Ford Focus ST: testy aj na Nürburgringu

Štvrtok, 12 máj 2011

Špičkovú verziu nového Focusu testuje Ford na amerických a nemeckých diaľniciach. Počas testov vystavujú inžinieri Fordu prototypy športového Focusu ST ničivým podmienkam, aby ich vyladili na optimálny výkon a prvotriedne jazdné vlastnosti.

Ford Focus ST
Zamaskovaný prototyp Ford Focus ST podstupuje v Nemecku i USA záťažové testy

Nový Focus ST dostal nový, len štvorvalcový 2,0litrový motor EcoBoost. Oproti predchodcovi má o 20 % menší objem a o jeden valec menej. Výkon však bude vyšší o viac ako 20 percent, kombinovaná spotreba nižšia, podobne aj emisie. Nový Focus ST má teraz motor s maximálnym výkonom 250 koní a najvyšším krútiacim momentom 360 Nm.

Ak by ste sa náhodou ocitli v týchto dňoch na nemeckej diaľnici, prípadne na pretekárskom okruhu Nürburgring a bude vás predbiehať Ford Focus v atraktívnom farebnom vyhotovení s nízko položeným podvozkom, veľkými kolesami a pneumatikami, pôsobivým, v strede umiestneným dvojitým výfukom, môže to byť jeden z prototypov nového vysokovýkonného modelu Focus ST.

Pri novom modeli Focus ST je hlavným cieľom tímu vývojárov spoločnosti Ford vytvoriť automobil, ktorý poskytne vodičovi ešte vzrušujúcejší pocit z jazdy, od vycibreného elektrického posilňovača riadenia až po jedinečný, potrebám vodiča podriadený dizajn interiéru a sedadiel.

Ford Focus ST
Špičkovú verziu nového Focusu testuje Ford na amerických i nemeckých diaľniciach

"Ford sa chce stať globálnym lídrom v oblasti spotreby paliva. Chce byť v tejto oblasti na špičke aj v kategórii vysokovýkonných automobilov, preto sa v prípade nového modelu ST snaží dosiahnuť najlepšiu možnú kombináciu vysokého výkonu a nízkej spotreby paliva," hovorí Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu globálnych vysokovýkonných vozidiel európskej spoločnosti Ford.

Nový Ford Focus ST, prvý vysokovýkonný globálny model značky Ford, sa začne predávať na budúci rok. Presný termín začiatku predaja automobilka nezverejnila.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.