Ford pripravuje nové hybridy

Utorok, 18 máj 2010

Ford v španielskej Valencii bude vyrábať prvé hybridné modely pre európskych zákazníkov. V roku 2013 majú byť uvedené dva pokrokové deriváty nového 5miestneho kompaktného vanu Ford C-MAX – plne hybridné elektrické vozidlo (HEV) a Plug-in hybridné elektrické vozidlo (PHEV).

Ford C-MAX
Ford C-MAX novej generácie bude v ponuke tak s benzínovými ako aj naftovými motormi

Plne hybridné modely (HEV – tzv. full-hybridy) a Plug in modely (elektrické modely nabíjané z bežnej elektrickej zásuvky) C-MAX sú časťou globálneho plánu elektrických vozidiel Ford, v rámci ktorého by mali byť tak elektrické ako aj hybridné modely predstavené európskym zákazníkom v roku 2013.

Verzie HEV dobíjajú svoje elektrické batérie použitím malého spaľovacieho motora spoločne s rekuperačným dobíjaním pri brzdení, zatiaľ čo verzie PHEV sú schopné dobíjania svojich elektrických batérií aj prostredníctvom klasickej elektrickej zásuvky. Dôvodom výroby oboch verzií, HEV a PHEV 5-miestneho modelu C-MAX, je umožniť zákazníkom alternatívny výber a chrániť životné prostredie.

Modely novej generácie Ford C-MAX a Grand C-MAX s ponukou nových efektívnych benzínových motorov Ford EcoBoost a dieselových Duratorq TDCi sa budú vyrábať v španielskej Valencii, ktorá bude jediným miestom ich výroby. C-MAXy s oboma druhmi motorov sa do predaja v Európe dostanú v druhej polovici tohto roku. K päťmiestnej verzii C-MAX pribudne navyše aj sedemmiestna Grand C-MAX.

Celkové investície do výrobných plánov nového Fordu C-MAX v Španielsku počas troch rokov, vrátane hybridných modelov, prevyšujú sumu 300 miliónov eur. Odhad investícií do hybridných modelov je 27 miliónov eur. Tento projekt bude financovať španielska vláda spolu s krajskou správou Valencie.

Ford C-MAX
Nové 7miestne Grand C-MAX a 5miestny C-MAX prídu na trh v Európe už v tomto roku

Súčasťou globálnej stratégie Fordu je rozšírenie elektrifikácie vozidiel. Značka predstaví v Európe do roku 2013 päť BEV (Battery Electric Vehicle) a hybridných vozidiel. Modely C-MAX HEV a PHEV sa pridajú k elektrickým modelom Ford Transit Connect (2011) a elektrickým derivátom ďalšej generácie Ford Focus (2012).

Nový C-MAX a Grand C-MAX budú v predaji na trhoch Európy v druhej polovici tohto roka; výroba 7-miestnej verzie modelov C-MAX pre severnú Ameriku rozbehne Ford až v roku 2011. Nová generácia vozidiel C-segmentu bude v predaji na viac ako 120 trhoch a Ford kalkuluje ročne s viac ako dvomi miliónmi kusov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.