Ford Tourneo Custom už v tomto roku

Piatok, 30 marec 2012

Nový Ford Tourneo Custom Concept predstavený len prednedávnom na autosalóne v Ženeve sa dostane do sériovej výroby a v Európe i ďalších krajinách sveta sa začne predávať už tento rok.

Ford Tourneo Custom Concept
Tourneo Custom je novou generáciou úžitkových automobilov európskeho Fordu

Nový úžitkový Ford ako sériový model bude mať premiéru na autosalóne úžitkových vozidiel v anglickom Birminghame v apríli tohto roku. Podľa Fordu je nový model zameraný na generáciu zákazníkov, ktorí ho budú využívať na osobnú potrebu v rámci svojho životného štýlu, prípadne aj ako luxusné vozidlo na prepravu cestujúcich.

Nové Tourneo Custom predznamenáva podľa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa európskeho Fordu začiatok revolúcie úžitkových vozidiel Ford. Podľa neho ide o mikrobus s nádherným dizajnom zvnútra aj zvonku, ktorý je výnimočne praktický na každodenné používanie a zároveň sa aj skvele riadi.

Nové Tourneo má aerodynamický profil založený na rovnakom dizajnovom "kinetickom" princípe ako majú aj osobné Fordy. Vyzerá športovejšie aj vďaka výrazne stúpajúcej bočnej línii okien, charakteristickej lichobežníkovej mriežke chladiča a vystupujúcim blatníkom.

Nový úžitkový Ford sa bude vyrábať v osem- alebo deväťmiestnom vyhotovení, s krátkym (4,97 m) alebo dlhým rázvorom náprav (5,34 m), pričom obe poskytnú veľkorysý priestor pre pasažierov aj batožinu.

Pohon bude obstarávať vylepšená verzia vznetového motora Ford Duratorq 2,2 l TDCi s tromi výkonovými variantmi: 100 koní, 125 koní a 155 koní. Tourneo Custom má vo výbave šesťstupňovú manuálnu prevodovku a ako štandard systém Auto-Start-Stop. Kombinovaná spotreba paliva je podľa výrobcu 6,9 l/100 km a emisie CO2 182 g/km.

"Spojili sme komfort a vlastnosti interiéru osobných vozidiel s vylepšenou praktickosťou a zníženými prevádzkovými nákladmi," hodnotí nový Ford Tourneo Custom hlavný konštruktér európskeho Fordu Barry Gale.

Ford Tourneo Custom Concept Ford Tourneo Custom Concept Ford Tourneo Custom Concept Ford Tourneo Custom Concept
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.