Ford pripravuje nové hybridy

Utorok, 18 máj 2010

Ford v španielskej Valencii bude vyrábať prvé hybridné modely pre európskych zákazníkov. V roku 2013 majú byť uvedené dva pokrokové deriváty nového 5miestneho kompaktného vanu Ford C-MAX – plne hybridné elektrické vozidlo (HEV) a Plug-in hybridné elektrické vozidlo (PHEV).

Ford C-MAX
Ford C-MAX novej generácie bude v ponuke tak s benzínovými ako aj naftovými motormi

Plne hybridné modely (HEV – tzv. full-hybridy) a Plug in modely (elektrické modely nabíjané z bežnej elektrickej zásuvky) C-MAX sú časťou globálneho plánu elektrických vozidiel Ford, v rámci ktorého by mali byť tak elektrické ako aj hybridné modely predstavené európskym zákazníkom v roku 2013.

Verzie HEV dobíjajú svoje elektrické batérie použitím malého spaľovacieho motora spoločne s rekuperačným dobíjaním pri brzdení, zatiaľ čo verzie PHEV sú schopné dobíjania svojich elektrických batérií aj prostredníctvom klasickej elektrickej zásuvky. Dôvodom výroby oboch verzií, HEV a PHEV 5-miestneho modelu C-MAX, je umožniť zákazníkom alternatívny výber a chrániť životné prostredie.

Modely novej generácie Ford C-MAX a Grand C-MAX s ponukou nových efektívnych benzínových motorov Ford EcoBoost a dieselových Duratorq TDCi sa budú vyrábať v španielskej Valencii, ktorá bude jediným miestom ich výroby. C-MAXy s oboma druhmi motorov sa do predaja v Európe dostanú v druhej polovici tohto roku. K päťmiestnej verzii C-MAX pribudne navyše aj sedemmiestna Grand C-MAX.

Celkové investície do výrobných plánov nového Fordu C-MAX v Španielsku počas troch rokov, vrátane hybridných modelov, prevyšujú sumu 300 miliónov eur. Odhad investícií do hybridných modelov je 27 miliónov eur. Tento projekt bude financovať španielska vláda spolu s krajskou správou Valencie.

Ford C-MAX
Nové 7miestne Grand C-MAX a 5miestny C-MAX prídu na trh v Európe už v tomto roku

Súčasťou globálnej stratégie Fordu je rozšírenie elektrifikácie vozidiel. Značka predstaví v Európe do roku 2013 päť BEV (Battery Electric Vehicle) a hybridných vozidiel. Modely C-MAX HEV a PHEV sa pridajú k elektrickým modelom Ford Transit Connect (2011) a elektrickým derivátom ďalšej generácie Ford Focus (2012).

Nový C-MAX a Grand C-MAX budú v predaji na trhoch Európy v druhej polovici tohto roka; výroba 7-miestnej verzie modelov C-MAX pre severnú Ameriku rozbehne Ford až v roku 2011. Nová generácia vozidiel C-segmentu bude v predaji na viac ako 120 trhoch a Ford kalkuluje ročne s viac ako dvomi miliónmi kusov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.