Ford Ranger: Najpredávanejší pickup

Pondelok, 28 december 2015

Kde sú časy, keď Ford Ranger bol v Amerike využívaný na farmách na drinu ako ťažný kôň. Dnes je jeho postavenie podstatne iné a jeho luxusnejšie verzie môžu aj do divadla. Takto ho využívajú hlavne majetnejší zákazníci, keď mu dávajú prednosť pred osobnými autami. Veď hýria bohatou výbavou, ale aj pomerne vysokou cenou.

1 Ford Ranger Wildtrak
Modernizovaný Ford Ranger sa naše a európske cesty dostáva práve v týchto dňoch

Modernizovaný Ford Ranger prichádza s novou maskou chladiča, vylepšeným interiérom, mnohými technologickými novinkami a so Singl Cab a Double Cab. Do Európy prišiel v závere tohto roka a môže sa pýšiť, že je jediným pickupom s 5 hviezdičkami v nezávislom hodnotení v nárazových testoch Euro NCAP. Chváli ho tiež fakt, že s 32 percentami podielu na trhu za prvých jedenásť mesiacov roka 2015 je v Európe najpredávanejším pickupom. K prvým zákazníkom sa faceliftovaný Ranger má dostať koncom tohto roka.

Pickup amerického Fordu ponúka pokročilé funkcie na podporu vodiča, ako je asistent pre udržanie sa v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat a systém rozpoznávania dopravných značiek. Má atraktívny vzhľad a vylepšené motory s nižšou spotrebou paliva. Aj vďaka systému Stop/Start a elektrickému posilňovaču riadenia je spotreba paliva nižšia až o 17 percent.

2 Ford Ranger Wildtrak
Interiér modelu Ford Ranger si to smelo môže rozdať aj s luxusnými osobnými autami

Modernizovaný Ford Ranger má pod kapotou dva naftové motory. Základný štvorvalec 2,2 TDCi má na výber verzie s výkonmi 96 kW/130 k a 118 kW/160 k. Druhým motorom v ponuke je päťvalec 3,2 TDCi s výkonom 147 kW/200 k.

Sekundujú im šesťstupňové prevodovky s manuálnym radením, pre výkonnejší štvorvalec 2,2 litra a päťvalec si zákazník za príplatok môže objednať automat s rovnakým počtom prevodových stupňov. Poháňaná môže byť zadná náprava alebo všetky štyri kolesá. V prípade pohonu 4x4 sa predné kolesá pripájajú pomocou ovládača na stredovej konzole.

Novému Rangeru nechýba parkovací asistent, zadná kamera ani elektronický stabilizačný systém ako súčasť štandardnej výbavy, resp. funkcia zmiernenia následkov pri prevrátení či stabilizačný systém prívesu. Medzi nové inteligentné technológie patrí multimediálny systém Sync 2 s osempalcovým dotykovým displejom, ktorý sa dá ovládať aj hlasom, asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly zjazdu z kopca, systém adaptívnej regulácie zaťaženia a núdzový brzdový asistent.

3 Ford Ranger Wildtrak
Štvordverová dvojkabína Rangera uvezie päť pasažierov a na korbe objemný náklad

Záujem o nový Ranger je v Európe veľký, najmä o "vlajkovú loď" Wildtrak s exkluzívnym dizajnom interiéru a exteriéru, ktorý má novú atraktívnu oranžovú farbu Pride Orange.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."