Ford predstaví modely ECOnetic

Utorok, 28 august 2007

Už takmer všetky v Európe predávané modely produkujú veľmi nízke emisie CO2. Napriek tomu však stále viac zákazníkov hľadá automobily, ktoré produkujú najnižšie možné množstvo emisií. Aj preto Ford pripravuje uvedenie špecifických modelov s veľmi nízkymi emisiami CO2 s označením Ford ECOnetic, ktoré majú dať jasnú alternatívu tým zákazníkom, ktorí preferujú nízke emisie. Ford predstaví na autosalóne vo Frankfurte modely Ford ECOnetic s nízkymi emisiami CO2. Budú používať kombináciu najnovšej generácie dieselového motora common-rail a ostatných starostlivo vybraných atribútov, ktoré znižujú emisie CO2 na minimum. Prvým automobilom z ponuky Fordu s novou technológiou bude Ford Focus ECOnetic, ktorý príde na trh začiatkom budúceho roka. Sľubuje najnižšie emisie CO2 vo svojom segmente pre konvenčnú technológiu pohonu – iba 115g/km. Aj keď sa pri týchto modeloch kladie dôraz na nízke emisie, nie je to na úkor ich dynamických jazdných vlastností.

Práve modelom Focus chce Ford presvedčiť, že veľmi priaznivú spotrebu a značné zníženie emisií CO2 je možné dosiahnuť aj použitím tradičných technológií. Nový Ford Focus ECOnetic poháňaný 109 koňovým 1,6-litrovým motorom Duratorq TDCi opatreným filtrom pevných častíc prináša priemernú spotrebu iba 4,3 l/100 km a emisiám CO2 iba 115 g / km.

Takýto výsledok Ford dosiahol znížením aerodynamického odporu a celkovým zlepšením aerodynamiky. Znížením vozidla, pridaním aerodynamického kitu a použitím nízkoprofilových pneumatík sa dosiahol veľmi nízky koeficient odporu vzduchu 0,31. Ďalšie opatrenie na zníženie jazdného odporu, taktiež použité po prvý krát v modeli Ford Focus ECOnetic, je použitie nového oleja s nízkou viskozitou od spoločnosti BP.

Ekologickými sú aj Ford Focus a Ford C-MAX. Ako modely Flexifuel môžu používať bioetanolom E85 (zmes 85 % bioetanolu a 15 % benzínu) alebo len benzín, alebo akejkoľvek ich zmesi. Použitím paliva bioetanol a technológie Ford Flexifuel možno znížiť emisie CO2 o 30 až 80 % bez straty výkonu a jazdných vlastností. Začiatkom roka 2008 sa začnú predávať aj modely Ford Mondeo Flexifuel, Ford Galaxy a Ford S-MAX, čím sa Ford zaradí medzi spoločnosti s najširšou ponukou vozidiel Flexifuel v Európe.

Automobilmi značky Ford, ktoré šetria životné prostredie, sú aj tie s netradičnými palivovými zdrojmi. Tak v niektorých európskych krajinách, kde infraštruktúra podporuje užívateľov, napríklad v Nemecku a Rakúsku, Ford ponúka vybrané modely na palivo LPG (skvapalnená zmes propánu, butánu a ďalších prímesí) a CNG (stlačený zemný plyn).

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.