Ford Mustang na Slovensku: Aj s päťlitrovým motorom

Utorok, 23 január 2018

Mustang šiestej generácie uviedol Ford ešte v roku 2013, v Európe ho však predstavil v omladenej podobe až v septembri minulého roku na autosalóne vo Frankfurte, kde mal európsku premiéru. Do predaja v Európe, ale aj na Slovensku, sa dostáva práve v týchto dňoch.

1 Ford Mustang
Ford Mustang, ikona amerického Fordu, prichádza do Európy i na Slovensko

Základný model Mustanga používa štvorvalcový preplňovaný 2,3 litrový Ecoboost s výkonom 213 kW/290 k a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Za príplatok si zákazník môže zvoliť aj desaťstupňový automat. Zaujímavejšou voľbou je päťlitrový osemvalcový motor, ktorý s vyšším stupňom kompresie, novým vstrekovaním paliva a aktívnym výfukovým systémom dosahuje najvyšší výkon 336 kW/457 k. Nový výfukový systém navyše upravuje aj zvukový prejav auta.

Nový Mustang okrem tradičnej karosérie fastback sa ponúka aj ako kabriolet so sťahovacou textilnou strechou v čiernej farbe. Za extravagantnejšie vyhotovenie a za modrú oblohu nad hlavou si zákazníci musia priplatiť.

V základnej výbave má Mustang obuté 19palcové kolesá z ľahkej zliatiny a v interiéri bežný tradičný komfort. Nechýba 8palcový displej s hlasovým ovládaním, digitálny palubní počítač, kožou potiahnutý volant (a vyhrievaný) a radiacu páku, resp. volič rýchlosti, bezkľúčový vstup a štartovanie, predné svetlomety, denné svietenie a hmlové svetla s technológiou LED, vzadu parkovacie senzory s kamerou.

Model so silnejším motorom má navyše 6piestikové chladené predné brzdy Brembo. Používa napríklad technológiu Good Neighbour (dobrý sused), ktoré utlmuje burácanie silného osemvalcového motora pri príchode domov v noci alebo včasnom rannom odchode z domu, keď susedia už alebo ešte spia.

Čo za hračku typu Ford Mustang kupujúci zaplatí? S menším 2,3 litrovým motorom za verziu fastback so 6stupňovou manuálnou prevodovkou 38 390 eur (kabriolet 43 990 eur), s 10stupňovým automatom 42 490 (47 990 eur). Mustang s päťlitrovým motorom a 6stupňovým manuálom vo verzii fastback stojí 45 490 eur (kabriolet 50 490 eur), s 10stupňovým automatom vyjde na 48 990 eur (kabriolet 53 990 eur).

1 Ford Mustang 2 Ford Mustang 3 Ford Mustang
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.