Ford slávnostne predstavil novú Fiestu

Streda, 30 november 2016

S napätím očakávaný model nového Fordu Fiesta predstavili na galavečere v továrni Niehl v Kolíne nad Rýnom a v priamom prenose ho mohli cez internet sledovať diváci prakticky na celom svete. Podľa Fordu ide o úplne novú, v poradí už siedmu generáciu modelu kategórie malých áut.

1 Ford Fiesta
Ford Fiesta už na fotografii vyzerá väčšia a robustnejšia, najmä však dynamickejšia

Už obrázok novinky prezrádza, že nová fiesta sa dosť odlišuje od predchádzajúcich i aktuálneho modelu. Nie je to automobil len pre masy, ale aj pre majetnejších zákazníkov. Súčasný model by na trhu mal zastúpiť v tomto roku uvedený Ford Ka+, zatiaľ čo nová Fiesta mieri vyššie.

Tento zámer Fordu vidieť aj z toho, že už pri uvedení predstavil hneď štyri rôzne vyhovenia. Ukážkovo to predviedol na veľkej večernej show v Kolíne nad Rýnom, kde nepredstavil Fiestu iba v jednom vyhotovení, ale hneď jej štyri rôzne verzie: štýlovú Titanium, športovo ladenú ST-Line, outdoorovú Active, niečo ako crossover, a luxusnú Vignale.

Aj keď Ford prezentuje novinku ako automobil novej generácie, na pohľad spredu to tak nevyzerá. Podobnosť so súčasným modelom je až nápadne veľká a nezasvätený by si toho nemusel ani všimnúť. Napríklad pretiahnuté svetlomety siahajúce do kapoty sú možno dynamickejšie, ale podobnosť s predchádzajúcou generáciou tu je nápadná. Pri pohľade na zadnú časť už vidieť, že je to iné, úplne nové auto.

Práve tak možno hovoriť aj o interiéri, ktorý prešiel veľkou obmenou. Napríklad prístrojový panel dostal so systémom Sync 3 veľký osempalcový displej s dotykovým ovládaním. Oproti aktuálnemu modelu ubudlo množstvo ovládacích tlačidiel. Luxus zvyšuje aj prémiové audio B&O Play.

2 Ford Fiesta
Štyri rôzne verzie nového modelu Fiesta, ktoré v Kolíne nad Rýnom predstavil Ford

Ford o novom modely Fiesta hovorí, že je to technologicky najvyspelejšie malý automobil na svete. Jednou z pohonných jednotiek bude benzínový motor 1,0 EcoBoost s výkonom 140 koní, ďalším turbodiesel 1,5 TDCi s výkonom 120 koní, z prevodoviek nová šesťstupňová. Iné technické údaje o novej Fieste automobilka nezverejnila.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.