Ford naštartoval výrobu Fiesty ST

Štvrtok, 21 február 2013

Ford rozbieha vo svojom závode v Kolíne nad Rýnom výrobu novej Fiesty ST a bude historicky jej najrýchlejším sériovým modelom. Novinka zrýchli na stovku za 6,9 sekundy a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 220 km/h. Ako koncept ju Ford predstavil pred rokom a pol v Los Angeles, v Európe už ako produkčný variant pred rokom v Ženeve.

FordFiesta ST
Fiesta ST už schádza z výrobného pásu. Najrýchlejšia Fiesta príde k nám začiatkom leta.

Fiesta ST nadväzuje na predchádzajúce "rýchle" modely XR2 a XRi, RS 1800 a RS Turbo, ktoré sa vyrábali koncom minulého tisícročia. Po dlhšej pauze sa Ford k rýchlemu modelu znovu vrátil až teraz a od tohto februára ho zaradil do sériovej výroby. Po Focuse je Fiesta druhým modelom Fordu s označením ST.

Pod kapotu bude Ford montovať do novej Fiesty ST 1,6litrový benzínový motor EcoBoost s výkonom 134 kW/182 k a najvyšším krútiacim momentom 240 Nm. Nový model prichádza s novým podvozkom, novým riadením a brzdami, ale aj so zdokonaleným systémom smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control a elektronickým stabilizačným systémom s tromi režimami.

Fiesta ST má štýlovú karosériu s jedinečnou mriežkou chladiča s dizajnom včelieho plástu, dramatický zadný difúzor a po prvý raz sedadlá Recaro ako súčasť štandardnej výbavy. Fiesta ST má kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km a do vzduchu odíde 138 gramov CO2 na jeden kilometer.

Novinka automobilky Ford by mala prísť na slovenský trh ešte pred tohtoročným letom.

FordFiesta ST FordFiesta ST FordFiesta ST
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."