoré boli vyvíjané odborníkmi tímu RS v spolupráci so špecialistami spoločnosti Mountune.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.