Ford rozbehne v Nemecku výrobu nového Focusu

Pondelok, 15 november 2010

Ford Motor Company pripravuje svoje továrne v nemeckom Saarlouis a americkom Michigane na spustenie výroby novej generácie Ford Focus. Focus je kľúčovou časťou plánu One Ford. Jeho základom je nová globálna platforma segmentu C z dielne Ford, ktorá počíta do roku 2012 s viac ako dvomi miliónmi vyrobených vozidiel ročne. Globálny Ford Focus bol vyvinutý v Európe, je určený na predaj vo viac ako 120 štátoch sveta, pričom 80 % dielov je spoločných.

Ford Focus spredu
Tri verzie nového modelu Ford Focus. Ich výrova sa rozbehne začiatkom decembra tohto roku

Takmer 500 ľudí, pracujúcich pre továreň Ford Saarlouis na základe zmluvy s agentúrou bude mať od polovice novembra možnosť prejsť na trvalý pomer s Fordom, a to vďaka spusteniu výroby nového Focusu 6. decembra tohto roka.

S viac ako 6500 zamestnancami a viac než 3 mld. preinvestovaných eur do prípravy a modernizácie Ford Saarlouis patrí táto továreň k popredným miestam výroby vozidiel v európskom automobilovom priemysle.

Výrobný závod Saarlouis, ktorý oslavuje tento rok 40. výročie, bude jediným miestom výroby modelov Focus novej generácie v západnej Európe, kde budú z jednej linky schádzať všetky tri jeho verzie – 4dverový sedan, 5dverový hatchback a kombi. Výroba modelov Focus v meste Michigan bude vyrábať štvor- a päťdverové karosérie.

Ford Focus zozadu
Kombi, sedan a hatchback, všetky tri verzie Ford Focus sa budú vyrábať v závode Saarlouis

Kombi, sedan a hatchback, všetky tri verzie Ford Focus sa budú vyrábať v závode SaarlouisVýroba sa rozšíri v polovici roka 2011 aj do Ruska. V St. Petersburgu sa budú vyrábať štvor- a päťdverové modely. Produkcia v ázijsko-tichomorskom regióne sa začne začiatkom roka 2012 spustením linky v čínskom závode Chongqing.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.