Ford predstavuje novú Fiestu

Pondelok, 21 júl 2008

Na začiatku bol koncept Verve, predstavený pred necelým rokom na autosalóne vo Frankfurte. Trojdverový automobil bol základom pre Ford Fiestu novej generácie. Na jar tohto roku už Ford uviedol hotový troj- i päťdverový sériový model. A v týchto dňoch poskytla automobilka kompletné informácie o novom modeli.

Ford Fiesta Ford Fiesta

Po debute na jarnom ženevskom autosalóne bude na jeseň tohto roku nový model Fiesta už v sieti všetkých európskych predajcov tak v trojdverovom ako aj päťdverovom vyhotovení. Do roku 2010 sa bude nový model Fiesta predávať aj na trhoch v Ázii, južnej Afrike, Austrálii a severnej Amerike.

Nový Ford Fiesta má byť pre spoločnosť Ford medzníkom, najvýznamnejším automobilom určeným pre celý svet od čias Modelu T – povedal šéf vývoja malých automobilov Fordu. Od začiatku bol vraj model Fiesta navrhovaný a vyvíjaný tak, aby vyhovoval rozličným potrebám zákazníkov na celom svete. I Z toho vidieť, aký veľký význam pripisuje automobilka novému modelu v segmente malých automobilov.

Nová Fiesta je podľa jej tvorcov malým Fordom pre novú generáciu, vytvorená je v novom štýle fordovho kinetického dizajnu - je osobitý a odvážny. Prednej partii nového modelu dominuje veľká mriežka v tvare obráteného lichobežníka v strede s oválnym znakom Ford a nový tvar svetlometov. Líniu strechy, spodnú hranu okien a bočný prelis kopíruje Fiesta z konceptu Verve.

Nová Fiesta je dlhá 3950 mm (trojdverová verzia, 3953 mm päťdverová), široká 1722 mm a vysoká 1481 mm, rázvor má 2489 mm. Batožinový priestor má objem 295 litrov. Fiesta prichádza podobne ako príbuzný model Mazda2 s odľahčenou konštrukciou oproti predošlému modelu, čo prináša viacero výhod – nižšiu spotrebu, lepšiu akceleráciu a menej škodlivých splodín. Trojdverová verzia má zredukovanú hmotnosť na 979 - 1044 kg (podľa výbavy), päťdverová 961 – 1025 kg.

Zásadnou novinkou novej Fiesty je elektrický posilňovač riadenia, z bezpečnostných prvkov okrem čelných, bočných a hlavových airbagov aj kolenný airbag pre vodiča.

Na výber ponúkne Fiesta päť verzií výbav – Ambiente, Trend, Ghia, Sport a Titanium a 20 rôznych kombinácií farieb. Každá alternatíva interiéru obsahuje dvojfarebný prístrojový panel s rozličnými kontrastmi, ktoré sú prispôsobené tak, aby ladili s paletou exteriéru – jasnejšie pri športových modeloch a tlmené pri tradičnejších interiéroch Ghia.

V ponuke pohonných jednotiek budú tri benzínové s objemom 1,25 litra (60 k, 109/114 Nm), 1,4 litra (96 k, 128 Nm) a 1,6 litra (120 k, 152 Nm). Z naftových si budúci zákazník môže vybrať turbodiesel 1,4 TDCi Duratorq (68 k, 160 Nm), 1,6 TDCi Duratorq s filtrom pevných častíc DPF (90 k, 204 Nm) a ekologický 1,6 ECOnetic Duratorq s DPF (90 k, 204 Nm) s CO2 99 g/km (!). Všetky tieto motory spĺňajú normu Euro 4. Navyše všetky majú skvelú spotrebu. Benzínové 5,4 – 5,7 l/100 km (6,5 l/100 km s automatickou prevodovkou), turbodiesely 4,2 l/100 km a Duratorq ECOtenic má mať dokonca len 3,7 l/100 km. Výkon motorov na predné kolesá budú prenášať päťstupňové manuálne alebo štvorstupňové automatické prevodovky.

Výroba novej Fiesty sa rozbehne už na jeseň tohto roku v Kolíne nad Rýnom a predaj v Európe, vrátane Slovensku, sa začne koncom roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."