Ford naštartoval výrobu Fiesty ST

Štvrtok, 21 február 2013

Ford rozbieha vo svojom závode v Kolíne nad Rýnom výrobu novej Fiesty ST a bude historicky jej najrýchlejším sériovým modelom. Novinka zrýchli na stovku za 6,9 sekundy a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 220 km/h. Ako koncept ju Ford predstavil pred rokom a pol v Los Angeles, v Európe už ako produkčný variant pred rokom v Ženeve.

FordFiesta ST
Fiesta ST už schádza z výrobného pásu. Najrýchlejšia Fiesta príde k nám začiatkom leta.

Fiesta ST nadväzuje na predchádzajúce "rýchle" modely XR2 a XRi, RS 1800 a RS Turbo, ktoré sa vyrábali koncom minulého tisícročia. Po dlhšej pauze sa Ford k rýchlemu modelu znovu vrátil až teraz a od tohto februára ho zaradil do sériovej výroby. Po Focuse je Fiesta druhým modelom Fordu s označením ST.

Pod kapotu bude Ford montovať do novej Fiesty ST 1,6litrový benzínový motor EcoBoost s výkonom 134 kW/182 k a najvyšším krútiacim momentom 240 Nm. Nový model prichádza s novým podvozkom, novým riadením a brzdami, ale aj so zdokonaleným systémom smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control a elektronickým stabilizačným systémom s tromi režimami.

Fiesta ST má štýlovú karosériu s jedinečnou mriežkou chladiča s dizajnom včelieho plástu, dramatický zadný difúzor a po prvý raz sedadlá Recaro ako súčasť štandardnej výbavy. Fiesta ST má kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km a do vzduchu odíde 138 gramov CO2 na jeden kilometer.

Novinka automobilky Ford by mala prísť na slovenský trh ešte pred tohtoročným letom.

FordFiesta ST FordFiesta ST FordFiesta ST
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.