Genesis New York Concept: Ambiciózna limuzína

Sobota, 26 marec 2016

Štúdiu luxusnej športovej limuzíny s jednoduchým menom New York Concept predstavila na autosalóne v New Yorku kórejská automobilka Hyundai, resp. jej luxusná značka Genesis. O čo Genesisu New York Concept ide? No predsa vstúpiť do sveta prémiových modelov ako sú BMW radu 3, Audi A4, či Infiniti Q50 a im podobným.

1 Genesis New York Concept
Genesis New York Concept ako budúca športovo-luxusná limuzína začínajúcej značky

Štúdia naznačuje budúce smerovanie dizajnu značky Genesis, ktorej filozofiu AthleticElegance značka po prvý raz predstavila na štúdii Vision G Concept a potom na sériovej luxusnej limuzíne Genesis G90. Produkčný model, ktorý vyjde zo štúdie New York Concept teraz predstavenej v New Yorku bude najmenší z doteraz predstavených modelov Genesis a má mať označenie G70.

Exteriér štúdie New York Concept zaujme futuristickým dizajnom, čo sériový model zrejme dosť zmierni. Predstavuje interpretáciu luxusného, vysoko výkonného automobilu s vyváženými proporciami.

2 Genesis New York Concept
Interiér štúdie Genesis. Zostane z tých futuristických tvarov niečo aj pre sériový model?

Nábeh na futuristické tvary má aj interiér, ktorý je štvormiestny a je akoby z iného sveta. Po technickej stránke je kombináciou vyspelej technológie s luxusom na vysokej úrovni, s inovatívnou elektronikou a jemne vypracovanými materiálmi. Dominantným na prístrojovom paneli a stredovej konzole je až 21-palcový displej s rozlíšením 4K od LG.

Športový charakter značky Genesis symbolizuje hybridný pohon na báze benzínového štvorvalca 2,0 T-GDI preplňovaného turbokompresorom a s elektromotorom. Kombinovaný výkon pohonnej jednotky má výkon 245 koní (180 kW) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Hybridný pohon je spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

3 Genesis New York Concept
Limuzína Genesis s prémiovými ambíciami: krásna a elegantná z každého pohľadu

Luc Donckerwolke, šéfdizajnér značky Genesis k novému konceptu poznamenal:"Motor uložený vpredu a pohon zadných kolies spolu s veľkou vzdialenosťou prístrojového panelu od prednej nápravy sú základom nášho dizajnu. Posunutie kabíny dozadu vytvára energický a dynamický tvar. Okrem toho umožňuje kratší predný previs karosérie pre lepšie vyvážený celkový tvar."

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.