Ford rozbehne v Nemecku výrobu nového Focusu

Pondelok, 15 november 2010

Ford Motor Company pripravuje svoje továrne v nemeckom Saarlouis a americkom Michigane na spustenie výroby novej generácie Ford Focus. Focus je kľúčovou časťou plánu One Ford. Jeho základom je nová globálna platforma segmentu C z dielne Ford, ktorá počíta do roku 2012 s viac ako dvomi miliónmi vyrobených vozidiel ročne. Globálny Ford Focus bol vyvinutý v Európe, je určený na predaj vo viac ako 120 štátoch sveta, pričom 80 % dielov je spoločných.

Ford Focus spredu
Tri verzie nového modelu Ford Focus. Ich výrova sa rozbehne začiatkom decembra tohto roku

Takmer 500 ľudí, pracujúcich pre továreň Ford Saarlouis na základe zmluvy s agentúrou bude mať od polovice novembra možnosť prejsť na trvalý pomer s Fordom, a to vďaka spusteniu výroby nového Focusu 6. decembra tohto roka.

S viac ako 6500 zamestnancami a viac než 3 mld. preinvestovaných eur do prípravy a modernizácie Ford Saarlouis patrí táto továreň k popredným miestam výroby vozidiel v európskom automobilovom priemysle.

Výrobný závod Saarlouis, ktorý oslavuje tento rok 40. výročie, bude jediným miestom výroby modelov Focus novej generácie v západnej Európe, kde budú z jednej linky schádzať všetky tri jeho verzie – 4dverový sedan, 5dverový hatchback a kombi. Výroba modelov Focus v meste Michigan bude vyrábať štvor- a päťdverové karosérie.

Ford Focus zozadu
Kombi, sedan a hatchback, všetky tri verzie Ford Focus sa budú vyrábať v závode Saarlouis

Kombi, sedan a hatchback, všetky tri verzie Ford Focus sa budú vyrábať v závode SaarlouisVýroba sa rozšíri v polovici roka 2011 aj do Ruska. V St. Petersburgu sa budú vyrábať štvor- a päťdverové modely. Produkcia v ázijsko-tichomorskom regióne sa začne začiatkom roka 2012 spustením linky v čínskom závode Chongqing.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.