Ford slávnostne predstavil novú Fiestu

Streda, 30 november 2016

S napätím očakávaný model nového Fordu Fiesta predstavili na galavečere v továrni Niehl v Kolíne nad Rýnom a v priamom prenose ho mohli cez internet sledovať diváci prakticky na celom svete. Podľa Fordu ide o úplne novú, v poradí už siedmu generáciu modelu kategórie malých áut.

1 Ford Fiesta
Ford Fiesta už na fotografii vyzerá väčšia a robustnejšia, najmä však dynamickejšia

Už obrázok novinky prezrádza, že nová fiesta sa dosť odlišuje od predchádzajúcich i aktuálneho modelu. Nie je to automobil len pre masy, ale aj pre majetnejších zákazníkov. Súčasný model by na trhu mal zastúpiť v tomto roku uvedený Ford Ka+, zatiaľ čo nová Fiesta mieri vyššie.

Tento zámer Fordu vidieť aj z toho, že už pri uvedení predstavil hneď štyri rôzne vyhovenia. Ukážkovo to predviedol na veľkej večernej show v Kolíne nad Rýnom, kde nepredstavil Fiestu iba v jednom vyhotovení, ale hneď jej štyri rôzne verzie: štýlovú Titanium, športovo ladenú ST-Line, outdoorovú Active, niečo ako crossover, a luxusnú Vignale.

Aj keď Ford prezentuje novinku ako automobil novej generácie, na pohľad spredu to tak nevyzerá. Podobnosť so súčasným modelom je až nápadne veľká a nezasvätený by si toho nemusel ani všimnúť. Napríklad pretiahnuté svetlomety siahajúce do kapoty sú možno dynamickejšie, ale podobnosť s predchádzajúcou generáciou tu je nápadná. Pri pohľade na zadnú časť už vidieť, že je to iné, úplne nové auto.

Práve tak možno hovoriť aj o interiéri, ktorý prešiel veľkou obmenou. Napríklad prístrojový panel dostal so systémom Sync 3 veľký osempalcový displej s dotykovým ovládaním. Oproti aktuálnemu modelu ubudlo množstvo ovládacích tlačidiel. Luxus zvyšuje aj prémiové audio B&O Play.

2 Ford Fiesta
Štyri rôzne verzie nového modelu Fiesta, ktoré v Kolíne nad Rýnom predstavil Ford

Ford o novom modely Fiesta hovorí, že je to technologicky najvyspelejšie malý automobil na svete. Jednou z pohonných jednotiek bude benzínový motor 1,0 EcoBoost s výkonom 140 koní, ďalším turbodiesel 1,5 TDCi s výkonom 120 koní, z prevodoviek nová šesťstupňová. Iné technické údaje o novej Fieste automobilka nezverejnila.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.